Wywiad z Šarūnasem Ledasem, twórcą gry Monster Buster: World Invasion

Na Monster Buster: World Invasion natrafiłem całkiem przypadkiem, przeglądając raport firmy AdDuplex, dotyczący ostatnich statystyk systemowych. Gra polegająca na łapaniu stworów w rozszerzonej rzeczywistości, w dodatku na Windows Mobile? Czyżby całkiem udana podróbka Pokemonów? Te wątpliwości postanowiłem rozwiać u źródła, rozmawiając z Šarūnasem Ledasem, litewskim developerem.

Krzysztof Sykta, msmobile.pl: Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Monster Buster: World Invasion sądziłem, że to wydany niedawno, na fali popularności Pokemonów, klon tej gry. Od jak dawna Monster Buster jest na rynku?

Šarūnas Ledas, CEO Tag of Joy: Monster Buster: World Invasion został wydany w październiku 2014 roku. Gra oryginalnie została udostępniona na Windows Phone 8.0, w zeszłym roku wydaliśmy też wersję UWP dla systemu Windows 10 / Mobile.

Jak długo pracowaliście nad Monster Buster?

Bardzo ciężko powiedzieć „jak długo”, gdzieś około roku pełnego zaangażowania w tworzenie gry i jej developing. Ale sam pomysł i bardzo wczesny prototyp mieliśmy gotowy już w 2012 r.

Pracowaliście nad wersją dla Windowsa 7.5?

Nie, gra została oryginalnie wydana na Windows Phone 8.0, tak więc nie było takiej wersji.

Czy Monster Buster był pierwszą grą bazującą na rozszerzonej rzeczywistości i faktycznych lokacjach (tzw. „location-based augmented reality game”)?

Monster Buster nie był pierwszą grą AR bazującą na rzeczywistych lokacjach, ale z całą pewnością była to pierwsza na świecie gra polegająca na walce z potworami i ich zbieraniu, która zmuszała Cię do wyjścia na świeże powietrze!

Czy planujecie więcej funkcji i wyzwań w samej grze? Obecnie podstawą rozrywki są wyłącznie walki, te w świecie rzeczywistym lub szybkie pojedynki bez poszukiwania stworów.

Tak, cały czas pracujemy nad grą. Planujemy wprowadzenie nowych funkcji, które sprawią, że będzie ona bardziej interesująca i rozbudowana. W niedalekiej przyszłości będzie też rzecz jasna więcej potworów. Niektóre z nowych funkcji są naprawdę mocno rozbudowane, dopracowanie ich zajmie nam trochę czasu. Pracujemy również nad edycjami gry dla systemów iOS i Android, co pozwoli na rozszerzenie grona odbiorców i doda większe zróżnicowanie walk oraz potworów, również na platformie Windows.

monster-buster

Jaki był odbiór Monster Buster w Twoim kraju? Widziałem ostatnio mapę specjalnych lokacji na terenie Litwy. Czy po wydaniu gry rozpoczął się boom na potwory? 🙂

Monster Buster otrzymał dziesiątki nagród i nominacji, zarówno lokalnie jak i za granicą. Gracze polubili ten typ rozgrywki na całym świecie i Litwa nie była tutaj wyjątkiem. „Lokacje specjalne” to jeden z wielu nowych elementów dodanych po to by poprawić grę. Żaden z nich nie tworzy jakiegoś wielkiego boomu na grę i jej pobieranie, ale czyni doświadczenie gracza lepszym, co jest tym do czego zmierzamy.

Jakie są Wasze inne projekty?

Tag of Joy pracuje obecnie nad „Crowns and Pawns”, klasyczną przygodówką typu point-and-click, podobnie jak nad paroma innymi, mniejszymi projektami. Jednakże to Monster Buster jest nadal naszym priorytetowym projektem. Jest jeszcze sporo rzeczy do dodania i poprawy.

Czy Twoim zdaniem Windows Mobile jest trudniejszą platformą niż android lub iOS?

Nie sądzę. Na Windows Phone jest znacznie łatwiej zostać zauważonym. Jest więc logiczne, że twórcy indie startują właśnie tutaj, tworzą bazę użytkowników, a potem idą dalej w kierunku iOS’a i androida. Z drugiej strony Windows Phone jest bardzo małym rynkiem, stąd też nie można oczekiwać znacznych przychodów.

Co sądzisz o Pokemon Go?

Moja opinia nie jest tutaj potrzebna – rynek mówi za siebie 🙂 Ale jedno mogę powiedzieć: planujemy stworzenie gry znacznie bardziej zaawansowanej i rozbudowanej od Pokemon GO (czy też od Monster Buster w jego obecnym kształcie). Dlatego też będziemy stopniowo wprowadzać coraz więcej nowych funkcjonalności i dodatków – po to by dać graczom jeszcze więcej zawartości i zabawy!

Możesz nam zdradzić ile osób pobrało Monster Buster: World Invasion? Nie pomylę się, jeśli nazwę Waszą grę jedną z najbardziej popularnych gier w historii Windows Phone?

W chwili obecnej Monster Buster ma na koncie 800 tysięcy pobrań i znajduje się już od dłuższego czasu w piątce najlepszych bezpłatnych gier na Windows Phone w swojej kategorii (role playing games). Jest też jedną z najwyżej ocenianych gier w sklepie Windows (US Store).

Jaka jest Twoja ogólna opinia o Windows Mobile? Czy system ten jest popularny na Litwie?

Windows Phone jest moim zdaniem przyjazny dla użytkownika i wygodny. Windows Mobile również wprowadził szereg zaawansowanych funkcji, które czynią ten system jeszcze lepszym. Wielka szkoda, że jego udziały rynkowe są tak niskie. Na Litwie sytuacja wygląda podobnie.

I ostatnie pytanie: Twój ulubiony potwór to…? 🙂

Moim ulubieńcem jest Gorky 🙂

Pobierz Monster Buster: World Invasion (wersja UWP, gra bezpłatna)

Grafika: Tag of Joy