Czy sprawdzanie aktualizacji aplikacji działa poprawnie w nowej wersji Sklepu?

Wczoraj Microsoft udostępnił odświeżoną wersję aplikacji Sklep dla uczestników programu Windows Insider testujących najnowsze kompilacje systemu Windows 10 Mobile. Nowa wersja, którą opisaliśmy w tym artykule, wprowadziła przede wszystkim zmiany wizualne. Pojawiły się również pewne zmiany w zakładce z aktualizacjami aplikacji. Część osób zgłasza, że nie działa sprawdzanie aktualizacji. Postanowiłem to sprawdzić.

Wyszukiwanie aktualizacji w sklepie Windows 10 Mobile

Do tej pory w poprzednich wersjach aplikacji Sklep aby sprawdzić dostępność aktualizacji należało kliknąć w przycisk Wyszukaj aktualizacje, który zmieniał kolor na szary a w jego środku kręciło się kółeczko informujące o trwaniu procesu sprawdzania dostępnych aktualizacji.

Po kliknięciu w najnowszej wersji sklepu przycisk zmienia kolor dosłownie na moment i nie pojawia się opisana powyżej animacja wyszukiwania. Okazuje się, że aktualizacje są sprawdzane automatycznie po każdorazowym wejściu do zakładki Pliki do pobrania i aktualizacje. Wystarczy wejść do tej zakładki i poczekać kilkanaście sekund. Po zakończonym procesie wyszukiwania pojawi się lista ostatnio zaktualizowanych aplikacji i ewentualnie lista z nowymi aktualizacjami. Zmienił się mechanizm ale wszystko działa jak należy. Ponadto wygląda na to, że przycisk Wyszukaj aktualizacje jest zbędny w nowej odsłonie sklepu.

Kod QR

Źródło: Opracowanie własne