Wystartowała aktualizacja Windows 10 Mobile Creators Update dla telefonów

Aktualizacja 09.05.2017. Aktualizacja Creators Update została udostępniona dla wszystkich telefonów dopuszczonych do aktualizacji. Najnowsza wersja posiada numer Build 15063.297.

Aktualizacja 02.05.2017. Aktualizacja Creators Update wystartowała w Polsce. Już teraz możecie wgrać najnowszą wersję systemu do Waszych telefonów. Szczegółowe informacje o Creators Update znajdują się w poniższym artykule.

Poniżej treść artykułu z dnia 26.04.2017

Microsoft udostępnił aktualizację Creators Update dla wybranych telefonów z systemem Windows 10 Mobile. Najnowsza aktualizacja wprowadza szereg usprawnień i udoskonaleń w takich obszarach jak Bluetooth, Continuum, Microsoft Edge czy w ustawieniach telefonu. Poniżej prezentujemy listę dopuszczonych telefonów do aktualizacji oraz listę najważniejszych nowości.

Aktualizacja jest udostępniana falami dla poszczególnych regionów a to oznacza, że nie wszyscy otrzymają nową wersję systemu w tym samym czasie. Jeżeli Wasz telefon nie wykrywa aktualizacji to znaczy, że zostanie ona udostępniona w późniejszym terminie.

Po aktualizacji system w Waszych telefonach podskoczy z wersji 10.0.14393.1066 (Anniversary Update, 1607) do wersji 10.0.15063.251 (Creators Update, 1703). Microsoft dopuścił do aktualizacji jedynie 13 modeli telefonów, ale pozostali użytkownicy z systemem AU również mogą wgrać najnowszą wersję systemu za pomocą programu Windows Insider  ustawiając krąg Release Preview. Poniżej pełna lista telefonów, które mogą wgrać aktualizację Creators Update.

Lista dopuszczonych telefonów do aktualizacji

  • Aktualizacja oficjalna
    • Microsoft: 550, 640, 640 XL, 650, 950, 950 XL
    • Pozostali: HP Elite x3, Alcatel IDOL 4S, Alcatel OneTouch Fierce XL, SoftBank 503LV, VAIO Phone Biz, MouseComputer MADOSMA Q601, Trinity NuAns NEO
  • Windows Insider

Aktualizacja Creators Update nie wprowadza żadnych rewolucyjnych nowości. Użytkownicy otrzymują przede wszystkim usprawnienia systemu oraz poprawki błędów. Ulepszenia znajdują się w takich obszarach jak działanie Bluetooth, Continuum oraz przeglądarki Microsoft Edge. Przy okazji zostały odświeżone również ustawienia telefonu.

 Lista najważniejszych nowości oraz usprawnień w aktualizacji Creators Update

  • Aplikacje
    • Nowy silnik map w nawigacji Mapy Windows. Dzięki nowemu silnikowi możliwe będzie przyspieszenie wprowadzania zmian na mapach oraz wprowadzenie trójwymiarowych widoków w trakcie korzystania z nawigacji. Niestety wraz z nowym silnikiem wprowadzono mapy Bing, które posiadają znacznie słabsze pokrycie niż dotychczasowe mapy HERE oraz nie posiadają numeracji budynków. Więcej informacji znajduje się w tym artykule.
    • Przeglądarka 3D. Dzięki nowej aplikacji użytkownicy mogą przeglądać pliki modelowe w formatach 3mf, fbx, obj, stl. Niestety w aktualizacji dla telefonów zabrakło aplikacji Paint 3D, w której można tworzyć tego typu obiekty. Aplikacja Paint na tę chwilę jest dostępna wyłącznie dla komputerów.
  • Bluetooth
    • Nowe API do Bluetooth. Nowy system posiada wsparcie dla GATT ServerBluetooth LE Peripheral role oraz unpaired Bluetooth LE device connectivity. Dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań Bluetooth system Windows 10 Mobile będzie znacznie lepiej współpracował z akcesoriami noszonymi jak np. inteligentne zegarki czy opaski fitness.
    • Możliwość blokowania komputera za pomocą Bluetooth. Ta funkcja dotyczy systemu Windows 10 PC, ale warto o tym przypomnieć. Jeżeli posiadacie komputer z systemem Creators Update to możecie ustawić blokowanie komputera za pomocą dowolnego telefonu i funkcji Bluetooth. Aby to zrobić należy kolejno przejść w komputerze do: Ustawienia > Konta > Opcje logowania > Blokada dynamiczna.
  • Microsoft Edge
    • Książki w formacie EPUB. Teraz użytkownicy mogą czytać niezabezpieczone e-booki w formacie EPUB. Do wyboru mamy trzy motywy: jasny, sepia oraz ciemny.
    • Płatności internetowe. Przeglądarka Microsoft Edge posiada wsparcie dla płatności internetowych.
    • Ułatwienia. Skalowanie i powiększanie tekstu w Microsoft Edge.
  • Poprawki aktualizacji
    • Nowy mechanizm aktualizacji. Aktualizacje są udostępniane za pomocą nowego mechanizmu o nazwie Unified Update Platform (UUP). Więcej informacji znajduje się w tym artykule.
    • Wstrzymywanie aktualizacji. Dodano opcję, która umożliwia wstrzymanie pobierania i instalowania aktualizacji do 35 dni.
  • Ustawienia
    • Odświeżone ustawienia Wi-Fi. Połączono ustawienia Wi-Fi, Wi-Fi Sense oraz płatne Wi-Fi w jedną opcję dostępną w Ustawienia > Sieć i połączenia bezprzewodowe > Wi-Fi.
    • Ustawienia dotyczące aplikacji. Ustawienia dotyczące aplikacji znajdują się teraz w jednym miejscu: Ustawienia > Aplikacje.
    • Możliwość resetowania aplikacji. Jeżeli aplikacja UWP nie działa lub funkcjonuje nieprawidłowo użytkownik posiada możliwość zresetowania aplikacji.
    • Nowe dźwięki. Microsoft odświeżył listę dostępnych dźwięków oraz melodii.
  • Continuum
    • Wygaszanie ekranu. Oddzielne ustawienia wygaszania ekranu w trakcie używania Continuum. Teraz w trakcie używania trybu Continuum można wyłączyć ekran telefonu i nie będzie to miało żadnego skutku na drugi ekran, na którym pracujemy np. tworząc dokument w programie Word. To pozwoli zaoszczędzić baterię oraz zapobiegnie szybszemu wypalaniu wyświetlacza. Użytkownik może oddzielnie ustawiać czas, po którym ma się wygaszać ekran telefonu lub ekran podłączonego wyświetlacza. Można to zrobić przechodząc kolejno do: Ustawienia > Personalizacja > Ekran blokady.
  • Pozostałe
    • Interaktywne przyciski w centrum akcji. Teraz dzięki przyciskom pod każdym powiadomieniem możemy odpowiednio wybrać przypomnienie o nieodebranym połączeniu, uruchomić świeżo zainstalowaną aplikację czy ustawić przypomnienie dla nieodczytanej wiadomości SMS.
    • Usprawniono wyświetlanie stron WWW na dynamicznych kafelkach.

Aby pobrać aktualizację musicie przejść kolejno w telefonie do: Ustawienia > Aktualizacje i zabezpieczenia > Aktualizacje telefonu > Sprawdź aktualizacje. Pamiętajcie, że proces aktualizacji wymaga, aby bateria była naładowana w minimum 40% i może potrwać nawet 30 minut. Czas aktualizacji uzależniony jest między innymi od szybkości łącza internetowego.

Zestawienie wersji systemu Windows 10 Mobile we wszystkich kręgach aktualizacji znajdziecie w tym artykule.

  • Hubert123454

    czekam, może jutro będzie

    • A może jeszcze dzisiaj? 🙂

      • Hubert123454

        dzisiaj nie będę aktualizował jak się pojawi, jutro pewnie

  • zynio

    u mnie nadal urządzenie aktualne ale po wcześniejszym wpisie ( poprzednim temacie) to się nie ma co dziwić , problemy z sererem microsoft (PC) to napewno aktualizacja na mobile będzie opuźniona , najpierw się uporali z serwerem to teraz dopiero zacznie działać może na wieczór.

  • DVB-S2X

    L650 keine ..

    • 950 XL i HP Elite x3 również nie widzą aktualizacji.

      • DVB-S2X

        Kojarzysz film Nic nie widziałem nic nie słyszałem ? ? Myślę że pasowałby pod temat ?

      • Hubert123454

        u mnie też nie widzi moja 640

        • mackph

          Ja mam od wczorajszego wieczora zarówno na 640 jak i 550.

  • Wolfi

    950XL od razu wyszukało aktualizację

    • can006

      Szczęściarz

  • Chomiq

    RP na 930 i dalej nie ma aktualizacji.

    • Wygląda na to, że w kręgu RP na tę chwilę mogą pobierać telefony dopuszczone do oficjalnej aktualizacji. Dla pozostałych pewnie pojawi się w późniejszym terminie. Moja 435 z ustawionym kręgiem RP również nie widzi aktualizacji.

      • Chomiq

        To w takim wypadku na chwilę obecną siedzę na 15063.138.

        • Spróbuj opuścić program Insider to może otrzymasz 15063.251. Daj znać.

          • Chomiq

            Próbowałem, nic nie dało.

          • PN27

            Miałem na swojej Lumii 640 LTE 15063, z insidera. Już jakiś czas temu wyłączyłem insidera. Dzisiaj o 6 rano dostałem aktualizację do 15063.251. Tak więc MS uruchomił aktualizację zgodnie z zapowiedzią.

          • Chomiq

            Tylko, że 930 oficjalnie nie dostanie CU, a 640 dostanie. Dlatego właśnie liczy się to, czy MS wrzuci to do RP dla niewspieranych.

          • PN27

            A jeśli 930 już ma CU. Dostanie aktualizację? Czy „małe” aktualizacje też sprawdzają na jakim telefonie się instalują? Poczekaj jeszcze, na razie nawet nie wszyscy uprawnieni dostali aktualizację.

          • Obiecali, że niewspierane telefony będą mogły pobrać CU za pomocą kręgu RP. Pytanie tylko ile czasu im to zajmie.

          • Chomiq

            MS już „obiecywało” wiele rzeczy.

  • RP, Lumia 640 DS – dzisiaj rano zainstalowałem.

  • testowy79

    950XL DS LTE v1607 – niestety brak CU

  • Michael

    Na mojej 950 idzie, na żony 950 brak update.

  • xnxx

    W Windows Device Recovery Tool nadal wersja z przed prawie 2 lat.
    Raczej nie ma co liczyć że to się kiedykolwiek zmieni i po każdym przywracaniu będzie nas czekać długa aktualizacja…

    • i do tego aplikacje z 2015 roku obowiązkowo do aktualizowania przez dwie godziny

      • FigoiFago

        To jest śmieszne. W WDRT powinna być do pobrania ostatnia wersja wydana w ramach aktualizacji.

        • Jeżeli ktoś używa WDRT raz w tygodniu to rzeczywiście może być problem. Nie pamiętam kiedy ostatnio korzystałem z tego narzędzia.

          • FigoiFago

            Ale musisz przyznać, że lepiej wgrać ostatnio wydaną wersję oprogramowania niż bujać się z dwoma czy trzema aktualizacjami.

          • Zgadzam się. Pamiętaj jednak, że dzięki WDRT użytkownicy WP8.1, którzy wgrali W10M mogą wrócić do poprzedniej wersji systemu jeżeli nie są zadowoleni z działania nowego systemu. W przypadku telefonów z fabryczną dziesiątką wersje systemu na serwerze powinny być podniesione dla wszystkich telefonów do wersji Anniversary Update.

          • FigoiFago

            Wersje z fabrycznym 8.1 powinny mieć możliwość pobrania wersji 8.1

          • Wolfi

            W sumie nie było by problemem zrobić możliwość wyboru wersji. Nawet z kręgów insindera. Przecież wszystkie wersje i tak mają na serwerach.

          • To by była najlepsza możliwość, ale z pewnych przyczyn nie wprowadzili jej i nie zapowiada się na to, aby kiedykolwiek została wprowadzona.

          • Wolfi

            Szczerze powiem, że przyczyny są dla mnie niezrozumiałe. Niestety wiem, że nie będzie takiego rozwiązania.

  • Piotrek Jaworski

    Zwykli użytkownicy nie mają pojęcia, że wczoraj mieli dostać aktualizację i że na razie jej nie dostali. Informacja o CU i dacie wprowadzenia nie jest i nie była szeroko publikowana. Z punktu widzenia szerokiego rynku nic się nie stało. Jednak brak aktualizacji w ogłoszonym terminie zauważyli fani i Insiderzy. Może nie ma ich szczególnie wielu ale to środowisko silnie opiniotwórcze. Cóż, Microsoft obecnie nie zaprząta sobie za bardzo głowy opinią o W10M rozgłaszaną przez jego intensywnych i wiernych użytkowników. To jedna z oznak spadku zainteresowania projektem w samej korporacji.

    • Powiem tak, generalnie utrzymanie obecnych klientów jest bardzo ważne, ważniejsze niż pozyskanie nowego klienta, gdyż w przypadku obecnego traci się go, a ten idzie do konkurencji, czyli podwójna strata. Skoro MS nie publikuje aktualizacji w terminie, w którym przewidywał, w którym ludzie chcieli, to po prostu pokazuje tym, jak priorytetowy jest W10M. A mówiąc „po naszemu”, MS ma w dupie W10M i obecnych klientów (co udowadnia odcięcie od aktualizacji kolejnych już modeli, około 40% urządzeń), idą w innych kierunku, pełnego W10 na smartfonach, chcą nowych smartfonów i nowych klientów, biznesowych i bogatych, a obecni niech się walą. Tak to wygląda, taka jest rzeczywistość.

  • Yallida

    I już pierwszy zgrzyt… Przestała działać synchronizacja z Facebookiem przez aplikację Kontakty…

  • Simon Pater

    Są już jakieś nowości?!

    • Z komentarzy wynika, że niektórzy już otrzymali aktualizację CU. Większość jednak w dalszym ciągu czeka.

  • Piotr Migocki

    Czyżby dziś znowu mielibyśmy się nie doczekać?

    • Skoro aktualizacja jest udostępniana falami to taki scenariusz jest jak najbardziej możliwy.

  • zynio

    u mnie nadal nie ma na 950 DS – tylko czekać do po 19 tej.Może wtedy ..

    • Andrzej

      L640XL DS, TO dobrze. Lepiej nie aktualizuj, Mapy Windows kompletnie schrzanione, Mapy HERE zastąpili nieaktualnymi Mapami BING. Nawigacja działa wolno, najpierw dojedziesz a potem ona ci powie, że dojechałeś. Reszta „nowości ” do codziennego korzystania z telefonu to tylko bajery.

      • Piotr K.

        15207 jest dużo lepsza

        • Szymon Długosz

          A na jakim telefonie masz ?

  • trymerradson

    W Anglii i Holandii użytkownicy zgłaszają aktualizacje do CU,ale nie u wszystkich operatorów.

  • Xurc

    No to dla mnie koniec W10M.

  • Andrzej

    L640XL DS. Ta aktualizacja jest zupełnie niepotrzebna. Jeżeli w Creators Update zamienią mapy HERE na BING to nie ma po co robić tej aktualizacji, Bing to nie jeden a dziesięć kroków do tyłu. Wszystkie „nowości i udoskonalenia” Creators Update przesłonięte zostaną lipnymi mapami czyli jedna z podstawowych aplikacji Mapy Windows będzie nie do użytku. Jak ktoś nie korzysta z map i nawigacji niech sobie aktualizuje i się cieszy. A czy będzie możliwość wycofania się z Creators Update do 14393.1066 i map HERE 5.1707.762.0. Zamiast denerwować się lepiej jest czekać do następnej aktualizacji. Może przejrzą na oczy, zaktualizują Mapy Bing i poprawią szybkość działania nawigacji. Jeżeli nie to trzeba na jakiś przynajmniej czas opuścić W10M.

    • Piotr K.

      Kapnąłem się instalując CU z insidera jakiś czas temu… nic nowego, a wielkie halo

  • Wolfi

    Niestety, u mnie padło iKO po aktualizacji. Cały czas tylko wyświetla pierwszą stronę ładowania, tą z logo iKO. Może ktoś potwierdzić czy też tak ma? Nie chciał bym zgłosić im (w sensie bankowi) błędu który występuje tylko u mnie. Żonie kazałem się na razie wstrzymać z aktualizacją, bo ona intensywnie korzysta z banku (dlatego nie mogę potwierdzić na drugim telefonie).

    • start84

      L 640 DS, mam IKO od poczatku posiadania tego telefonu, na starszych wersjach win 10 wszystko działało ok.Po której aktualizacji w momencie odpalania IKO zaczął wyskakiwać błąd połączenia z internetem mimo ze zasięg był i dane włączone, na taką sytuację pomaga odpalenie WiFi (nawet jeśli nie mamy zasiegu wifi) i aplikacja się uruchamia. Dziś zainstalowałem CU i testuję IKO. Narazie wygląda to różnie: jest tak że wisi czarny ekran i pisze ładowanie, jest tak że wisi biały ekran z napisem IKO, i jest tak że aplikacja się ładuje i pisze ” błąd połączenia z internetem” – (pomaga włączenie wifi), a czasami jest tak że wszystko działa normalnie.
      I weź zgadnij o co chodzi:/

      • Wolfi

        U mnie z WiFi nie pomaga. Wisi cały czas. Zresztą to ma działać, a nie wymagać kombinacji od usera. Ale skoro mam potwierdzenie napiszę do IT PKO BP i opiszę problem.

    • JMK

      Problem występuje u mnie mniej więcej co drugie uruchomienie aplikacji. Ale jak już się uruchomi i nie zamykam jej tylko minimalizuję to wznawia się bez problemu.

      • Wolfi

        Dzięki za info. U mnie po 1 razie już się nie odpaliła nigdy :).

        • start84

          A uruchamiałeś telefon? Próbowałeś reinstalacji aplikacji ?

          • Wolfi

            Podstawowe rzeczy zrobiłem od razu. Teraz pozostały tylko ustawienia fabryczne lub WDRT. Ale sądzę, że to wina aplikacji. Jak wyczerpię wszystkie możliwości znane mi to zgłoszę problem do banku.

          • start84

            Jaką masz wersje aplikacji ?

            Ja mam 3,103,30

          • Wolfi

            Che, che jak odpalę to ci powiem 🙂 Ale reinstalkę robiłem dzisiaj.

          • start84

            Widzę że w sklepie jest taka jak ja mam więc innej mieć nie możesz.
            https://www.microsoft.com/en-us/store/p/iko/9wzdncrfhxnb

        • JMK

          Cierpliwości za którymś kolejnym razem uda się uruchomić 🙂 Co ciekawe u mnie na 950XL DS kuleje, a u narzeczonej na 1520, teoretycznie nie dopuszczonej do aktualizacji, działa bez problemu.

          • Wolfi

            Nie no ta aplikacja ma działać jako pewniak, a nie, że kiedyś zaskoczy :). Ustawienia fabryczne nic nie dają. No trudno, jeszcze WDRT mi pozostało i jak to nie pomoże to tylko zgłoszenie problemu do banku zostanie.

          • JMK

            Problem powszechny, także pozostaje czekać na aktualizację aplikacji, a do tego czasu męczyć się lub wrócić do RS1. Ja się zawsze ratuję firmowym tel także jakoś daję radę, ale gdyby nie to też użyłbym WDRT.

          • FigoiFago

            Bank odpisze kup Pan coś z Androidem albo iOS.

      • start84

        Trzymasz IKO cały czas w tle ?

        • JMK

          Tak, czasami tylko odruchowo zamknę i jest problem.

    • RS2_15205

      też z tą aplikacją mam problem, natomiast dwa inne banki działają prawidłowo, jeśli mi przestanie działać jeszcze jeden …..

    • korczasty

      A włączasz IKO przez pakiety czy wifi?

      • Wolfi

        Bez znaczenia nie działa na niczym. Już WDRT poszło i się aktualizuje i zobaczymy. Ale nie spodziewam się zadziałania.

        • korczasty

          Aha. Bo ja miałem też problem z IKO. Przez wifi działała. Na pakietach krzyczała, że brak połączenia z internetem. Po konsultacji z „bankowcami” stanęło na tym, iż przy korzystaniu z apki poprzez pakiety powinienem mieć włączony moduł wifi, który nie musi nawet łapać sygnału.

  • Tom

    MS640, kompilacja sprawia wrażenie mniej stabilnej niż 1066. Początkowo lagi 4sek i powrót do życia telefonu. Problemy z odświeżaniem ito.
    +Przenoszenie aplikacji.

    MS640 od premiery, na RP od początku W10, nigdy HR.

  • Jan Kowalski

    Lumia 640 duo też jest wspierana?

    • Tom

      Tak. Ja mam DS. RP.

      • Jan Kowalski

        dzieki

  • Wojtek (Lumia 650)

    Czy warto aktualizować Build z 15063.251 do Buildu 15207 a potem wypisać się z programu Insider ( Lumia 650 ) Proszę o pomoc ?

    • paralud

      Tak, jestem na tym od początku tj. 3 dni i wszystko ok.

      • Wojtek (Lumia 650)

        a czy aktualizuje z 251 do 15207 a potem wypisze się z insider nic się nie stanie ?

        • paralud

          A co ma się stać, tel. nie wybuchnie …. raczej.

          • Wojtek (Lumia 650)

            a trzeba robić HR czy bez tego się obejdzie i jak się sprawuje ten bulid ??

          • paralud

            Nie trzeba HR, wszystko gra i buczy, mam wrażenie , że jest lepiej dopracowany niż CU.

          • Wojtek (Lumia 650)

            ok dzięki to aktualizuje sam wiem CU zacina sięw ustawieniach paska i powiadomienie i dla tego pytam o ten bulid i jeszcze raz dzięki 🙂

        • Zee

          ja się wypisałem przy 205. Telefon lepiej działa, szczególnie bateria na edge

        • Kowalczyk Damian

          Mówi się, że w 2011 w Fukushimie wystąpienie z Insidera spowodowało wyciek rdzenia z reaktora. Wikipedia podaje że: Estymacja skutków radiacyjnych: 2-12 pracowników; 15-1300 zachorowań na nowotwory śmiertelnych lub nieuleczalne; 24-2500 zachorowań na raka na całym świecie; 600 zgonów w konsekwencji ewakuacji
          Stary! Ja bym nie ryzykował. Release Preview jest dla odważnych

  • Lynx

    Ja wracam chyba do AU. CU nie daje żadnych nowości a powoduje problemy. Nie dość że mapy są jakieś słabsze to jeszcze alarmy nie mają drzemki. Mam Lumie 930 i uważam że ostatni ruch Microsoftu odnośnie niedopuszczenia wielu urządzeń do aktualizacji jest końcem systemu. Bo mógłbym sobie kupić 650 lub 950 ale po co mi telefon który zaraz straci wsparcie? Pozostaje mieć nadzieję że Win10 ARM będzie czymś dobrym…

    • Dancap

      Mi CU rozwalił 930. Wpadł w pętle restartu gdzie tylko podpięcie pod ładowarkę trzymało go przy życiu. A aplikacja banku po aktualizacji witała mnie napisem jailbreak device o.O i zostałem z droidem i jest słabo a nawet bardzo o.O a sądziłem że po dwóch latach przerwy i bycia na WP/W10 coś tam się zmieniło…

      Oni nawet nie mają nieoficjalnej aplikacji na disqus nie wspominając o oficjalnej o.O

    • paralud

      Mam L930/950 built 15207 i drzemka jest.

      • Szymon Długosz

        masz jakieś problemy z 950 na 15207? Polecasz ta aktualizacje ?

        • paralud

          mam L930 „przerobioną” na L950 i nie mam żadnych problemów typu czarny ekran, przerywający hotspot itp. aktualizacja działa stabilnie, kafelki typu Kalendarz, Outlook działają, odświerzają się … ja jestem zadowolony.

  • Greg

    Jak zrezygnować z Windows insider i wrocic do AU

    • damian ziarkowski

      Ustawienia->Aktualizacje i zabezpieczenia->Niejawny program…->Przestań otrzymywać… a potem WDRT wgrywasz soft i potem przechodzisz przez aktualizacje do AU.

      • Greg

        Dzięki, nawet nie mogę tutaj komentarza wpisac tylko kopiuj/wk

  • Michał S

    A jak u Was zachowuje się opcja „aplikacje w tle” ? U mnie podczas blokowania poszczególnych aplikacji dział bardzo powoli lub całkiem się zawiesza. To samo mam w oszczędzaniu baterii,kiedy chce zablokować jakąś aplikację.Miałem tą wersje z wczorajszego RS. Lumia 950 ds

    • RS2_15205

      Zrób HR bez kopii, miałem to samo

      • Michał S

        Bez hr i z hr to samo , dwa razy sprawdzane

        • RS2_15205

          u mnie na obu telefonach pomógł HR bez kopii, teraz wszystko pięknie i szybko się przełącza w tle

          • Michał S

            Sprawdzę jeszcze raz jak oficjalną dostanę . Dzięki.

          • RS2_15205

            Jak robiłeś bez kopii to nie rób znów. Szkoda czasu. Jutro pewnie będzie nowy build to zobaczysz.

          • Michał S

            No właśnie czekam na nowy, zawsze robię bez kopii bo po kopiach z dużo złych doświadczeń mam 😉

          • RS2_15205

            Kiedyś często robiłem z kopią i nie zauważyłem się ciągnących błędów. Ale lepszy numer, że 635 ma od początku AU, całe CU, i teraz na fast i żadnego HR !!! Wszystko chodzi 😉 szok.

          • Michał S

            No widzisz, u każdego ten sam model potrafi się bardzo różnie zachować.

          • RS2_15205

            Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.

          • RS2_15205

            To na jakiej wersji masz ten problem?

          • Michał S

            Próbowałem obecną CU z kręgu release

          • RS2_15205

            Ja mam 15207 i po HR jest ok, też mnie to irytowało dlatego walnąłem HR bez kopii na wszelki wypadek 😉

      • Foldex

        Ta kopia zapasowa to istna porażka.

        • RS2_15205

          Moim zdaniem jest bardzo ok. Cały pulpit wraca, ustawienia kont pocztowych a ma ich 5 ;), kontakty, sms, loginy, hasła, ale to dzięki kontu MS, czego chcieć więcej?

          • Foldex

            Ale wracają też błędy ;P
            To umnie całkowicie dyskwalifikuje użycie tej funkcji.

          • RS2_15205

            Nie zauważyłem tego w poprzednich HR, najczęściej robiłem właśnie z kopią, ale nigdy nie robiłem kopii aplikacji, jedynie ustawienia. Wtedy moim zdaniem błędy nie wracają. Teraz zrobiłem HR bez kopii na obu telefonach tylko aby zobaczyć jak będzie wszystko chodzić. Ale najczęściej robiłem HR z kopią i problemy znikały. Na tem moment jest dużo lepiej niż na pierwszych build np. AU.

  • szati

    Czy warto L930 przerobić na L950 i wgrać aktualizację??? Wypowiedzi są bardzo różne.

    • Zee

      ja zmieniłem… Praca baterii zaczęła przypominać tę na androidzie. Pozostałe rzeczy działają ok…. No może BT nie wykrywa nowych urządzeń. Imo warto

      • KaTrzy

        Jak Ci nie wykrywa, to zrób HR i będzie działać jak należy, to błąd ze wcześniejszych wersji w insiderze, który niestety się przenosił na kolejne 🙂

  • Solar

    No i jest 19 sta i CU nie ma na oficjalnym

    • largi

      Po 19:00 jak już coś to będzie…

  • ⏹ SharpFranc ⏹

    Lumia 650 & Lumia 950 XL @ 19:00 i nadal nic… Skoro jest tak mało użytkowników to czemu to tak wolno idzie???

  • trymerradson

    Lumia 640 … czekam i nic.

    • Hubert123454

      ja też, obstawiam że jutro będzie

      • Adam

        Albo za miesiąc ?

        • Hubert123454

          aż tak to późno nie będzie

          • Adam

            No miejmy nadzieje

      • largi

        Nie nastawiaj się kolego, nigdy termin nie jest adekwatny do tego co MS mówi….

    • Stywen

      a czy warto aktualizować

  • CU zostało wysłane jak na razie do 10% urządzeń…

    • can006

      Do jakich urządzeń i skąd takie przypuszczenie i 10 % ogólno światowym czy 10 % w polsce ?

      • Solar

        w10mobile ma przecież setki milionów użytkowników więc pewnie serwery padły ??

      • FigoiFago

        Do wszystkich urządzeń które miały wcześniejsze wersje Win 10: w pierwszej kolejności Surface Pro, Surface Book, PC i chyba XBOX One.

        • literate

          Bzdura. Wszystkie moje PC dostały CU poza Surface,

          • FigoiFago

            Czy ja napisałem, że wszystkie Surface dostały CU?

          • literate

            Napisałeś „w pierwszej kolejności Surface Pro, Surface Book,”

  • Majster

    Kto wie czy problem z czarnym ekranem na lumii 535 nadal występuje ?

    • dominik

      U mnie na buildzie 15205 wystepowalo a na buildzie 15207 narazie nie

      • Majster

        Super, dzięki za info 😉

        • dominik

          Drazni co ten czarny ekran?

          • Majster

            Ja w tym momencie jestem na AU i nie wiem czy aktualizować do CU.

          • dominik

            Ze ci sie tak chce robić te wdrt i znowu aktualizować ja twardo aktualizuje te nowe buildy

          • Majster

            Ja jeszcze nie robiem wdrt, cały czas na AU byłem 🙂 dziś zaktualizowałem do 15207 i rzeczywiście problemu z ekranem nie ma, ale za to nie wyłącza się telefon, trzeba wyciągać baterie 😉 u ciebie też jest ten problem ?

  • kris

    Dostałem dzis rano.lumia 930 RP.

  • kris

    Działa wam pobieranie dodatkowych klawiatur?bo mi nie chce się pobierać a zależy mi na dodatkowym języku.

    • Tom

      Są te co były. Все делайте.

    • RS2_15205

      ale masz błąd ? jak klikniesz pobieranie to trzeba potem uruchomić ponownie telefon

  • Adam W.

    A na Linii 830 nadal nic

    • kris

      Zmień rejestr wd poradnika na lumie 950xl i ustaw release i ci pociągnie build.potem zmien z powrotem i po problemie.

      • Adam W.

        Dzięki, ale narazie w rejestrze wolałbym nie grzebać. Może pociągnie, poprzednio z AU na CU .138 poszło bez problemu przez krąg RP

  • Adam_L950XL

    Z aplikacją IKO problemy zaczęły się od komplikacji 15025 na moich L950 i 950XLDS. Od razu napisałem e-mail do PKO. Odpowiedzieli że, tylko oficjalna wersja systemu i RP tylko ich interesuje. Ilu z Was napisało do nich że są problemy na testowanej wersji systemu. 950XLDS mam na RF, po aktualizacji do 15207 cały dzień się męczyłem żeby ją zostawić działającą w tle bo nawet tu był problem bo się zawieszała.

    • korczasty

      Telefon L435. Miałem wersję oficjalną systemu 10.0.14393.0 i miałem kłopoty z łącznością. Odpisali: „zachęcam do aktualizacji systemu Pana telefonu do kompilacji 10.0.14393.479 przy której opisane utrudnienia nie powinny występować”. Teraz mam 10.0.15063.138 i kłopoty się nie skończyły…

    • RS2_15205

      Ja napisałem już wcześniej, odpisali dokładnie to samo co piszesz. Ich producent aplikacji obsługuje wyłącznie oficjalne build. Mam nadzieję, że po wprowadzeniu CU coś poprawią i być może aktualne buildy w fast również będą działać. Zobaczymy.

      • Adam_L950XL

        Jak wcześniej, może na innych modelach na RS2 Fast. na moich 950 od bulidu 15025, nie myl 15205.

        • RS2_15205

          Zgadza się, to się chyba pojawiło jak piszesz, wcześniej. Kiedyś do nich napisałem, odpisali, to samo co Tobie.

          • D3F

            Na jaki adres pisaliście? Bo jak napisałem maila z bugami iko@pkobp.pl to odpisała jakas tępa dzida, ktora zupełnie chyba nie zrozumiała o co chodziło.

          • RS2_15205

            nie wiem czy zrozumiała, ale odpisała w sumie logicznie, aplikacja jest testowana i serwisowana tylko pod oficjalne systemy

          • D3F

            Nie wiem jak Ciebie ale u mnie nie działa filtrowanie historii konta, a przycisk przelew na stronie głównej nie reaguje.

            Mają dodać przelewy do ZUS i US w nowej wersji tak przynajmniej napisali. Na Androida i iOS już są;-)

          • Adam_L950XL

            wszystko działa

          • RS2_15205

            U mnie w ogóle się nie włącza od jakiegoś czasu.

          • D3F

            Po updacie do CU, mi też się nie włącza.

  • zynio

    L950 DS nadal nie ma , chyba trzeba czekać do września jak uruchomią RS3 o ile uruchomią dla telefonów.

    • marcello

      potwierdzam, aktualizacji brak.

  • largi

    Mi się wydaje że CU wyjdzie dopiero w następny wtorek. Do tej pory nie ma … L640LTE

    • Łukasz

      9 maja bo wtedy jest patch tuesday 😀 czyli sobie jeszcze poczekamy. Nie wiem czemu ale na PC dalej mam RS1 1066 i nie wyszukuje mi nowszej.

      • can006

        Wczoraj na PC dostałem aktualizacje z bulidem 15063.250

      • damian ziarkowski

        Ja dziś zaktualizowałem przez Asystenta ale do wersji 15063.250

        • largi

          Potwierdzam 🙂

  • Piotr Migocki

    Ja zmieniłem rejestr w L830. Czekałem na oficjalny update, ale nic, RP -> teraz mam .251

  • SaS

    950 z wolnej sprzedaży, brak

    • literate

      Na pocieszenie napiszę, że wszystkie moje PC łącznie ze składakami dostały już CU,
      oprócz jednego, czyli Surface. 😉

      • Tomasz Obara

        Który Surface? 4 Pro już dawno po tej aktualizacji

        • literate

          Surface Book.

    • V3

      950 z PLUS-a tez jeszcze nie ma

  • lukasz536

    Wystartowała aktualizacja, której nikt nie widział. Ach te microsoftowe, korporacyjne kłamczuszki…

  • Tomek Wolniewicz

    Niestety ale to są jaja. L950 nie dostała na razie i nie wiadomo kiedy to się zdarzy. Powoli już przestaję się przejmować kolejnymi zapowiedziami MS. Widać trzeba używać telefon jaki jest, a że firma zapomniała już o klientach, ledwo tylko pozbyła się z magazynów swoich produktów. No cóż, taki marketing…

    • Aktualizacja jest udostępniana falami.

      • shikaka

        Chyba w Bangladeszu. Ani CV FR, ani CV DE ani CV PL nie mają aktualizacji. Można więc śmiało założyć, że po prostu jeszcze jej nie wypuścili.

        • Zakładaj co uważasz za słuszne 🙂

        • mackph

          Ja już mam na 550 i 640.

          • Mariusz Ś

            Oficjalny CU czy poprzez Insider? Jaki masz soft/rom

      • Mariusz Ś

        tak, to tylko kwestia czasu trzeba sprawdzić zagraniczne serwisy czy są info o pojawieniu się CU

      • Mariusz

        To gdzie te fale?

        • Z komentarzy wynika, że niektórzy już otrzymali oficjalną aktualizację CU.

        • V3

          w eterze 🙂

          • Mariusz

            Gdzie? Na ukf?

          • V3

            Jak szalec to szalec, na VLF 🙂

    • Paweł

      dokładnie szkoda czekać…pozdrawiam

  • Adam Fatyga

    Na LG tez nie mam 🙁

  • lukasz s

    Yyy a są jakieś znane błędy?

  • Juzerowy

    Lumia 830 RP, przez noc pobrało i zainstalowało

  • Andy2015

    Lumia 735 właśnie się instaluje.A i przyszedł mail z Insidera z podziękowaniem za wsparcie w programie i że już CU jest do pobrania w RP.

  • Andy2015
  • Piotr

    735 zaktualizowana oczywiście w RP

    • Andy2015

      Tak

    • Damian

      Jak przyjadę do domu to sprawdzę moją 735 bo rano nic nie było.

  • Hubert123454

    640 DS cisza, pewnie w kolejny wtorek kolejna fala aktualizacji czeka nas

  • Jan Pulawsky

    Właśnie zakupiłem (taka podróż sentymentalna) Lumkę 920 w nówce i w cyanie – piękna rzecz- kto mi powie jak ją doprowadzić do WM10? No, oczywiście że na moją odpowiedzialność…

    • Musisz poszukać jak zaktualizować telefon do wersji 10 a potem możesz skorzystać z naszego poradnika.

    • WiniOS_iPho 7

      „(…) Frajer to siedzi w 2016 na 830 i oczekuje cudów. (…)” Twoje słowa szanowny Panie Janku 🙂
      Kupując Lumię 920 w 2017 roku (nową!!!) przejmujesz miano frajera 🙂 Mega Frajera 🙂

    • MariuszL650
      • Jan Pulawsky

        Umiesz pisać? Czy tylko przerysowywać? Trochę przypomina mi to petroglify z Tanum ale tylko trochę – oceniając bowiem po prymitywiźmie twojej kreski nie osiągnąłeś jeszcze poziomu rozwoju tamtych autorów… Zgaduję – twoi przodkowie nie przestawili się jeszcze na mięso?

        • MariuszL650

          Z takim gównem jak TY nie mam o czym pisać. Idź się spuść w kiblu niewyżyty rasisto.

          Twoje teksty mnie przerażają:
          1. „Ku**a, ale się szeroko uśmiechnąłem na myśl (…) ”
          2. „(…) to wkrótce po swojemu spie**olą zatem chyba trzeba będzie za Nokią N9 rozejrzeć (…)”
          3. „(…) WM zdycha i chyba niestety jednak zdechnie (…)”
          4. „(…) wiem jak zrelacjonować sytuację kiedy spi……ę się na zbitą twarz ze schodów (…)”
          5. „To że całe życie wpieprzasz pomidorową, chodzisz w jednych butach, myjesz zęby(?) tą samą szczoteczką nie świadczy o twojej perfekcyjnej zdolności dokonywania wyboru (…)”

          Że też takie gówno wpuścili do sieci. Smrodzisz i syfisz fora.

          Rozstrojony emocjonalnie psychopata i rasista. Najpierw jedziesz po kimś kto kupuje w 2016 roku lumię 830, po czym sam chełpisz się zakupionym w 2017 roku starociem. Nie wiem jak taki ktoś funkcjonuje w świecie i do tego ma dostęp do Internetu. Apatyczne gówno….
          I wiesz co? To co piszę to nie epitety – to DIAGNOZA

          • Divine_iSE

            Uśmialem siee do łez DX

  • FigoiFago

    Lumia 950 DS CV PL brak.

    • zynio

      u mnie to samo – wciąż brak.

      • FigoiFago

        Pozostaje czekać. W sumie w CU nie ma oszałamiających nowości.

    • Paweł

      lumia 950 xl ds cv pl też brak

  • lukasz536

    A jak w tym CU sprawuje się pisanie pociągnięciami? Dalej proponuje dziwne wyrazy czy jest lepiej?

  • marcello

    Aktualizacja widmo!

  • Nadal często nie działa udostępnianie. Klikam na ikonę messaging i nic.

  • WITOLD

    Pobrałem dzisiaj rano L930 na RP

  • Piotrek Jaworski

    ABC Marketingu: „Confused Consumer”
    Konsument zagubiony, zdezorientowany ofertą lub działaniem producenta, tracący pewność wyboru. To stan, w którym konsument otwiera się na ofertę konkurencji. Jest jednym z ważniejszych czynników zmiany marki.

    • Jak ktoś jest „zdezorientowany” w sprawie W10M na wiosnę 2017 roku, to naprawdę współczuję. Nie jestem pewien, czy przy takim poziomie naiwności da się przeżyć we współczesnym świecie.

      • V3

        Nie jest tak zle 🙂 Nie przesadzaj 🙂 Bo zaczniemy sie czuc niczym w Alamo podczas oblezenia 🙂

  • L640 ds
    Edge nadal przeładowuje kartę podczas przeglądania i nadal karty się wywalają:”This page is having a problem loading”
    Z systemu wraz z RS2 praktycznie zniknęła nawet stara namiastka wielozadaniowości. Ciężko znaleźć już scenariusz, kiedy JEDNO przejście miedzy aplikacjami i z powrotem nie spowoduje przeładowania. Właściwie już nawet szybkie przejście do domowego i z powrotem powoduje przeładowania.

    • Piotrek Jaworski

      Edge szwankuje też na PC, Lubiłem tę przeglądarkę ale zaczęła wieszać się na dodatkach. Przestała też otwierać niektóre strony i to już jest kompletne fiasko bo rusza dopiero po ponownym uruchomieniu systemu.
      PC po czystej instalacji, Edge po resecie.

      • Warto też popatrzeć szerzej. Microsoft nie naprawił błędów w CA… w najważniejszej aplikacji…, które wprowadził miesiąc temu. Jakość Microsoft.

  • Bogdan M

    Nie włączajcie czasem narratora po aktualizacji bo jest spory problem. Oczywiście czyta po polsku ale nie ma możliwości przewijania ekranu.

    • Kowalczyk Damian

      Też tak miałem, gdy pierwszy raz wskoczyłem na pokład 10 z insidera, to jeszcze z czasów TH1. Na 640?

  • Stywen

    to jest ta aktualizacja czy nie ,Na 640 nie mam.To chyba aktualizacja duch hehe

    • Bogdan M

      Oficjalnej nie ma. Możliwość tylko dla zapisanych do Insider

      • Hubert123454

        Dla 640 jest oficjalna, ale Microsoft falami aktualizuje smartfony… Ja nadal nie mam, ale na AU 640 spoko działa, więc zamierzam cierpliwie czekać na aktualizację do CU.

        • Bogdan M

          Chodziło mi właśnie o to że jeszcze ta fala może nie dotarła jeszcze do polski. to że 640 dostanie to wiem. Dlatego żony 640xl jeszcze na siłę nie aktualizuję. A ja na swojej 640 lubię sobie testować. Na pewno wzrosła prędkość działania i właśnie te komentarze da się wreszcie czytać na telefonie. Wcześniej nie było takiej możliwości bo wszystko było „ściśnięte”

        • DVB-S2X

          Ta „fala” chodzi o kraj dla którego zostanie aktualizacja udostępniona tak? I jeśli tak to nikt nie posiada informacji kiedy owa fala dotrze do Polski.

        • asura53

          Zastanawiam się czy jest na co czekać! Czy plusy przeważą nad minusami ( gorsze mapy)!?

          • Hubert123454

            Ja też, bo na AU całkiem fajnie smiga moja 640 DS.

          • asura53

            Ty nie masz wyboru, ja paradoksalnie tak! (lumia 930) ps. Również na oficjalnym AU chodzi bez zarzutu, nawet kafel kalendarza ożył.

    • Krzysiek Myszka

      Ja tez nie mam na 640 normalnie dziwne

      • Rafal

        Lumia 640D, mam aktualizację od rana 27.04, zainstalowana,jak zwykle parę,,niespodzianek,, pierwsza to czego nie miałem nigdy włącza się samoistnie narrator po pierwszym uruchomieniu po instalce,nigdy go nie używam i zaskoczył mnie ale to jest do przejścia , wyrzuciło mi podobierane dźwięki powiadomień do poszczególnych aplikacji a ich nazwy zmieniły się w ciąg cyfr.Tak to działa jak to L640 od 2 lat dość stabilnie.Pomimo problemów z systemem dokupiłem 3 tygodnie temu L650 no i ,,pudło,,.Leży od tygodnia w serwisie straciła dźwięk w słuchawce.No i tyle ,pozdrawiam użytkowników sytemu,wytrwałości! 🙂

  • DVB-S2X
  • SaS

    Ma ktoś mejla do pani Dony?

    • Wyślij wiadomość na Twitterze.

  • Marek Łukaszów

    No z tą aktualizacja to lekka kpina że falowo, mam Lumię 950Xl i żona taką sama

    i ani na jednym ani na drugim do tej pory „zero” szans na aktualizację.
    To po jaką cholerę robić szum i bić pianę na cały świat ze dają aktualizację, niech powiedzą wprost że 25 to USA , że Europa 26 a Polska i reszta 3-go Świata za co nas biorą za miesiąc i nie będzie się człowiek stresował !!1

    Mam stacjonarny komputer i całe CU do dziś bym nie miał gdybym nie wymusił, a mam składaka na wysokim poziomie to po co to czarowanie ze skoro nie ma aktualizacji to po prostu komputer jest przestarzały !!!

    • Piotrek Jaworski

      Szum? Szum to jest gdy Apple podnosi system albo LG wprowadza nowy telefon.
      To nie był szum tylko jeden tweet od raczej niesłownej i nieodpowiedzialnej kobiety.

  • tomasz głowacki

    Panowie nie rwijcie się tak do tej aktualizacji. Z tego co na szybko zauważyłem:
    – problem z zalogowaniem do IKO ( nieraz zaskoczy ,nieraz ładuje po czym wywala, generalnie niepewne)
    – problem z klawiaturą w EDGE (nieraz nie idzie wpisać tekstu, adresu itp.)
    Wcześniej te usterki nie występowały. Działam na Lumii 640 ds.
    Pozdrawiam.

    • Jan

      Takich problemów na Lumii 930 nie ma przeglądarka EDGE działa prawidłowo i co najważniejsze wielkość czcionki wszędzie jest prawidłowa poprzednio tytuły na niektórych stronach przy skalowaniu tekstu w ustawieniach 120% kolumny liter w poziomie wchodziły jedne na drugie tak było przed aktualizacją.

      • AKrupa

        Czy jak uruchamiasz aparat to najpierw masz mignięcie (trwające około sekundy lub dwóch) czarnego ekranu i dopiero wtedy widzisz normalny ekran jak do robienia zdjęcia?

        • Jan

          Tak najpierw czarny ekran później około pół sekundy aparat później czarny ekran jedna sekunda później aparat tak u mnie wygląda Lumia 930

    • tomasz głowacki

      Cofam to co napisałem. W/w usterki już nie występują ,system się chyba „dotarł”, co cieszy;)

    • Hubert123454

      I takie gówno puszczają, jako oficjalną aktualizację… Jak na razie podziękuję, za CU…

  • Jan

    Michał sprawdzałeś które aplikacje możesz zrestartować u siebie w Lumia 950 na tym oprogramowaniu 15063.251
    U mnie w 930 aplikacji telefon nie da się zresetować a kontakty tak.

    • Nie sprawdzałem wszystkich, ale niektórych aplikacji nie można resetować.

  • Jan

    Michał mam jeszcze jedno pytanie po aktualizacji 15063.251 jak działają ustawienia Dźwięki >Zarządzanie dźwiękami aplikacji właśnie w tym punkcie znalazłem błąd po nacięciu zarządzanie trzeba kilka sekund odczekać by można było przesunąć się ekranie na odpowiednią aplikację.

    • Michał S

      Mam podobnie jak u ciebie, dodatkowo w przy wł/wył aplikacji w tle też bardzo zamula. L950Dual po przywracaniu do fabrycznych.

      • Jan

        Dziękuję Michale mam jeszcze jedną prośbę o zainstalowanie aplikacji do czytania i edycji pdf Xodo ,
        uruchomienie a później zamknięcie i próbę ponownego uruchomienia.

        • Michał S

          Ja to zapewne nie ten Michał o którego Ci chodziło (zbieżność imion) 🙂 ale problemik mamy podobny dla tego odpisałem 🙂

          • Jan

            Dziękuję.
            Problem objawia się tym że po zamknięciu nie da się prawie w ogóle otworzyć dopiero za którymś razem szybko mijając przy wyrzucaniu jej.

  • Stywen

    -nadal brak na L 640ds

    • W Polsce jeszcze nikt nie otrzymał aktualizacji z wersji 14393.1066 do wersji 15063.251. Trzeba czekać.

      • Piotrek Jaworski

        Ciekawe jak z PC? Ja na jednym wymusiłem asystentem aktualizacji drugi, bez asystenta ciągle nie widzi. To już 3 tygodnie po zapowiadanym terminie..

        • Na jednym PC wgrałem CU za pomocą Asystenta ponieważ chciałem wcześniej otrzymać aktualizację. Drugi komputer bez Asystenta nie widzi aktualizacji.

      • Tom

        Mam od 25.04.17 z 1066 do 251. Nie warto było. 640ds.
        Lagi masakryczne.

  • Stywen

    Nadal ni widu ni słychu

  • Michał S

    Ruszyła oficjalna L950 ds

  • 7ukas

    L640 LTE brak na oficjalnym

  • Kowalczyk Damian

    Ciekawa rzecz…

  • Solar

    Czy ktoś dostał na L650?

    • Piter

      L650 z Orange, nie

    • max vernide

      Trzeba będzie poczekać do następnego wtorku, zapewne wtedy wypuszczą aktualizację dla brandowanych telefonów tak jak miało to miejsce w przypadku aktualizacji Anniversary Update która wyszła dla brandowanych tydzień później.

    • Andy2015

      Właśnie teraz zaczęło się pobieranie w Plusie.

  • Monika

    Moja 640 DS (oficjalna) właśnie pobiera 10.0.15063.251….a na domowych komputerach nadal…ani widu ani słychu…

    • Możesz pobrać aktualizację CU na komputer za pomocą Asystenta aktualizacji.

      • Monika

        Wiem 🙂 Ale mnie się nie śpieszy….może coś jeszcze ponaprawiają zanim do mnie dojdzie 😀

        • Pewnie za tydzień pojawi się kolejna zbiorcza aktualizacja Creators Update.

    • damian5602

      Na PC było 5, tzn miało być ale nie wiem czy było normalnie.

  • Lumia 950 XL oraz HP Elite x3 otrzymały właśnie aktualizację Creators Update.

  • shikaka

    000-PL i CV FR 950XL dostały.

  • NBB

    Dostał koś aktualizację z orange?

    • Solar

      Ja nie, L650

  • Ja70

    :Szlak by to w oficjalnej aktualizacji nie działa IKO !!! 🙁

    • korczasty

      Z czym masz problem?

      • Ja70

        Po uruchomieniu tylko plansza IKO i nie idzie dalej

        • korczasty

          A łączysz się na pakietach czy wifi?

          • Ja70

            wifi

          • korczasty

            W takim razie masz inny problem niż ja. U mnie nie odpalało na pakietach. Po korespondencji z BOK zasugerowali jednocześnie włączyć wifi (nawet nie połączone z netem) i pakiety. W tej konfiguracji działa. Zgłaszaj problem poprzez kontakt po zalogowaniu się do bankowości.

    • Wolfi

      Zgłoś to do banku bo mi odpisali, że nie mają zgłoszeń i że aktualizacja CU (251) jeszcze nie ukazała się oficjalnie. Ale problem mają zasygnalizowany, z tego co czytałem nie tylko przeze mnie. Trochę dziwię się ich zdziwieniu.

      • Ja70

        Gdzie to zgłosiłeś?

        • Wolfi

          Na stronie PKO wejdź w kontakt i tam masz formularz. Nie ma tematu „problemy techniczne” to napisałem na jakiś ogólny temat i przekierowali do odpowiedniego działu.

    • Andy2015

      Na L 735 RP i L 650 CU działa bez problemów.

  • Potwierdzam, Lumia 950 bez brandu pobiera aktualizację.

    • marcello

      zgadza się, 950DS od kilku minut wyświetla trybiki ; ]

  • DVB-S2X

    Zgadza się lumia 650 (wolny rynek/de) pobiera!

  • Piotr K.

    Już widzę te kolejne posty o tym jak ta aktualizacja była dnem 🙂

  • Solar

    To jak to w końcu jest. Brandowane czy nie brandowane telefony dostały CU?. Ja mam L650 w Orange i nic cisza null

    • max vernide

      Brandowane dostaną zapewne tydzień później tak jak to miało miejsce w przypadku aktualizacji AU.

      • Solar

        Ktoś pisał że z Plusa mu pobiera. Tylko pyt czy z plusa ma kartę czy też tel brał z Plusa. Niby brand nic nie ma do aktualizacji, ale faktycznie na AU było tydzień później.

        • max vernide

          Hmmm… Obserwując temat to w zasadzie nikt nie otrzymał jak na razie update’u z brandem Orange czy tez Play. Nie wiem jak wygląda sytuacja z T-Mobile czy też z Plusem. Być może każda sieć kieruje się innymi prawami. Lecz z własnego doświadczenia wiem, że moja Lumia z Play z pewnością otrzyma aktualizację w następny wtorek tak jak na AU, chyba ze nastąpi jakiś cud ?

          • Piotr

            Lumia 950XL z Play otrzymała.

          • max vernide

            W takim razie pozostaje tylko czekać. Mam L650 wiec może poleci troszkę później.

          • Piotr

            Chodzi jak rakieta ?

          • lluukk

            mam 650 DS z T-mobile – ściąga

          • max vernide

            Ok, dzięki wielkie za informacje. Uzbrajam sie w cierpliwość ☺

          • Wolfi

            Potwierdzam. 950XL Play otrzymała, ale ciekawostka. Mam dwie 950XL i żony też Play nie otrzymała. Ciekawe jakim kluczem udostępniają.

        • Andy2015

          Telefon kupiony w Media ekspert a Sim z Plusa na kartę

          • max vernide

            Czyli masz nie brandowaną słuchawkę ?

          • Andy2015

            Tak

        • Andrzej S

          Tak L950 z Plusa też dostał aktualizację.

  • ViktusYT

    640 Play, nie ma jescze

    • largi

      Potwierdzam brak w PLAY

  • Sławek

    Nie wiem jak u was ale ja zdecydowałem się zrobić HR. Moja L650 odżyła przed HR strasznie lagowała.

  • Stywen

    IDZIE NA 640 z Euro AGD…

  • Michał S

    Błąd aparatu, a mianowicie ekran podsumowania (ustawiony na 30 sek.) wygasza ekran nawet jeśli robię zdjęcia, lub łapie ostrość fizycznym przyciskiem. To samo miałem w release i po resecie do fabrycznych również. Niestety nie mogę zgłosić bo centrum opinii sie wysypało. Sprawdźcie proszę czy też tak macie jak możecie oczywiście. Lumia 950ds.

  • marcello

    Wyjaśni mi ktoś, co zmieni „Nowe API do Bluetooth” ?

    • Piotr K.

      Nic. Nie rozłącza tak urzadzen

      • marcello

        Czyli nie ma co liczyć na obsługę – do tej pory nie obsługiwanych – urządzeń ?

        • Ziupo

          A jakich nie osbługiwał do tej pory?

          • marcello

            np. zestawu Parrot który posiadam

    • Dokładnie jest to opisane na blogu Windows. Najważniejszą nowością jest dodanie protokołu Bluetooth GATT Server, dzięki któremu urządzenia z kategorii wearable (np. opaski fitness czy zegarki typu smartwatch) będą mogły otrzymywać powiadomienia z telefonu. Więcej informacji znajduje się w odnośniku, który podałem.

  • Makaronik

    A u mnie jeszcze nie ma na lumi 435

    • Kuba40

      żeby na niej mieć musisz albo zmienić w rejestrze na np. 950 XL albo dołączyć do Windows Insider

      • Makaronik

        Już mam windows insider już pare dni zrobiłem ale teraz nie dostałem aktualizacji

        • Kuba40

          w insiderze jest ta sama wersja CU co na oficjalnym

          • Makaronik

            Czyli co mam robić czekać na to czy co

          • Kuba40

            Jeśli jesteś w insiderze i nie grzebałeś w rejestrze, to jeśli nie masz ustawionego kręgu Release Peviev to go ustaw, bo w nim będziesz otrzymywać poprawki do CU które już posiadasz, bo w slow i fast nie dostaniesz nic bo 435 została odcięta

          • Makaronik

            Nic nie grzebałem a pozatym to w sklepie aktualizacje dostałem wszystkich aplikacje

          • Kuba40

            to zostań na Release Previev i będziesz miał udostępniane wszystkie poprawki do CU 🙂

          • Makaronik

            Ok

          • Makaronik
          • Paweł

            No i jak to chodzi w porównaniu do AU? Jest sens sobie dupę zwracać?

          • Makaronik

            No nie wiem jak mam ten system to mi się nie raz zawiesza przy odblokowaniu telefonu jak wciskam przycisk to wyświetla nieraz szary ale ja zawsze baterie wyciągnę i włączam i jest dobrze teraz

  • Mirosław Łapot

    Na 950XL DS CV ciągnie CU. Sprawdzę późnej na pozostałych czterech Lumiach.

  • Andrzej S

    L950 Plus widzi aktualizację CU

    • Solar

      Z Plusa masz sim, a tel zapewne kupiony na wolnym rynku.

      • Andrzej S

        Mam L950 brandowanego z Plusa a nie z wolnego rynku a kartę SIM mam w L950XL-DS więc się mylisz.

        • Solar

          Nie rozumiem Ciebie. A w 950 nie masz sim? Wszędzie masz sim.

          • NBB

            A po co mu sim w 950, jak sim ma w 950xl.

          • Piotrek Zombiak Dmoch

            950 dzwoni na alarmowe ?

          • Andrzej S

            950 jest jako Backup w szufladzie 😉

          • Solar

            Bogatemu ktoś zabroni. ?

          • Andrzej S

            L950 mam firmowy a L950XL-DS non brand zakupiłem od razu jak wyszła więc wolę nosić jeden telefon zamiast dwóch 😉

          • Solar

            Bogacz??

          • Andrzej S

            Jeszcze raz napisze… mam L950 brand Plusa i kupioną w Plusie ale kartę SIM z Plusa mam włożoną w L950XL-DS i nie wiem o co Ci chodzi…

          • Solar

            Nie ogarniasz tematu.Karte masz włożoną od Plusa do XL 950. I ta 950XL jest z wolnego rynku. Tak?

          • max vernide

            Solar, chodzi mu o to, że na brandowanej lumii 950 z Plusa dostał aktualizacje CU, a kartę sim ma włożoną do lumii 950XL .

          • Piotrek Zombiak Dmoch

            Karta sim nie ma tu nic do rzeczy.

          • NBB

            Przy aktualizacji nie ma, ale w tej rozmowie ma.

          • Solar

            W takim razie ja nie kumam. To jak wyciągnę kartę sim to też dostanę CU. Nie będę musiał czekać tydzień na akt brandowanych, jak pisałeś wcześniej.?. Fakt piję butelkę dobrego winka i może coś do mnie już nie dociera?

          • Piotrek Zombiak Dmoch

            Wystarczy wifi

          • max vernide

            Chodzi o wariant telefonu, nie jaką masz włożoną kartę sim w telefonie.

          • Solar

            No właśnie. Czyli „warianty” zakupione w sieciach komórkowych nie dostały CU.

          • NBB

            No przecież dostał z plusa.

          • max vernide

            Szczerze mówiąc już sam nie wiem. Niektórzy z Plusa dostali, z PLAY również. Osobiście nadal nic nie otrzymałem. Być może cały czas udostępniają aktualizacje falami i pojawi sie w najbliższym czasie ☺

          • Solar

            SOON??

          • max vernide

            Haha, lepiej bym tego nie ujął ☺

          • Andrzej S

            Mój wariant z Plusa L950 dostał dziś aktualizację do CU
            Jeśli twój telefon nie dostał to musisz czekać…

          • Wolfi

            dwie 950XL z Play. Jedna dostała druga nie. Nie wiem jaki jest „klucz” aktualizacji.

          • Andrzej S

            No chyba dobrze dające winko ;D

          • Solar

            Grand Reserve

  • waldek73

    640 z plusa jeszcze nie widzi aktualizacji

  • David M

    U mnie w L950 nie znajduje aktualizacji. Zauwazyłem tez niedawno, że Sklep nie chce się załadować. Po próbie uruchomienia trochę się wczytuje, po czym odświeża w nieskończoność. Coś się zabugowało. Licyzłem na to, że aktualizacja to naprawi, ale skoro mi nie znajduje, to znaczy że tez się zabugowała? Czy jak teraz nie znajduje, to jest szansa że znajdzie później czy może nie ma sensu czekać i resetować do fabrycznych?
    Pozdrawiam

    • Na Twoim miejscu przywróciłbym ustawienia fabryczne. Pamiętaj, aby nie przywracać kopii ponieważ wraz z nią mogą zostać przywrócone błędy.

      • DVB-S2X

        Michał a restet telefonu po aktualizacji, czy przed robimy, bo zapomniałem..

        • Adam

          Po

        • Tylko w przypadku kiedy zauważysz problemy z działaniem telefonu po aktualizacji.

          • DVB-S2X

            Ok. I tak zrobiłem pierwsze wrażenie przeglądarka szybciej strony ładuje..ciekawe ?

        • Kowalczyk Damian

          zrób

          • DVB-S2X

            Zrobiłem ?

  • Dawid

    No to wracam z Insidera poprzez WDRT i pobieram CU… oby 🙂

    • Piotrek Zombiak Dmoch

      Miłej podróży
      Jak teraz zaczniesz to skończysz o 9 rano

      • Dawid

        10 minut i WDRT już za sobą, więc 9 rano odpada 😉

  • Szymon Długosz

    Potwierdzone, info ściąga sie juz na 950

  • shikaka

    Jedyna sensowna poprawka czyli opcja wygaszenia ekranu przy przekazywaniu przez DLNA nie działa. xD Po włączeniu trybu Continuum działa, ale w trybie dublowania ekranu nie działa i zrywa połączenie po wygaszeniu ekranu tak jak dawniej. Chyba, że polaczymy się w Continuum a następnie przełączymy na dublowanie – wtedy można spoko wygasić ekran i działa. Porażka.

  • aes

    Witam Panowie. Pierwszy zgrzyt-lumia 650 po hard resecie nie mogę przywrócić kontaktów z backupa (na karcie sd plik .vcf) przy pomocy transfer my data. W TMD wciskam continue , przechodzi do ekranu wyboru metody bluetooth ,itd, jest widoczna karta sd ale po kliknieciu nic się nie dzieje. W poprzedniej wersji wystarczyło po kliknięciu continue wybrać import from sd card.Przerobione miliony razy…. kpina.Wie ktoś może jak to ogarnąć? pozdrawiam!

    • Piotrek Zombiak Dmoch

      U mnie po hr kontakty, smsy i maile wróciły po zalogowaniu na konto MS

      • aes

        Dzięki wielkie, niestety nie korzystam z konta MS… Zawsze przywracałem z karty sd przy pomocy standardowego narzędzia. Jakkolwiek ostrzegam innych, można się naciąć.

        • Piotrek Zombiak Dmoch

          A czy nie trzeba mieć konta MS, żeby korzystać ze sklepu?

          • aes

            Kurczę raczej nie, zawsze pomijałem to przy konfiguracji. W każdym razie sprawdzałem i w sklepie nie jestem zalogowany.

          • Piotrek Zombiak Dmoch

            I normalnie pobierałeś aktualizacje apek?

          • aes

            dokładnie

          • Piotrek Zombiak Dmoch

            Właśnie sprawdziłem. Konto MS jest potrzebne podczas zakupów oraz do przechowywania informacji o apkach wcześniej instalowanych.

          • aes

            Hehe pewnie tak musi być:) Dzięki za pomoc, ogarnąłem temat.Pozdrawiam wszystkich!

  • Mariusz Ś

    Mam L650 LTE z variantem operatora Plus i nie mam, aktualizacja musi zostać sprawdzona przez twojego operatora taka jest procedura. Ale dziwi mnie fakt ze kolega ponizej dostal aktualizacje dla L950 w wersji operatorskiej?

  • Hubert123454

    Robić HR, po aktualizacji do CU?

    • Jak zauważysz jakieś błędy to warto wtedy zrobić. W przeciwnym wypadku szkoda czasu.

      • Hubert123454

        zrobiłem, ponieważ chciałem przeinstalować aplikację… a ze sklepu nie dało się zainstalować aplikacji była opcja uruchom xD

  • V3

    950tka z PLUS-a, wlasnie zaczynam pobierac CU

    • Mariusz Ś

      650 z Plusa brak, możliwe że udostępniają dla każdego modelu w odstępie czasu lub wersja operatorska pojawi się za tydzień

  • Krystian Sędłak

    No to zaczynamy zasysanie 🙂 Lumia 640XL Dual Sim

  • Piotr Rumak

    Po aktualizacji wyłączył mi auto jasność ekranu. Czy oni tak naprawiają problem z odblokowaniem ekranu ?? Lumia 950

  • Janusz G

    L930 przyspieszyła, i to zauważalnie. System szybciej przeskakuje między oknami a i edge szybciej ładuje. Czyli na plus jak na razie

    • V3

      Czyli warto zapisac sie do Insidera w 930tce i zrobic CU ? Pytam bo caly czas sie zastanawiam.

      • Janusz G

        Zależy czego oczekujesz. System jest dość stabilny. Zawsze bez problemu możesz wrócić. Ale jak zaczniesz się bawić to jest możliwość że się wkręcisz.

      • kris

        Ja mam na 930 future 2 i tez dobrze chodzi.pomijając kwestię mrugającego aparatu podczas włączania.

    • kris

      A mruga ci aparat podczas włączania?

  • ⏹ SharpFranc ⏹

    950XL już z CU… Testuje na razie tylko w trybie Continuum i póki co bajeczka 😉
    1) W kwestii Continuum to nie tylko dodanie wygaszania ekranu osobno. Po wciśnięciu na telefonie przycisku blokady (wł/wył) wyłącza się jedynie ekran telefonu co jest mega plusem dla mnie. Kolejna sprawa to osobna tapeta – niby nic a cieszy.
    2) Resetowanie apek działa bardzo fajnie.
    3) Edge przyspieszył i widać to gołym okiem… Obyśmy się doczekali Edge-a w sklepie
    4) Apki się szybciej update-ują…
    5) Testowałem youtube i cda.pl – dla tych, którzy kiedyś zgłaszali błędy wyświetlania w fullscreen lub totalny brak możliwości odtwarzania YT mam dobre wieści: wszystko chodzi idealnie 😉
    6) System zajmuje 1GB mniej na dysku!!! Co ciekawe, na 650 to jest dokładnie 2,19GB a na 950XL 3,73 (było 4,91)
    N) Jeszcze nie wiem jak bateria, ale dam znak po załadowaniu baterii z dock-a (zrobię EDIT)

    • Piotrek Zombiak Dmoch

      W czasie oglądania filmu na cda, po paru minutach, nie odświeża strony?

      • ⏹ SharpFranc ⏹

        Zaraz sprawdzę…

        • Piotrek Zombiak Dmoch

          Jak na razie zauważyłem to tylko na cda. YT jest ok

          • V3

            a da sie sluchac CDA na wylaczonym ekranie ?

    • squall0

      W AU również mogłeś mieć osobne tapety dla telefonu i dla trybu Continuum AFAIR

  • Ferrin Elwicz

    Taki trochę offtopic ,ale co tam. Mam pytanie
    Czy naprawdę tak trudno pojąć ,że L950 ma skaner TĘCZÓWKI ,a nie źrenicy, siatkówki czy czegoś tam innego? Na morele.net błąd ( skaner siatkówki), na plus.pl błąd (skaner źrenicy), na x-kom.pl (źrenica). Czy tak trudno ogarnąć ,że to skaner tęczówki? Ręce opadają.

    • shikaka

      A jakie to ma znaczenie skoro i tak działa bardzo marnie i wyrywkowo w normalnych warunkach użytkowania?

      • Marek

        Działa świetnie i za każdym razem, przynajmniej u mnie. I w słońce i w deszcz… Nawet po pijaku 😉
        jedynie nie działa przez okulary, co jest zrozumiałe:)

        • shikaka

          OK, OK.
          Idź i próbuj odblokować bez trzymania telefonu przy nosie. 1 na 20 prób może się uda. 10x szybciej byś po prostu wpisał pin.

          • Marek

            z 30cm spokojnie łapie, może przez duże oczy. Inna sprawa, że im dalej tym mniejszy sens, bo pin jest szybszy 🙂

        • Aba

          Mi działa w okularach i bez. I jak trzymam w ręku i jak na stole leży.
          Robiłeś dwie kalibracje? W okularach i bez?

          • Marek

            Tu mnie masz, nie zrobiłem 🙁

          • Aba

            🙂 Cieszę się, że pomogłam 🙂

      • Ferrin Elwicz

        A jakie znaczenie ma twój komentarz? Moje pytanie było odnośnie czego innego. Czytanie ze zrozumieniem się kłania 🙂

        • shikaka

          Takie, że może ktoś kogo skusiła by ta funkcja, po przeczytaniu tego komentarza, zastanowi się drugi raz zanim wywali kasę w błoto. Czy to jest skaner tęczówki, siatkówki, źrenicy czy tyłka nie ma znaczenia skoro i tak nie działa tak jak powinien.

  • AdikX91

    U mnie nie działa hotspot mobilny po aktualizacji do CU… Ma ktoś podobny problem. Lumia 950 XL.

    • Marek

      co było problemem?

      • AdikX91

        Ustawienia APN 🙂

        • Marek

          dzięki 🙂

  • SaS

    Ja zmian nie zauważyłem, jak chodziła tak chodzi L 950

  • shikaka

    U mnie po aktualizacji przy mapach telefon nadal twierdzi, ze to Here.

  • Pvl

    Z tą numeracją budynków na mapach to nie do końca prawda, że jej nie ma. Owszem, nie wyświetla się podczas przeglądania map, ale już po wprowadzeniu do nawigacji adresu z numerem jesteśmy prowadzeni we właściwe miejsce. Sprawdziłem na kilku znanych adresach w miastach jak i na wsiach – jest ok.

  • haber2084

    lumia 650 DS z x-kom dalej nie widzi aktualizacji

    • AdikX91

      To nie ma znaczenia z jakiego sklepu 🙂

      • Solar

        Kolega zaznacza że tel niebrandowany, z wolnej sprzedaży.

  • SB

    Wazne. A teraz cos z zupelnie innej beczki. Gdzie naprawic niedzialajace mikrofony w Lumia 930. Wazne.

  • Hubert123454

    U mnie po aktualizacji, Lumia 640 Dual Sim, zauważalnie działa szybciej i lepiej niż na AU… Chyba jednak, aktualizacja wyszła na plus, niż na minus 🙂

    • Pyjter86 L950SR

      Widzisz,a tak panikowałeś 😉

  • Benji34

    640lte nie widzi aktualizacji. O co tu biega… Co mam nie tak? Czy jak byłem w RP i zrezygnowałem to już nie dostanę aktualizacji?

    • Solar

      Pewnie masz wariant brandowany telefonu. Większość aktualizacji dostały telefony z „wolnej sprzedaży”

    • Benji34

      Właśnie telefon jest z wolnej sprzedaży z rtv zawsze wszystkie aktualizacje były na bieżąco a ostatnio szwankują po wycofaniu do 8.1 i wgraniu na nowo 10 chyba coś uwaliłem wykorzystałem artykuł o rezygnacji z RP wycofując do 8.1 i aktualizacje na 10

  • letek70

    Witam, jak apka iko chodzi, ma ktoś może

    • Tomasz Paszek

      U mnie raz się załączyła i teraz już nie działa ?

      • letek70

        Czyli dalej kicha z tą apka po aktualizacji?

        • Jan Paweł Pawlak

          IKO nie działa po aktualizacji na lumiach 950, 950ds i 550, złożyłem reklamację do PKO. W czasie rozmowy twierdzili że nikt więcej problemu nie zgłaszał oraz, że mam odinstalować aplikację, wykasować z ipko i zainstalować na nowo, co oczywiście nie działa. Także kto może niech zgłasza reklamację do pko.

    • Radek

      Nie działa. Zawiesza się po pierwszym starcie. Zauważyłem coś takiego: IKO jest zainstalowane, ale jak wejdziesz do sklepu to telefon twierdzi, ze nie jest zainstalowana. Próba instalacji kończy się oczywiście niczym. Słowem, lipa.

    • Jarek

      U mnie na L950 IKO działało bez problemu na AU. Teraz po CU nie działa.

  • bila

    Ma ktoś na niebrandowanej 950XL?
    Mama na L640 LTE z Orange też brak.

    • acutus63

      Tak,wczoraj pobrałem.

      • bila

        no to nie wiem co jest grane. Cyrk jakiś z tym CU.

    • pobrane o 23:00

      • bila

        u mnie dalej nic na 950XL. W 640 z Orange też.
        Ciągle info, że system aktualny i brak aktualizacji :/

    • Leszek Mączewski

      drugi telefon 640 LTE w dalszym ciągu brak aktualizacji

    • Maciej Sobieraj

      Ja dzisiaj rano pobrałem na 950 xl bez brandu. Jak na razie widzę zdecydowanie przyspieszenie Edge.

  • Benji34

    Jak sprawdzić czy brand czy nie może 8.1 był i w ten sposób uwaliłem sobie aktualizacje?

  • Paweł

    Tak jak ktoś już pisał nie działa hot spot, tzn działa dziwnie. Komputer widzi dostęp do Internetu ale działają wybiórcze strony. Google działa ale bing już nie:( Lumia 950 aktualizacja CU
    Na połączeniu z kabla wszystko działa.

    • dual sim?

      • Paweł

        Zwykła

    • AdikX91

      Już sobie poradziłem z HotSpotem. Należało zmienić ustawienia APN i wszystko ładnie śmiga.

      • Paweł

        Co dokładnie? Może i u mnie pomoże .

        • AdikX91

          Rozwiązanie dotyczy telefonów mających SIM z Orange. Wchodzisz w Ustawienia -> Sieć i połączenia bezprzewodowe -> Komórkowe i SIM -> Ustawienia karty SIM -> Dodaj nazwę punktu dostępu do Internetu. Uzupełniasz:
          Nazwa punktu dostępu: internet
          Nazwa użytkownika: internet
          Hasło: internet
          Typ informacji logowania: Automatycznie
          Typ adresu IP: IPv4
          Zaznaczasz ptaszkiem Użyj tej nazwy punktu dostępu podczas ….
          Zaznaczasz ptaszkiem Zastosuj ten profil
          Zapisz
          Czekasz chwilkę (ja czekałem 20 sekund) i wszystko powinno działać 🙂

          • Paweł

            Dzięki 😉

  • Wczoraj WDTR 10586.318 -> 14393.1066 ->15063.251 i gotowe, chodzi zdecydowanie szybciej niż wcześniej w Release Preview… https://uploads.disquscdn.com/images/af62c0d4a2ea71810c1601278a4c6005d2754f86e261e8218dc6d05f98edb4e3.png

    • Piotr

      Zrobiłem tak samo jak Ty i faktycznie tak jest. Tylko edge strasznie „zjada” baterię…

    • Benji34

      jaki model?

      • 950 XL DS

        • largi

          Ja mimo że mam 640LTE , to w moim odczuciu tak samo jest jak wyszło np. AU to jechałem od WDRT po kolei teraz póki nie mam w oficjalnym kanale CU nie mogłem się oprzeć zaktualizowałem przez insidera po czym opuściłem go. Oraz zrobiłem reset do ustawień fabrycznych, i zdecydowanie szybciej chodzi niż jak był zaktualizowany z AU do CU. Ciekawy jestem ile tak pochodzi 😉

          • Piotrek Zombiak Dmoch

            Potestuj z tydzień. Będziesz wiedział wszystko.

  • datę 2 maja należy traktować jako faktyczne rozpoczęcie dystrybucji CU na telefony… w zasadzie to tylko tydzień opóźnienia, mogło być gorzej https://uploads.disquscdn.com/images/e76d86ac0fc5a4ee49f42ed553a73eae5085c817c01589905bea20dd9148ca56.png

  • aes

    Gdyby ktoś zastanawiał się czy warto na L650 DS – nie warto. Na chwilę obecną nie widać poprawy w płynności działania.Wręcz przeciwnie, Edge regularnie zacina przy scrollowaniu, powrócił szalenie irytujący błąd z wolno ładującym się oraz znikającym kontentem podczas scrollowania na stronach gdzie jest go dużo. Do tego mam wrażenie że podczas używania edge’a telefon się nagrzewa bardziej niż przed aktualizacją i trochę szybciej zużywa baterię.Taki to wyczekiwany update… Mam wrażenie ,że ten system jest zwalony od początku do końca bo jak wytłumaczyć to, że od tak długiego czasu nie są w stanie rozwiązać tych problemów-to jest kpina. Chyba,że faktycznie planują porzucić ten system;) Na marginesie telefon był przywrócony do ustawień fabrycznych po updacie i nie była wgrywana kopia. pozdrawiam

    • Piotrek Zombiak Dmoch

      Dlaczego przywracałeś ustaw. fabryczne?

    • Piotr K.

      w insider 15207 działa elegancko L650 DS

  • NBB

    L650 z orange, brak aktualizacji. Ciekawe kiedy słuchawki z orange dostaną aktualizacje.

  • Nie działa klikanie w pozycje z menu udostępniania. Ma ktoś łącze do popularnego zgłoszenia?

  • SaS

    Rano jeszcze chwaliłem aktualizację, ale teraz widzę że się tnie i wolniej pracuje L950

    • Na 640 XL też mam podobne odczucia.

    • V3

      U mnie z kolei Edge chodzi troche szybciej. Pozostale rzeczy raczej bez zmian. Natomiast update rozpirzyl wszystkie dzwieki tzn ze pozmienial sygnaly sms, maila itd.

    • DVB-S2X

      Na mojej 650 też tnie , ale tylko tyle.

    • Piotrek Zombiak Dmoch

      Bo zanim wygłosi się opinie o pracy systemu to trzeba z tydzień na nim podziałać.

      • SaS

        Masz rację

  • marcello

    Jak u was wygląda łączenie przez BT ze sparowanym wcześniej urządzeniami?

    • letek70

      witam, u mnie na 950xl nie ma problemu z bt, ale za to bateria ginie w oczach i apka iko nie działa.

      • marcello

        A mając w zasięgu dwa urządzenia z włączonym BT (wcześniej sparowane), da się wymusić połączenie z pierwszym bądź drugim?

        U mnie na liście urządzeń pokazuje tylko „sparowano”, nigdzie nie widać opcji „połącz”, po naciśnięciu na konkretne urządzenie jest jedynie „usuń”.

  • marcello

    Kliknięcie w centrum powiadomień na info o nowej wiadomości z apki OLX przenosi do aplikacji, ale trzeba ręcznie wejść w skrzynkę odbiorczą.
    Wcześniej wskakiwało wprost do konkretnej wiadomości.

    • Potwierdzam. Ale mnóstwo rzeczy na dziesiątce działa w ten sposób. Np. klikniecie na przypince „nowa notatka” ([+]) Evernote też tylko otwiera aplikację.

  • SaS

    Obstawiam że za dwa tygodnie będzie nowy bulid:)

  • Benji34

    Dobra przeinstalowałem na lumii 640 LTE wszystko od początku od 8.1 przez windows device recovery tool i aktualizowałem do 10 po jednej aktualizacji dotarłem do wer. 1607 kompilacja 14393.1066 i dalej brak aktualizacji więc będę czekać aż coś wpadnie lub nie.
    Z resztą widzę że nie jest super. Jak ktoś dostał na ten model najnowszą to prosiłbym o info i opis jak się zachowuje, dzięki z góry.

    • Dominik Żarnoch

      A masz kupioną w sklepie czy od operatora sieci ?

      • Benji34

        w sklepie rtv euro agd

        • Dominik Żarnoch

          Ja też mam w euro kupioną i mam aktualizacje. (nie polecam aktualizować)

  • Kornel Kevin

    Ciekawy jestem kiedy rozwiązany zostanie problem z synchronizacja osi czasu fb z poziomu kontaktów telefonu…. Kiedyś to fajnie tak działało a tymczasem ani z wersja normalnej, jak i beta ze sklepu nadal brak tej synchronizacji… Jednym słowem dwa kroki w przód, trzy w tył. 😉

  • Piotrek Jaworski

    Sklep: aktualizacja Colour Profiles – wciąż błąd aktualizacji. W komentarzach pod aplikacją jest porada by przenieść ją z SD do urządzenia, aplikacji brak jednak na liście Aplikacje. Ktoś miał / rozwiązał ten problem?

  • Dominik Żarnoch

    Mi podczas oglądania filmów na YT mruga czasem ekran na automatycznej regulacji jasności. Ktoś to rozwiązał ? L640 DS

    • U mnie też miga. Wideo ogólnie. Jak udało ci się zawęzić problem do automatycznej regulacji jasności, to może zgłoś problem w Feedback (przytrzymaj lock+volumedown).

      • Hubert123454

        U mnie też, wysłałem opinię

      • Dominik Żarnoch

        Ale mnie to wkur***. Rozumiem ,że powrotu do .1066 nie mogę zrobić?

  • generator47

    po aktualizacji jest problem z dźwiękami (pomieszały się) a klikając w” Ustawienia>Personalizacja>Dźwięki „zarządzaj dźwiękami aplikacji” przeskakuje do „szybkich akcji” także jest kłopot jeśli chce się zmienić dzwonek dla sms, ms itd. Może ktoś to rozwiązał ?

    • Piotrek Zombiak Dmoch

      Przewiń niżej. Tam masz ustawienia dla poszczególnych aplikacji.

  • Mariusz Ś

    Odpowiedz operatora sieci Plus na moje zapytanie: (Podmiotem odpowiedzialnym za tworzenie aktualizacji jest producent urządzenia, dlatego zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z nim.)

    Michał pytanie do ciebie:
    Kupilem L650 w salonie Plus możliwe że operator blokuje aktualizacje Creators Update celem jej sprawdzenia? Z komentarzy wynika, że telefony z poza salonów operatora otrzymały update

    • Raczej obstawiam, że niektóre warianty telefonów otrzymają aktualizację w kolejnej fali. Może to być za tydzień lub za dwa. Z tego co pamiętam to podobnie było z aktualizacją AU.

      • Mariusz Ś

        pamietam, tak bylo z AU ok dzieki

      • Piotr

        Michale, nie wiesz co de facto z tym facebookiem powiązanym z kontaktami. Dlaczego nie wyświetla wydarzeń?

        • Niestety nie wiem.

          • Piotr

            Dzięki. Dziwnie to wygląda niestety…

    • Solar

      Ten sam telefon kupiony w Orange. Również brak CU

    • mackph

      Pytałeś mnie a ja przegapiłem i nie odpowiedziałem.
      Na 550 nie brandowanej mam oficjalne CU bez insidera.
      Na 640 z T-Mobile przez Insider, bez Insidera nie znajduje.

      Chyba, rzeczywiście najpierw telefony nie brandowane lecą.

  • Martin

    a u mnie LUMIA 650 występuje jakiś bład i nie przechodzi instalacja po drugi nie mogę już nagrywać rozmów a na lumi 550 dalej mogę

  • FigoiFago

    Oczywiście nie działa hotspot mobilny.

  • Tomasz Paszek

    Informacja dla wszystkich posiadających aplikacje IPKO dzwoniłem do banku przedstawiłem sprawę,że po aktualizacji aplikacja nie działa i otrzymałem informację, że bank wie o problemie i nad nim pracuje pozostaje czekać bo nie są w stanie podać daty kiedy rozwiążą problem.

    • letek70

      witam, również nie działa mi ta apka, też dzwoniłem do banku, wiedzą ale kiedy będzię poprawka to też nie wiedzą

    • Bobasek Bobasek

      Wszystko działą jak po wi-fi jak w danych w tym 2 trzeba wi-fi wlaczyc aby pokazało połaczenie ( mowa o danych komórkowych )

      po 2 powiedzcie jak wgrac stare mapy bo obecne sa dziurawe jak sito , i zgineło mi połowe dróg które sa w uzytku od 6 miesiecy

      lumia 650 dual

  • saturn

    Lumia 640 lte vodafone.cz brak CU, lumia 650 Orange brak CU. Ktos cos poradzi???

  • Paweł

    Lumia 640 LTE wolna edycja PL brak aktualizacji nadal.

    • Stywen

      Niemożliwe mam od wtorku na 640 nie brand.

      • Paweł

        Dla pewności więc jakie masz wpisy jeśli chodzi o to by upewnić się że mam nie brandowaną wersje? Bo do tej pory byłem przekonany że mam taką… Oczywiście aktualnie nie jestem w żadnym kanale insider, tylko oficjalny kanał.

        • Ilikeyoutube

          mam 640 lte i też nie mam aktualizacji

      • Dominik Żarnoch

        Ja też posiadam

  • darek j

    950 z Plusa po aktualizacji problem z bluetothem, nie paruje się z zegarkiem garmina, ikonka bluetotha też się nie pojawia na górnym pasku pomimo jego włączenia. Reset telefonu też nie pomógł

  • Łukasz Rejman

    950, telefon niespodziewanie zaktualizował mi się w nocy. Rano jeszcze niczego nieświadomy odkryłem, że telefon ma nowe dźwięki i nowe aplikacje. Dopiero teraz doczytałem, że to już TA aktualizacja. 🙂 Póki co nie zauważyłem problemów, fajnie wyglądają miasta w 3D, ale szkoda, że jest ich tak mało i nie ma np. Warszawy.

  • czarnamalpa

    To jest po prostu skandal!.Lumia 950 w nocy poszła aktualizacja.Wstaje rano biorę telefon a tu ekran przez kilka godzin wyświetlał statyczny obraz z pytaniami czy chce korzystać z lokalizacji itp. pierdólek.Na ekranie juz mam wypalone cienie dolnej belki, szczególnie widać znaczek windows.Po tej świetnej aktualizacji, przy której pracowali najlepsi programiści Microsoftu, ten ubogi smartfon dostał kolejne fascynujące ficzery.Jednym z głównych jest świetnie padajaca bateria, ktora ladowalem dziś juz 3 razy.Kolejna nowością jest świetnie lagująca przeglądarka, przewijanie stron jest wręcz wyśmienite to jakiś nowy tryb przewijania skokowego.Zacinajaca sie klawiatura tez jest nowością nad ktora ciężko pracował cały zespól programistow.Ogólne działanie jest skandalem jak dla mnie.Tylu darmowych testerow, wiedza co trzeba poprawić a oni po takim długim czasie wydają taki bubel, brak słów.

    • V3

      Dlaczego nie wylaczyles opcji o pobieraniu update-u w godzinach nocnych ? (z automatu ok 3 nad ranem). Nalezalo ustawic reczne pobieranie i wtedy zaktualizowalbys smartfon w dogodnej dla ciebie porze.

    • Michał

      U mnie podobnie ale problem z tym że wyssał cały pakiet mobilnego internetu w jeden dzień -10GB! Teraz mam wyłączone dane komórkowe! Czy u ciebie podobnie???

      • czarnamalpa

        Nie

  • RamCin

    Mam pytanie, czy ten mój produkt, to CV? Kupiony w Euro AGD, pracuje w sieci Plus. Jakby co, to nie ma na razie aktualizacji do Creators Update. https://uploads.disquscdn.com/images/4dd9b1427eb30fc0e47221ee070b7ed7151f36d3f788b28f5c972689bd747737.png

    • Sprawdź jaki masz wariant RM w Ustawienia > Dodatki > Informacje zaawansowane np. RM-1116_15191.

      • RamCin

        RM-1062_1018

        • Według mnie to wariant CV PL czyli dedykowany na polski rynek.

          • Paweł

            a L640: RM-1072_1029 to jaka dystrybucja? Już powinna mieć CU?

          • Chyba też CV PL. Raczej powinna już być aktualizacja. Kupiłeś telefon w salonie operatora czy z wolnej sprzedaży?

          • Paweł

            Odkupiłem na allegro 🙂 w każdym bądź razie nie ma żadnego loga operatora w czasie włączania.

          • bbk66

            Ja mam na 640 xl ds -RM 1067-1012 kupiony w mm

  • Przełączyłem dzisiaj z WI „wyłączony” na „Release Preview” i przestało mi wykrywać kartę SIM.

  • Wojtaszek

    Dramat, jakieś bliżej nie opisane pozycje pojawiły się w sekcji „powiadomienia i akcje”, a sekcja uruchamia się 10x dłużej niż do tej pory, edge nie działa płynnie, skasowali fajne dźwięki. Biorą się za pierdoły, a podstawowe rzeczy dalej nie poprawione, np. źle działa „wybieranie numerów kontaktów wg nazwy”. Zaraz wyp… Lumię 650DS przez okno? Chce ktoś?

  • Mariusz Ś

    Czytam i nie wierzę że u was tak zle działa system, kupiłem L650 LTE w salonie Plusa i nigdy nie było problemu jedynie kafelek kalendarza mnie denerwował ale po ostatnim update Windows 10 Mobile Build 14393.1066 rewelacja a jeszcze czekam na Creators Update. Jak dla mnie jest bardzo dobrze, pozdrawiam

  • czarnamalpa

    Zrobiłem pierwszy raz HR odkąd mam te lumie czyli od roku.Oczywiście jak mogłem się tego domyślić nic to nie dało, poza straconym czasemi aplikacjami.Jak telefon lagowal tak laguje.Największym problemem jest teraz, ze nie mogę pobrać aplikacji banku Millenium, bo mi wyświetla, ze urządzenie niezgodne.Ma ktoś jakiś pomysł jak ja ponownie zainstalować?

  • Arek Z

    Lumia 650 – po aktualizacji ekran świeci z pełną jasnością 🙁 nawet w środku nocy… Do tego wyparowały stare dźwięki. Można jakość szybko wgrać sobie stare dzwonki ? Nie mogę się przyzwyczaić jakoś do tych nowych ….

    • Ilikeyoutube

      Jak czytam komentarze to odnoszę wrażenie, że ten system nie był testowany tylko od razu udostępniony użytkownikom.

      • DVB-S2X

        Znikła tobie opcja „sugerowany”.

        • G-Lumia

          A to fakt, było się nie pchać i poczekać.

    • Wojtaszek

      też tak miałem z tą jasnością, ale to akurat da się zmienić – wejdź w ustawienia ekranu

    • Jacek Fuwa Zarabianie przez Kl

      Wywaliło stare dzwonki dajac w zamian nowe. Takie zmuszanie jest irytujące. Pozatym mimo zaznaczonych wszystkich powiadomień dźwiękowych przy odbieraniu poczty email nie mam żadnego dźwięku choć mail jest odebrany. Jeśli panaceum na to ma być kolejna rada typu przywróć do ustawień fabrycznych to serdecznie dziękuję i robię przesiadkę gdy pojawi się Nokia. Tym razem ta aktualizacja to jakiś gniot.

  • Ilikeyoutube

    Gdy byłem w Virgin Mobile, aktualizacje systemu miałem od razu po jej pojawieniu się. Gdy jestem w Play, aktualizacji nie ma. Może to nie ma związku ze sobą. Ale mam takie spostrzeżenie.

    • Dominik Żarnoch

      Mi na L640 DS z kartą Play pobrało aktualizacje. Lecz nie polecam tego buildu.(miganie ekranu podczas oglądania wideo)

  • Dominik Żarnoch

    Sądzę ,że Microsoft zablokował aktualizacje dla niektórych telefonów ze względu na błędy. Na mojej L640 DS działa fatalnie. A możliwości powrotu do poprzedniego buildu brak.

  • Tomasz Hejnowicz

    Nie działa funkcja „Mowa”. Zawiesza na moment Lumię 640LTE a potem przełącza na ekran startowy.

    • DVB-S2X

      Ja z tym zawieszaniem mam w l650 i po aktualizacji miałem hr myślę o wrt i ponownym instalowaniu systemu do najnowszej oficjalnej wersji, ale czy to coś da?

  • Krystian Frehland

    Po aktualizacji mam czarny ekran główny i nic nie można zrobić ani zadzwonić ani podłączyć pod kompa bo nie widzi telefonu. Kontakty się niezsynchronizowały i telefon mnie wkurzył. Śmieci nie windows

  • Michal Oborski

    Zaktualizowałem moje Lumie – 640DS, 950DS i 950XL – zero problemów

    • Dominik Żarnoch

      Sprawdz kilka wideo w poziomie z automatyczną regulacją jasności. Na 640 😉

      • Michal Oborski

        za pierwszym odpaleniem był czarny ekran. Wyłączyłem player, włączyłem i śmiga

        • Dominik Żarnoch

          W takim razie zrobię dziś drugi hr. Może pomoże :/

      • Hubert123454

        mi raz migną ekran na czarno, na drugi dzień wszystko w porządku bez migania ekranu odtwarza jeżeli chodzi o youtube…

    • Stywen

      ja mam aktualizację na 640DS od wtorku od godz 21, też 0 problemów.

  • SaS

    Od trzech dni qźwa kaszana jak byk.
    Prostych stron nie można otwierać, mieli i mieli
    L 950

  • Deviz

    Na CV aktualizacje poszły ładnie, i na 950 i na 640. Niestety:
    950 DS Tmobile- bez aktualizacji
    550 od oragne też bez aktualizacji…
    Ktoś jeszcze tak ma, czy tylko mi MS robi na złość?? 🙂

    • LeBomB

      640 XL Plus – brak aktualizacji.

    • Wygląda na to, że CV otrzymały aktualizację w pierwszej kolejności. Telefony od operatorów otrzymają w późniejszym terminie. Podejrzewam zbliżający się tydzień lub następny.

  • Michał

    Po ostatniej aktualizacji Lumii 950- System pobiera ogromną ilość danych komórkowych. Wyssał cały pakiet 10GB w jeden dzień! Czy ktoś zna problem? Dzwoniłem doB2X. Nie zrozumiałem wszystkiego (angielski) ale podobno jest jakiś błąd i mają to naprawić. Ale dzisiaj na czacie mi powiedzieli że muszę zrobić backup. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

  • jasmine

    Lumia 950 XL – nie jest za różowo 🙁
    * nie dziala IKO
    *zawiesza się klawiatura
    *zawiesza się dotyk – telefon na nic nie reaguje przez ok minute

  • Mentos

    Po instalacji na Lumi 550 przestało mi działać ” podsumowania ekranu”, dopiero gdy telefon zostanie podłączony do zasilania wówczas wszystko działa. Prosiłbym o pomoc

    • Sprawdzałeś w ustawieniach czy wszystko jest włączone jak należy? Wyłącz i włącz telefon i sprawdź czy to pomogło.

      • Mentos

        Próbowałem wyłączyć i włączyć ale problem nadal występuję. Zauważyłem że problem występuję tylko jak mam włączoną funkcję oszczędzanie baterii. Trochę mnie to dziwi ponieważ zawsze miałem włączoną funkcję oszczędzania baterii i nigdy nie miałem żadnego problemu. Najwidoczniej widzę że nowa aktualizacja trochę tu mi namieszała. Pozd

        • Widocznie wyłączyli wyświetlanie ekranu podsumowania w momencie kiedy jest włączone oszczędzanie baterii.

    • Jan75

      Mentos, też pisałem o tym powyżej:

      Nie miałem ekranu podsumowania gdyż jak się okazało był niski poziom baterii, naładowałem i nagle da się załączyć i nawet działa.
      Po wcześniejszych aktualizacjach czegoś takiego nie było, widocznie teraz to wprowadzili.

  • marifo

    Witam.
    Chcę zakupić nową lumie 950xl. Jaka będzie kolejność aktualizacji, zacznie od AU czy od razu będzie chciała pobrać CU.
    Pozdrawiam

    • Najlepiej podłącz telefon do komputera i odpal WDRT. Otrzymasz najnowsze oprogramowanie układowe a potem wykonasz aktualizację z poziomu telefonu do najnowszej wersji CU.

      • Aba

        Myślę, że marifo chce raczej CU uniknąć.

        • Nie ma takiej możliwości. Można ją sztucznie odwlekać w czasie, ale to na dłuższą metę będzie męczące.

          • Aba

            No wiem. Mi cos dotyk szwankował dziś i wczoraj miałam z 10-15 podwójnych aplikacji na liście. Poużywam, zobaczę. Jestem sceptycznie nastawiona.

          • Już wkrótce kolejna zbiorcza aktualizacja CU więc nie trać nadziei 🙂

          • marifo

            Dokładnie chcę uniknąć CU bynajmniej na razie 🙂 Z tego co widzę to nie za ciekawa ta aktualizacja. Aktualnie na 930 posiadam .1066 i jestem zadowolony.

          • Już w przyszły wtorek powinna pojawić się kolejna zbiorcza aktualizacja CU. Aby odwlec instalację CU musisz wyłączyć Wi-Fi w telefonie żeby aktualizacja nie została automatycznie pobrana.

          • marifo

            Te podłączanie pod komputer i WDRT to konieczne czy mogę sobie to darować?

          • Możesz sobie darować, ale to najpewniejszy i najszybszy sposób. Telefon fabrycznie będzie posiadał starą wersję systemu TH2 i zdarza się, że są problemy z aktualizacją z tej wersji systemu.

          • marifo

            Czyli aktualizacja przez komputer bądź przez telefon to jedno i to samo tylko w innym opakowaniu. Rozumiem, że przez komputer bezpieczniejsze?

          • Nie. Aplikacja WDRT nie wgra najnowszej wersji systemu operacyjnego tylko najnowsze oprogramowanie układowe. To oznacza, że będziesz musiał i tak dalej aktualizować system z poziomu telefonu. Poleciłem WDRT bo czasami zdarzają się problemy z aktualizacją telefonu z poziomu fabrycznej wersji systemu. Każdą kolejną aktualizację i tak będziesz pobierał z poziomu telefonu bo aplikacja WDRT nie będzie jej oferować. Podsumowując wystarczy, że tylko raz skorzystasz z WDRT a następnie będziesz otrzymywał wszystkie najnowsze wersje systemu z poziomu telefonu.

          • marifo

            No i prawie wszystko jasne 😉 Czyli po zakupie nie włączać wifi, podłączyć pod komputer, odpalić WDRT pobierze oprogramowanie układowe i potem aktualizować z poziomu telefonu dobrze to zrozumiałem?

          • Aplikacja WDRT wgra nowszą wersję systemu i oprogramowania, ale i tak będziesz musiał przeprowadzić kolejne aktualizacje z poziomu telefonu. Niestety nie jestem pewny czy przypadkiem kolejną aktualizacją nie będzie już CU więc możesz zostać na starej wersji systemu TH2 lub wgrać CU. Być może w pierwszej kolejności pojawi się jeszcze system w wersji AU, ale nie mam pewności.

          • marifo

            Jak podłączę telefon pod komputer to w programie pokaże mi jaką wersje oprogramowania mam do wyboru i nie będę musiał jej instalować jeżeli to będzie CU?

          • Aba

            Mi po naprawie od razu ściągnęło CU, wróciłam do fabrycznych. A fabryczne były CU.

          • marifo

            Czyli wszystko jasne. Najlepiej poczekać na poprawę CU i wtedy ja pobrać tylko, że to może trochę potrwać 😉

          • Aba

            A jak zainstalujesz te 100 aplikacji bez wifi? Lepiej chyba najpierw postawić system a potem zbierać ten śmietnik. Michał… jak to jest? 🙂
            Jedyne co, to kup do szuflady i rozpakuj po poprawkach. Przerasta mnie to. Po ci telefon bez wifi. Ani map ani niczego.
            Patowa sytuacja.

          • marifo

            Dokładnie tak jak piszesz. Najchętniej bym nie wymieniał telefonu ale 930 zaczyna już powoli się kończyć a 950xl też się niedługo w sklepach skończy i zostanę z ręką w nocniku bo android to działa na mnie jak płachta na byka 😉

          • marifo

            Testuje właśnie ten program WDRT na starej 635 i pokazał mi tylko nową wersje firmware czyli to jest to oprogramowanie układowe?

          • Firmware to oprogramowanie układowe.

          • marifo

            Do czego potrzebne jest oprogramowanie układowe czy potrzeba to aktualizować?

          • To są sterowniki do poszczególnych podzespołów telefonu. Nowsze oprogramowanie często rozwiązuje problemy z działaniem telefonu. Koniecznie wgraj najnowsze oprogramowanie.

          • marifo

            Podłączyłem 930 i pokazuje mi nowsze oprogramowanie ale jeżeli zaktualizuje telefon to WDRT wykasuje mi wszystko co w nim posiadam wróci do ustawień fabrycznych?

          • Tak. Telefon będzie się zachowywał jak podczas pierwszego uruchomienia.

          • marifo

            Chyba dowiedziałem się już wszystkiego. Dzięki i pozdrawiam.
            Napisz mi jeszcze czy jest sens kupować tą 950 xl?

          • Aba

            Nie tracę 🙂 Jestem dziecinnie naiwna 🙁

  • Jan75

    Zaktualizowałem – L950 XL no i …..
    – edge po uruchomieniu działało skokowo, migało itp. – wyczyściłem historię, odpaliłem jeszcze raz i jest ok.
    – zżeranie baterii – jak zwykle po aktualizacji włączyły się niektóre aplikacje w tle (większość apek w tle można wyłączyć, sporo wydłuża się wtedy czas działania baterii) – nie wyłączajcie ustawień, wiadomości i alarmów – nie będą działały !!!
    – dotyk ok.
    – klawiatura ok.
    – jasność ekranu ok. (bez zmian)
    Jedynie z czym jest problem to to samo o czym pisze Mentos, czyli „podsumowanie ekranu”. Jak wyłączę ekran główny nie mam podsumowania (zegar, ikona budzika). natomiast jak podłączę ładowarkę wszystko jest ok. – dziwne !!!!
    Rozwiązał ktoś ten problem ??

  • Martin

    u mnie aktualizacja poszła ale po restarcie wszystkie aplikacje maj status oczekuje czy ktoś miał takie triko lub jakiś pomysł na to co z tym zrobić lumia 550

  • Jan75

    Już problem się rozwiązał. Nie miałem ekranu podsumowania gdyż jak się okazało był niski poziom baterii, naładowałem i nagle da się załączyć i nawet działa. Kombinowałem z restartami itp. itd. a tu taki numer 🙂
    Po wcześniejszych aktualizacjach czegoś takiego nie było, widocznie teraz to wprowadzili.

    Mentos !!! – to działa, naładuj fona 🙂

    • Mentos

      Próbowałem ale nic nie dało zauważyłem że problem tkwi w włączonej funkcji oszczędzanie baterii. Zawsze korzystałem z oszczedzania baterii a teraz widzę że po nowej aktualizacji żeby korzystać z podsumowania ekranu muszę zrezygnować z oszczedzania baterii. Serdecznie dziękuję „Jan75” za pomoc. Pozd

  • Marcin Gap

    a u mnie nadal nic… Lumia 950

  • Mariusz Ś

    Michał czy dziś będzie kolejna fala aktualizacji CU dla telefonów brandowanych, masz info?

    • Niestety nie mam informacji.

  • Paweł

    na L640 LTE orange nadal nic

    • Marcin Gap

      aa czyli nie jestem jedny a juz sie bałem… Teoche średnio to wygląda tak znikomy procent rynku a aktualizacja falami? I w ponad tydzień od premiery niektórzy na ‚flagowcach’ nadal niedostępne…

      • Marcin Gap

        nie do wiary, właśnie sie pojawiła akrualizacja

  • Wiltczak

    Lumia 650 z play właśnie pobiera 10.0.15063.297

    • RamCin

      Na 640XL LTE CV też. Do tej pory nic nie było.

  • Marek 6009

    Co to jest i po co wyświetla się po włączeniu telefonu „joyn – nowy sposób wysyłania wiadomości”. Mam najnowszą kompilację 15063.297 i nie znalazłem w telefonie takiej aplikacji.

    • To jakaś pozostałość (błąd). Zignoruj tę informację.

      • Aba

        Daaaj spooookój. Porażka

        • Tak, wiem. To kolejny dowód na to, że system umiera…

          • Aba

            Oj tam od razu umiera. To nie dowód. No… Każdy popełnia błędy. Raczej nonszalancja twórców, kładzenie przysłowiowej laski (nie mylić z łaską). Bo jak komuś zależy to się stara.
            Czyli w sumie masz racje 🙁

          • Doszliśmy do momentu, w którym ciężko bronić systemu bo nawet najmniejszy błąd czy niedopatrzenie staje się poważnym dowodem i niepodważalnym argumentem w dyskusji na to, że system umiera…

          • Aba

            Ale wiesz, że póki się czepiamy, to jeszcze nam zależy…

          • Widzę spory odzew po artykule związanym z niedokładnymi mapami. Już blisko 190 głosów poparcia dla sugestii dotyczącej map więc jestem dobrej myśli. Jest wiele osób, którym zależy, ale niestety są w mniejszości wypowiadającej się na łamach portalu.

          • Aba

            Na mnie nie licz ?
            Ode mnie mnie chce ☹

      • Marek 6009

        Ignoruję, ale jak to wywalić? Poza tym w dalszym ciągu często sama odświeża się przeglądarka. W opinii do insidera już to sygnalizowałem.

        • Z tego co wiem to nie ma możliwości usunięcia. Można jednak wyłączyć powiadomienia tego typu wyłączając odpowiednie aplikacje w ustawieniach powiadomień. Wejdź kolejno do: Ustawienia > System > Powiadomienia i wyłącz powiadomienia dla aplikacji opisanych jako ciąg liter i liczb.

          https://uploads.disquscdn.com/images/b38e60be2a366781e417fc3a122c9bb78f94e2298b532326a79230648fd3b840.png

          • Marek 6009

            Dzięki. Zadziałało, ale to ciągłe odświeżanie się przeglądarki jest tragiczne

          • W przypadku przeglądarki nie jestem w stanie pomóc. Trzeba czekać na kolejną aktualizację, która zostanie udostępniona wraz z kolejną zbiorczą aktualizacją systemu czyli dopiero w przyszłym miesiącu.