Reklamacje płatności przy użyciu doliczenia do rachunku operatora w Sklepie Windows Phone

W ostatnim czasie miałem przypadek, w którym moja córka dokonała nieautoryzowanego przeze mnie zakupu w Sklepie Windows Phone. Tak wiem, że mogłem dodać PIN do portfela ale tego nie zrobiłem. Postanowiłem zwrócić się o pomoc do firmy Microsoft, która zawsze stawała na wysokości zadania.

Skontaktowałem się z pomocą techniczną ponieważ chciałem dowiedzieć się czy w takim wypadku przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Ucieszyłem się ponieważ Microsoft potwierdził, że nieautoryzowane zakupy również podlegają zwrotom. Wszystko przebiegało sprawnie do momentu, w którym okazało się, że zakupione materiały zostały doliczone do rachunku operatora. Zostałem poinformowany, że zwrot mi przysługuje ale skoro wybrałem doliczenie do rachunku operatora to powinienem się z nim kontaktować w tej sprawie.

Pięciokrotnie wznawiałem moją reklamację u pomarańczowego operatora sieci – niestety bezskutecznie. W międzyczasie kontaktowałem się również z pomocą techniczną Microsoft aby ponownie otrzymać informację, że to operator musi zwrócić pieniądze.

Podsumowując dowiedziałem się, że to nie Microsoft a operator sieci komórkowej jest odpowiedzialny za zwrot pieniędzy w przypadku wybrania przez nas metody płatności za pomocą doliczenia do rachunku operatora. Z kolei operator poinformował mnie, że również nie jest odpowiedzialny za zwrot ponieważ nie jest właścicielem sklepu, w którym dokonano zakupu.

[textblock style=”3″]Wszystko o płatnościach i zwrotach w Sklepie Windows Phone[/textblock]

Z tego co udało mi się dowiedzieć to operatorzy sieci komórkowej mają możliwość komunikowania się wewnętrznymi kanałami z Microsoftem w przypadku wątpliwości przy uzasadnianiu reklamacji. Jak widać w tym wypadku nie skorzystano z tej drogi pozostawiając klienta na przysłowiowym lodzie.

Moim zdaniem współpraca pomiędzy firmą Microsoft a operatorami sieci w zakresie reklamacji dotyczących płatności w Sklepie Windows Phone powinna zostać zweryfikowana i przystosowana do polskich realiów. W tym momencie odzyskanie przeze mnie reklamowanej kwoty nie jest możliwe.

A jak wyglądają Wasze doświadczenia z płatnościami w Sklepie Windows Phone? Zdarzyło się Wam reklamować zakupione aplikacje? Czy korzystacie z metody płatności za pomocą doliczenia do rachunku operatora?