Microsoft pracuje nad rozwiązaniem problemu z dotykiem w Lumii 535

Sporo osób skarży się na dolegliwości związane z działaniem ekranu dotykowego w telefonie Microsoft Lumia 535. Microsoft udostępnił aktualizację oprogramowania, która dla polskich telefonów jest dostępna od 5 stycznia. Niestety jak się okazało nie wszyscy użytkownicy są zadowoleni z działania dotyku po aktualizacji. Microsoft wydał oficjalne oświadczenie, w którym informuje, że pracuje nad rozwiązaniem problemu.

Jest nam przykro z powodu niedogodności jakie część z Was napotkała. Odkryliśmy, iż część ekranów dotykowych w telefonach Lumia 535 nie działa prawidłowo. Objawy, jakie można zaobserwować to między innymi:

  •  Problemy z przewijaniem ekranu w górę/dół oraz przesuwaniem go w prawo/lewo.
  • Przewijanie w górę/dół lub prawo/lewo może skutkować niezamierzonym uruchamianiem aplikacji bądź linków.
  • Funkcjonalność powiększania/pomniejszania może być utrudniona jeśli palce użytkownika znajdują się w odległości mniejszej niż 20 mm.
  • Pisanie, szczególnie szybkie, może skutkować błędami bądź pominiętymi znakami.
  • Ghost touch – jeśli telefon jest używany w miejscach o dużej wilgotności powietrza.
  • Jeśli palce użytkownika są mokre bądź na ekranie powstają kropelki pary wodnej (na przykład podczas wchodzenia do ciepłego pomieszczenia z zewnątrz, gdzie jest zimno) przyciski na ekranie dotykowym mogą aktywować się w sposób niezamierzony.

Aktualizacja OTA (Over-the-air) została opublikowana 23-go grudnia 2014 roku i rozwiązała ona większość problemów, jednak nie w przypadku wszystkich użytkowników.

Nasz zespół techniczny w Finlandii, jak również specjaliści w Stanach i Chinach, badają obecnie tę sprawę i jest ona objęta najwyższym priorytetem. W międzyczasie prosimy o skorzystanie z podanych rozwiązań, które mają na celu podniesienie komfortu z użytkowania telefonu.

Kiedy tylko nasi koledzy z zespołów technicznych znajdą przyczynę niewłaściwego zachowania telefonów, zostanie ona opublikowana i udzielimy dalszych wyjaśnień, czy jest to problem, którego źródło leży w oprogramowaniu i będzie rozwiązane za pomocą aktualizacji, czy też usterka techniczna wymagająca wizyty w punkcie serwisowym (ponieważ punkty Nokia Care nie posiadają jeszcze instrukcji jak rozwiązać ten problem wizyty w nich mogą okazać się bezcelowe).

Chcemy zapewnić, że Microsoft podchodzi do tej sprawy bardzo poważnie i nasze zespoły usilnie pracują nad rozwiązaniem, które usatysfakcjonuje naszych klientów. Na chwilę obecną możemy zasugerować tylko skorzystanie z podanych porad i najmocniej przeprosić za wszelkie niedogodności.

Źródło: Społeczność Microsoft Mobile