Partner serwisowy B2X dla telefonów Lumia udostępnia aplikację SMARTAPP

W październiku firma Microsoft poinformowała, że oficjalnym partnerem serwisowym telefonów Lumia staje się niemiecka firma B2X. Użytkownicy telefonów Lumia mogą zarówno wysyłać swoje urządzenia do polskich punktów serwisowych lub bezpośrednio do firmy B2X. Teraz dzięki nowej aplikacji możemy sami zdiagnozować problem z telefonem i połączyć się z serwisem B2X. Aplikacja B2X-SMARTAPP jest kompatybilna z telefonami Windows Phone 8.0, Windows Phone 8.1 oraz Windows 10 Mobile.

Możliwości aplikacji B2X-SMARTAPP:

  • Przeprowadź diagnozę oprogramowania oraz podzespołów telefonu.
  • Skontaktuj się ze wsparciem B2X za pomocą chatu, aby uzyskać natychmiastową pomoc.
  • Poproś o kontakt telefoniczny z pracownikiem serwisu B2X.
  • Znajdź najbliższe punkty serwisowe.
  • Dostęp do informacji o urządzeniu.
  • Sprawdź status baterii.
  • Sprawdź status gwarancji.
  • Śledź status naprawy.

Niestety aplikacja jest dostępna wyłącznie w języku angielskim. Pamiętajcie, że zgłoszenie serwisowe możecie również dokonać za pomocą strony internetowej B2X. Nie korzystałem z usług tego serwisu, dlatego nie wiem jak przebiega proces reklamacyjny oraz ile zajmuje czasu. Jeżeli korzystaliście z usług B2X to podzielcie się Waszymi wrażeniami. Zapraszam do pobierania aplikacji za pomocą poniższego odnośnika.

Pobierz B2X-SMARTAPP

Źródło: MSPoweruser

  • Fajna aplikacja. Moj telefon nie przechodzi jedynie testu obrotu mimo ze obrót normalnie działa i nie jest włączona blokada

  • Grzegorz

    Moja lumia 950 xl ma 2046 mb ram dziwne

    • Pewnie błąd po stronie aplikacji.

      • Grzegorz

        Dam sobie luz z aplikacją

  • Pyjter86
    • Piotrek

      Nie wykrywa bluetooth, wifi, danych komórkowych 😮

  • Piotrek

    Aplikacja jest kompatybilna od wp8 do w10m a nie od wp8.1

  • Aplikacja ma swoje błędy, ale dobrze że coś takiego w ogóle wydano.

    • Pewnie w niedługim czasie pojawi się aktualizacja poprawiająca błędy 🙂

  • reaktor

    Ta apka to śmieć.

  • PRO3

    moje doświadczenie są następujące.
    – stona MS robi wszystko żebyś nie oddał telefonu na gwarancji, kiedy w końcu, jakimś cudem sieę przebijesz, kieruje do B2X,
    no to lecimy:
    – brak mojego urządzenia w ich bazie. trzeba wysyłać skan rachunku, żeby potwierdzić gwarancję
    – chat w wyskakującym okienku, w sytuacji kiedy wszystkie przeglądarki je blokują jest słabym pomysłem, ale skorzystałem z najbardziej prymitywnej – czyli Edge i jakoś poszło.
    – po zgłoszeniu naprawy GWARANCYJNEJ przysłali list przewozowy. tyle tylko, że za przesyłkę trzeba samemu zapłacić 200zł – nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
    – nie znali lokalizacji punktów serwisowych w Polsce.

    oczywiście nie zapłaciłem 200zł tylko oddałem tel. do punktu serwisowego. nie chciałem z niego korzystać, ponieważ znajduje się w miejscu z utrudnionym dla mnie dostępem, poza tym odrzucono tam już dwukrotnie moje zgłoszenie, twierdząc, żę z ewidentnie uszkodzonym ekranem wszystko jest w porządku i jak usłyszałem „spełnia on standardy Microsoftu”.

    obecnie tel. przyjęto jeszcze raz – zmieniła sie ekipa w serwisie i nowy przyjmujący przyznał mi rację – tym razem zamiast do Piaseczna, L930 wysłano na Węgry.
    nie mam tel. od miesiąca, ponieważ podobno w całej Europie nie ma już ekranów do tej lumii. jednak nie poddają się i walczą.

    obawiam się tylko, że za tydzień tel. trafi do mnie nienaprawiony, ponieważ jednak „spełnia on standardy Microsoftu”.
    wcale by mnie to nie zdziwiło. 😉

    • nie prościej oddać do sklepu z tytułu rękojmi sprzedawcy zamiast bawić się z serwisami MS?

      • PRO3

        Musiałbym kilkukrotnie specjalnie odwiedzić Niemcy. Sam koszt paliwa przekroczyłby wartość Lumii.

    • marcello

      Biednemu to zawsze wiatr w oczy 😉

      • PRO3

        no właśnie 😉

  • Greg

    dokładnie trzeba byc niepoważnym żeby dawać telefon z tytułu gwarancji producenta, mi się ostatnio zepsuła lumia 735,wyświetlacz padł po 8msc użytkowania,wymienili w regenersis Węgry, wyświetlacz,dotyk i szybkę,trwało to miesiąc ale dobrze zrobili, nie mam zastrzeż.

  • Greg

    a tak aoropo znacie jakas aplikację ktora nagrywa obraz po wyłączeniu ekranu?

  • THRaKeD

    Na innym portalu przeczytałem, że powtórzenie diagnostyki kilka razy, za każdym razem zmniejsza ilość wykrytych błędnych błędów ?

  • „””

    Tylko jeleń składa reklamację na podstawie gwarancji producenta. Składa sie na podstawie ustawy o ochronie konsumenta, niezgodność towaru z umową. Na stronie uokik są formularze do pobrania!

    Dlaczego?

    1. Gwarancja producenta to zasady producenta lub widzimisię sklepu.

    2. najlepsze – już przy pierwszym oddaniu towaru masz prawo żądać załatwienia sprawy przez wymianę towaru na nowy! Tak, dotyczy to też telefonów „na abonament”!

    3. „Z ustawy” obowiązują sprzedawcę ścisłe terminy, rzadko może sobie pozwolić na przeciąganie sprawy przez miesiąc. „Ale serwisowi odeslanie zajmuje 3 tygodnie, to nie od nas zależy”. Ustawa daje Ci prawo do odpowiedzi „Gowno mnie to obchodzi!”. Albo wyrabia się w terminach, albo niech oddaje pieniądze od razu!

    Traktują was jak jelenie, bo na to pozwalacie. Zacznijcie składać reklamacje na podstawie ustawy!

    Tylko pamiętaj. „Wadę zauważyłem tydzień temu”, bo od zauważenia do zgłoszenia nie może upłynąć więcej niż miesiąc. Musi być też mniej niż rok od zakupu. Potem, teoretycznie, obowiązek udowodnienia istnienia wady produktu należy do ciebie. Teoretycznie, bo sprzedawcy kompletnie nie znają przepisów i czasami wystarczy się z taką informacją nie wychylać.

    „””

  • shikaka

    Pokazuje, że 950xl ma 2048MB Ram, ciekawe.

    • Peter Warm

      Same here, ale to wykrywa tylko te część ramu, która jest udostępniona aplikacjom. 1gb jest przeznaczone dla systemu

  • B.

    Dobra Pany i Panie (jeżeli są). Co powiecie na to ze w l640 ds jest problem z netem. Często jest tak ze jak na mobilnej transmisji jestem to w większości przypadków jest tak ze internet widać ze podłączony i w ogóle a jednak nie ma, najczęściej to widać przy transmisji edge (slaba insfrastruktura na 3g- albo jest jedna/dwie kreski i miga co chwile z edge na 3g wiec irytuje, na 2g zasięg mam pełny, jak już jestem na 3g to jako tako kula sie- po japońsku 😀 ), dodatkowo karta sim wymieniana z rok temu na nowszy standard bo na poprzednim telefonie nie obsługiwała lte.
    Co z tym robić? Gwarancja kolo maja się kończy w dodatku już denerwuje mnie ten internet, tzn operator- orange.

  • DA

    Witam, moge ze spokojem polecić 2BX. Tydzień temu otrzymałem telefon spowrotem. Moze przedstawie cala sytuajcje. Jestem posiadaczem dwóch Lumii 830 i 950xl. I właśnie problem pojawił sie w Lumii 830. Po 1,5 roku normalnego użytkowania w telefonie zaczął odklejać sie wyświetlacz, następstwem tego było zbieranie sie kurzu pod nim, który powodował wadliwe działanie czujnika zbliżeniowego. Po udaniu sie do salonu gdzie telefon został zakupiony, usłyszałem ze uw wada spowodowana jest zbyt mocnym naciskaniem ekranu. I ze nie mogą uznać gwarancji. Powiem szczerze ze takie wytłumaczenie troche mnie podirytowało. Postanowiłem napisać bezpośrednio do działu serwisowego Microsoft. Po przeprowadzeniu wywiadu przez pana w formie czatu, okazało sie ze telefon jak najbardziej podlega gwarancji, otrzymałem naklejkę ktora musiałem nakleic na paczkę i odeslac kurierem DHL na Wegry. Cala procedura gwarancyjna trwała tydzień, Otrzymałem nowa Lumie 830. Jestem mile zaskoczony podejściem do klienta, oraz samą procedurą gwarancyjną i czasem jej realizacji. Pozdrawiam

    • Jak widać można szybko i sprawnie skorzystać z usług B2X. Dziękuję za opinię, która z pewnością przyda się innym czytelnikom portalu.