Czy Alcatel IDOL 4 Pro posiada pełne wsparcie ze strony producenta?

Alactel IDOL 4 Pro to najprawdopodobniej ostatni telefon jaki został udostępniony w sprzedaży z systemem Windows 10 Mobile. Pierwotnie smartfon pojawił się pod nazwą IDOL 4S w Stanach Zjednoczoncych. W Europie jest dostępny jako IDOL 4 Pro i jak się okazuje już na samym starcie brakuje wsparcia ze strony producenta.

Użytkownicy telefonów z systemem Windows doskonale znają aplikację Windows Device Recovery Tool. Dzięki temu narzędziu każdy może w warunkach domowych przywrócić telefon do ustawień fabrycznych wgrywając obraz systemu za pomocą komputera PC. Jest to przydatne w przypadkach kiedy telefon funkcjonuje nieprawidłowo lub kiedy chcemy powrócić do fabrycznej wersji systemu w przypadku kiedy np. przystąpiliśmy do programu Windows Insider i zainstalowaliśmy testową kompilację systemu.

Jak się okazuje Alcatel pomimo rozpoczęcia sprzedaży telefonu w Europie nie udostępnił obrazu systemu w aplikacji Windows Device Recovery Tool. Stawia to nowych klientów tego telefonu w niekomfortowej sytuacji. Po pierwsze nie będą mogli przywrócić ustawień fabrycznych jednak w tym wypadku można sobie poradzić wykonując ten zabieg z poziomu ustawień telefonu. Niestety osoby, które zdecydują się na instalację testowych kompilacji w programie Windows Insider nie będą mogli przywrócić stabilnej, fabrycznej wersji systemu.

Być może to jedynie tymczasowe niedopatrzenie ponieważ nie wyobrażam sobie sytuacji, w której użytkownicy nowego telefonu Alcatel IDOL 4 Pro nie mogą skorzystać z aplikacji Windows Device Recovery Tool. Podobna sytuacja występuje w przypadku telefonu Cube WP10, który został porzucony przez producenta już na samym początku. Chiński Cube nie dość, że nie posiada obrazu systemu w aplikacji Windows Device Recovery Tool to nie otrzymał żadnej dużej aktualizacji systemu operacyjnego. Czy taki sam los czeka Idola, którego cena w europejskich sklepach Microsoft wynosi około 2000 zł?

Źródło: AAWP