System Windows w telefonach odnotowuje dalsze spadki sprzedaży

Podejrzewam, że dla nikogo nie będą zaskoczeniem dalsze spadki sprzedaży telefonów z systemem Windows zarówno w Stanach jak i w Europie. Nowe statystyki przedstawiła firma Kantar, która specjalizuje się w zachowaniach klientów na rynkach całego świata. Zapraszam do zapoznania się z najnowszymi danymi.

W poniższej tabeli (via WinBeta) znajduje się porównanie udziału mobilnych systemów w sprzedaży w poszczególnych krajach za trzeci kwartał zeszłego roku oraz trzeci kwartał obecnego roku. Zarówno w Stanach jak i w największych europejskich państwach telefony z systemem Windows odnotowały znaczące spadki.

Kantar

Rekordowy spadek został odnotowany we Włoszech gdzie udział sprzedaży telefonów Windows spadł aż o 8.8 punktów procentowych a to oznacza spadek aż o 64%. W pozostałych państwach Windows również odnotował znaczące spadki. Jedynym państwem, w którym wzrosło zainteresowanie, jest Japonia gdzie udział wzrósł o zaledwie 0.3 punktów procentowych. Ogólnie udział w sprzedaży telefonów Windows w piątce największych krajów europejskich obniżył się aż o 6.8 punktów procentowych. W kolejnym kwartale firma Kantar z całą pewnością odnotuje kolejne spadki mobilnego systemu Windows.

Na tę chwilę nie zanosi się na to aby udział telefonów Windows w globalnej sprzedaży zmienił swój trend. Nowa strategia Microsoft polegająca na nawiązaniu współpracy z producentami sprzętu na tę chwilę nie przynosi oczekiwanych efektów. Przyszły rok będzie decydujący dla systemu Windows w telefonach. Wtedy też okaże się czy nowa strategia sprawdziła się i czy klienci biznesowi wybiorą rozwiązania Microsoft w codziennej pracy. Kolejnym pytaniem jest czy korporacja z Redmond zachęci również indywidualnych klientów do korzystania z mobilnych okienek.

  • to są spadki rok do roku, pytanie jak sytuacja wygląda w tym roku w porównaniu do np. czerwca z uwagi na wyprzedaże

    jak nie będzie telefonów nie będzie co sprzedawać, w I kwa 2017 udziały być może spadną w okolice zera

  • p3x!

    A kogoś to dziwi? Brak nowych słuchawek, brak aplikacji na poziomie, system, który częściej „wznawia” niż normalnie coś otwiera. Ostatnio na jakimś portalu czytałem reportaż z jakiejś imprezy MS dot. klientów biznesowych i były przytaczane słowa twórców aplikacji – im się po prostu nie opłaca robić appki dla 1-2% użytkowników. Nie ma co się dziwić 😉

    • Sławek

      Dokładnie tak jak piszesz. Mam L735 i na co teraz zmienić? Brak wyboru.

      • Krzysztof Bartoszak

        Fakt, tak dobrego i relatywnie taniego telefonu jak L735 ze świecą szukać.

      • pytanie ile chcesz wydać kasy

        • Sławek

          Porównywalnie jak za 735.
          Nie ma na rynku nic nowszego.

  • Kuba S

    Nie no przecież to niemożliwe. System, który tak wspaniale się rozwija! Wciąż nowe wspaniałe funkcje! Wsparcie potęgi branży, MS! System dla prawdziwych biznesmenów i elitarnej grupy ludzi, którzy jawnie gardzą snapczatem!

    Takie wyniki to nie jest śmierć. To kopanie zgniłego trupa.

  • Krzysztof Bartoszak

    W artykule są błędy – raz podawane są punkty procentowe, a raz procent w odniesieniu do tych samych wartości.

  • lluukk

    nie wierzę, nikt (no prawie) nie chce mojego ukochanego W 10 Mobile 🙁

  • Myrasz

    no niestety – ja dziś wracam do Androida, czekam na kuriera z telefonem i wieczorem przenoszę dane. Przykre, bo po 3 latach, ale w obecnej sytuacji MS sam się o to prosi. Lumia jednak zostanie w szufladzie i co jakiś czas będę zerkał co sie ciekawego zmieniło w tym systemie 🙂

    • Kuba S

      Też tak mówiłem 😉 Teraz nawet nie chce mi się załączać 920 🙂 nie ma po co.

      • Rafał

        Heh mam tak samo 😉. W końcu sprzedałem 😉

    • Jarek

      Ja także przeszedłem na Androida i teraz czuję, że to smartfon a nie proteza. Niektórzy myślą, że Android to muł. Od kilku wersji nieprawda. Ja mam 6.1 – działa zacnie a aplikacje z Windowsa nie ukrywają się funkcjonalnością do tych z Andka. Brakuje mi tylko Disqsa. 🙂 Ale Lumia jest nie pozbyłem się jej. Teraz dostała nowe życie – pożyczyłem ją bratu bo mu się stara Lumia zgniotła 🙂 Pozdrawiam

      • ciekawy

        Ok konkrety, co jest protezą, co działa lepiej? Tylko bez frazesów, ze stabilniej, lepsze apki itp. Chyba ze jakieś miazdza te na w10m

        • Jarek

          Konkrety? Facebook, Messenger, które nie odpalają się po 20 sekund i nie crashują z byle powodu, poziomy widok pulpitu, brak ciągłych kropek ze wznawianiem, zminimalizowane aplikacje nie uruchamiają się od początku. Na Lumii klikając w jakiś artykuł z Facebooka zdarzało się, że po przeczytaniu tego artykułu, wracają z Edga Facebook odpalał się od nowa i musiałem szukać miejsca w którym skończyłem czytać… Teraz wracam tam, skąd klikałem w artykuł. Możliwość personalizacji… Mogę sobie ustawić nawet tło na klawiaturze 😉 To tak na szybko. 😉 Chociaż Lumia ma wygodniejszą klawiaturę – to musze przyznać 😉 Nie we wszystkim Android jest lepszy 😉 Ale smartfon nabrał dla mnie nowego znaczenia po przesiadce 🙂

  • Finn

    Z góry przepraszam za OT 🙂
    Ale gdzie szukać odpowiedzi jak nie tu.
    Dziewczyna rozbiła ekran w L735 i myślę czy L650 przy obecnych cenach będzie godnym następcą.
    Trochę zastanawia mnie mniejsza bateria i słaby procesor, zwłaszcza gpu.
    W gry nie gra, więc może nie będzie źle, ale czytałem, że ten telefon ma ogólnie problem z wydajnością.
    Jak sprawuje się najnowszy system na tym telefonie, poprawiło się coś?
    Na duży plus wygląd, waga no i amoled.
    Dzięki za pomoc.

    • Rzeczywiście najsłabszą stroną tego modelu jest procesor. Do codziennych zadań telefon się sprawdzi, ale każde bardziej wymagające działanie może spowodować spowolnienia. Według wielu osób telefon działa zauważalnie wolniej niż poprzednik czyli model 640. Jeżeli dziewczyna nie będzie wykonywać niecodziennych zadań to moim zdaniem powinna być zadowolona z 650 🙂

  • Aqua

    Zastanawiacie się dlaczego deweloperzy nie piszą oprogramowania dla Windows 10, pomimo udostępnienia przez MS darmowego środowiska do pisania dla wszystkich platform? Oto sam MS daje przykład, bo sam nie pisze dla W10 lecz dla Androida oraz iOS. Proszę bardzo, jaka piękna lista świetnych aplikacji, ale tylko kilka z nich dla nas, reszta dla Androida oraz iOS https://www.microsoft.com/en-us/garage/workbench.aspx

  • ElMar

    Ale to żadne zaskoczenie. Sam MS prowadził dziwną politykę rozwoju tak systemu jak i słuchawek. A na ew. poprawę w zwiazku ze zmianą filozofii (MS system, producenci zewnętrzni – telefony) jest za wcześnie. Poza tym trzeba pamiętać o tym że ludzie zniechęcają się. WindowsPhone miał świetne założenia i na początku działał naprawdę fajnie. Ale teraz po tych wszystkich aktualizacjach, dziwnej polityce rozwojowej, małej ilości aplikacji i ich niskiej jakości (w porównaniu do iOS np) to zwyczajnie klienci będą zniechęceni do inwestowania w kolejne telefony na WP. Obym się mylił bo konkurencja i trzeci gracz – są potrzebne.

    Osobiście Lumię zostawiłem sobie jako „komputer rowerowy z navi i Runtastikiem) a rolę telefonu przejął u mnie iPhone 6S+. No i na razie jestem happy. Android nigdy mi się nie podobał ale to kwestia gustu i wlasnego widzi-misie.

  • tridlle

    Wygląda na to, że pozamiatane. Oczywiście podstawowym problemem jest niedostępność sprzętu, która to wynika z niedopracowanego systemu, a ten jest ciągle nie skończony. Niestety, ale ogólnodostępny program testów nie wypalił i chyba pora się do tego przyznać. Trzeba się było zdecydować czy ufamy testerom i robimy jak chcą ludzie czy też udajemy, że słuchamy ludzi i robimy swoje. Wyszło ani to, ani to. Nie nadaje się Windows na masową produkcję różnego sprzętu, bo są problemy, a na wąskiej grupie producentów i konsumentów zarobić się nie da.
    Dlatego zapewne zapadła decyzja, że Windows 10 Mobile pozostanie jako laboratoryjna ciekawostka.

  • Rafał

    Chwila, w zeszłym roku także pisano że ten rok będzie decydujący heh. MS sam sobie ten grób wykopał, szkoda jedynie systemu z wielkim potencjałem.

    • w zeszłym roku pisano, że w tym roku MS robi sobie przerwę od mobile

      • Slevin

        No tak, w zeszłym roku tak zasuwali, tak rozwijali system, tyle dali nowości wyprzedzając konkurencje że mogli odpoczywać ten rok i mogą kolejny.

        • Kuba S

          Cicho. Nie burz jego snów o potędze!

      • RDF3

        Nie, tak pisano w 2014.
        To 2015 miał być czasem restartu i przebudowy.
        W 2016 był prognozowany jako rewolucja – nowe flagowce, surface phone i dopracowany WM10.

        nic z tego nie wyszło, a ostatnio „restart i rewolucję” przełożono już na 2018.

  • Krzysztof Osuch

    Może ja jestem jakiś dziwny, ale właściwie czemu ludzie odchodzą od Windowsa? Nawet pod tym artykułem widzę dwa komentarze na temat tego, że ktoś zrezygnował z Win na rzecz androida. Ale jaki jest tego powód? Ja patrząc ze swojej perspektywy (Lumia 640lte) nie widzę problemu w działaniu systemu, aplikacje w sklepie są wszystkie których potrzebuję, są dobre mapy, bateria trzyma długo (ostatnio coraz dłużej na 10), aparat robi ładne zdjęcia. Więc, może ktoś mi powie, czego ludzie w dzisiejszych czasach oczekują od telefonu?

    • odchodzi sporo osób, które miały słabe słuchawki i albo nie otrzymały dalszego wsparcia albo W10 słabo działa na ich telefonach i zrażeni polityką MS przechodzą na androida, część osób nie była też zadowolona z działania 950-tek

      • Rafał

        I tu się mylisz, miałem 735, 830, 930 czy to słabe słuchawki ?, nie !, a mimo tego zmęczyła mnie arogancja MS w stosunku do klienta. Jestem świadomym klientem i nie pozwolę sobie mówić ze czarne jest białe 😉

        • Krzysztof Osuch

          Nie wiem czy tutaj ma coś do rzeczy bycie świadomym klientem. Przykładowo dla mnie Lumia, jak wczesniej napisałem, ma wszystko czego potrzebuje. To, że Microsoft opowiada, że „kiedyś dodadzą ulepszenia” jakoś mnie nie rusza. Okej, niech pracują nad systemem, ale póki co jest tu i teraz, więc jeśli coś jest dobre (a teraz 10 jest raczej dobra), to nie widzę sensu przechodzenia do konkurencji. Obiecanki traktuję bardziej jako ciekawostkę.

          • Rafał

            Cóż nie każdy wymaga od smartfona tak niewiele wiec Ja szanuje wybory innych i w sumie nie dziwie się ze chcą przy nim pozostać, jednak każdy korzysta z niego inaczej i czego innego oczekuje. Mnie odepchnęło to co opisałem powyżej. Sądzę ze nie jestem jednostką a uściślając wypowiedź to chyba nikt jednoznacznie nie zna odpowiedzi dlaczego ludzie porzucają WP. Moim zdaniem wiele sie nałożyło na te decyzje, a i w jakimś stopniu zapewne takie aspekty jakie opisałem powyżej.

        • podchodzisz pod kategorię „zrażeni polityką MS…”

          • Rafał

            Tak i nie zamierzam tego ukrywać, jednak w głównej mierze nie to było decydujące. Raczej kilka czynników złożyło się na to że straciłem cierpliwość do WP.

      • Krzysztof Osuch

        No fakt, tu się mogę zgodzić, że po prostu użytkownicy starszych telefonów mogli „odpaść”. Sam zauważyłem jak na 640 po zainstalowaniu 10 ilość wolnego miejsca na telefonie spadła o połowę. Z tego co pamiętam, był ledwo 1GB. Być może 10 była za bardzo pazerna jeśli chodzi o podzespoły, ale osobiście tego nie zauważyłem.

      • RDF3

        930 to słaba słuchawka? mnie skutecznie wyleczyła z windowsa i całego Microsoftu.

    • Rafał

      Telefon coraz częściej to przedmiot osobisty i ma Ci pomagać, wiec jeżeli kupujesz np alarm do domu a tu apki są tylko na konkurencyjne systemy. Potem chcesz strzelić fotkę a tu sru system zamulił lub wywalił sie. To tylko ułamek gdzie w końcu przychodzi refleksja po co Ja sie tak męczę. Ok ładny, przejrzysty bezpieczniejszy. Ale jeżeli potrafisz korzystać ze smartfona, nie instalujesz śmieci to okazuje sie że da się korzystać z konkurencji i być zadowolonym. To że ludzie porzucają MS i wp to dłuższy proces i każdy sam do tego dorasta. Mnie zmęczył brak apek ale tych użytecznych jak napisałem powyżej, wieczne updety Beta i komplikacje, obiecanki MS, brak wyboru w telefonach, i w końcu chamskie odcięcie od aktualizacji do 10 , mimo iż zaklinali sie ze wszyscy dostaną. Teraz korzystam z urządzeń konkurencji i jakoś mnie wirusy czy zamulenia nie zjadły. Pozatym widzę jak sie męczyłem z wp i teraz naprawdę MS sporo się natrudzić bym zechciał powrócić. A wszystko zrobili na własne życzenie. Gigant nie wygra z rynkiem a oni sądzili że jak MS to wszyscy padajcie na kolana.

    • tridlle

      Co prawda nadal mam Lumię z fabrycznym Windows 10 i jeszcze nie odszedłem od Windowsa, ale napiszę dlaczego to zrobię przy całym szacunku dla zalet Windowsa.
      Przede wszystkim mam dość nie działających rzeczy jak martwe kafelki lub brak powiadomień. Po pierwszej próbie próbie sparowania opaski z konkurencyjnym systemem stwierdziłem, że Windows to jednak porażka.
      Mam też dość utraty co rusz to nowej aplikacji jak Myfitnesspal czy Tapatalk. Mam też dość informacji producentów, że jest im przykro, ale nie planują aplikacji na Windows 10 Mobile, bo system nie rokuje.

      Mam też dosyć porad, że trzeba go zresetować bez przywracania z kopii i będzie dobrze, bo już niejednokrotnie się przekonałem, że nie będzie, a ja nie mam ochoty co miesiąc konfigurować urządzenia od nowa.

      • Krzysztof Osuch

        Z martwymi kafelkami też się spotkałem i faktycznie nie bardzo mi się to podoba. Ale czy to nie jest wyłącznie przypadłość wersji testowych?

        • tridlle

          Nie jest. Codziennie muszę od nowa przypinać kafelek kalendarza. Uprzedzam, że reset nie pomaga.

          • jaki masz telefon? Na 950 XL i 930 nie mam tego problemu (build RS2)

          • tridlle

            Lumia 650 RS1. Trzy tygodnie temu system wgrywany po kablu, tydzień temu reset do ustawień fabrycznych. Niestety bez zmian.

          • to się nadaje do reklamacji… outlook powinien działać na RS1

          • tridlle

            Jasne. Dostanę telefon z wgranym na nowo oprogramowaniem i znów za jakiś czas to samo.
            Jaki jest sens pozostawania bez telefonu?

          • RDF3

            outlook nie działa nawet na PC

          • Krzysztof Osuch

            No ja nie ukrywam, że po zawirowaniach z kalendarzem (kilka dni temu o tym pisałem), a dokładniej z jego synchronizacją na RS2 wróciłem do 8.1… jak mi potem @krzysiek78:disqus powiedział, to akurat nie jest zależne od systemu… ale nie miałem czasu jeszcze wrócić do 10. No ale i tak pewnie zainstaluję RS2, więc nie będę świadomy czego doświadczają użytkownicy wersji oficjalnej.

          • tridlle

            Mam nadzieję, że wyjaśniłem.
            Natomiast 8.1 rzeczywiście był bezproblemowy, ale został pogrzebany. Dziesiątka się nie przyjęła.

        • RDF3

          na PC z oficjalnym systemem tez kafle nie działaja. 😉

          • Krzysztof Osuch

            Na PC? Ale… aż sam sprawdziłem teraz! Nie zauważyłem żeby nie działały! A ogóle na laptopie (bo stacjonarki nie mam), nie zauważyłem żadnych problemów z działaniem systemu. A mam oficjalną 10.

          • RDF3

            też mam oficjalną i kafel poczty nie działa.

        • Glowa

          Aktywne kafelki (Outlook) z pewnością nie działają dobrze na Windows 10 PC. Mówię o stabilnej wersji, nie dla Insiderów. Kiedy jakiś rok temu testowałem Win10 na telefonach Lumia, to z aktywnymi kafelkami było podobnie – czyli źle. Właśnie kiepskie wrażenia po testach Win10 sprawiły, że wybrałem telefon z Androidem. Moim zdaniem błędy związane z pocztą i kalendarzem sprawiły, że część użytkowników porzuciła ten system. Widziałem potencjał w Win10, ale MS całkiem go zmarnował.

    • Marek

      Ludzie w dzisiejszych czasach oczekują miliona aplikacji do niczego nie potrzebnych, mnie wystarcza telefon, Lumia 640 DS bez facebooka i innych pierdoł.
      To dziwne ale u mnie nigdy nie było „martwych” kafelków np poczty, kalendarza, fabrycznie miałem Denim potem się trochę bawiłem w testowanie a teraz mam W10M wersję oficjalną i wszystko działa świetnie, dziwne prawda?

      • Krzysztof Osuch

        Czy ja wiem, czy dziwne? 😀 tak przecież powinno być!
        Są aplikacje niepotrzebne, ale są też takie, o których wspomniał @disqus_0DlHB5oZ8w:disqus – aplikacje do alarmu. Co prawda wydaje mi się, że widziałem jedną aplikację do obsługi „inteligentnych domów” (aczkolwiek nie wiem, czy Rafałowi o takie coś chodziło), ale pewnie każdy producent takich systemów ma swoją aplikację.

      • Kuba S

        Nie dziwne. Po prostu masz niewielkie wymagania, które Windows całkowicie spełnia. Widząc % z artykułu takich użytkowników jest coraz mniej 😉 i nie oburzaj mi się bo sam to przyznałeś 🙂

      • marcin

        Tu nie chodzi o pierdoły. Poprostu są aplikacje, które działają kiepsko nie mają aktualizacji ani wsparcia. MS „wrzuca” do systemu „nowości”, które symbian nawet miał ale dla MS to są nowości. Kastrują system, mydlą oczy, że może coś będzie a kiedy „SOON”. poza tym skoro wystarcza ci tylko telefon (jak to napisałeś) to po co ci L640. Nokia 3210 też jest telefonem

      • RDF3

        ja potrzebuję w sumie 20 aplikacji. ale maja byc w najlepszych wersjach.
        i tutaj nie ma wyboru – zapewnia to tylko iOS.

        • ciekawy

          Pochwal się jakich? 🙂

          • RDF3

            podstawa – wszystkie usługi Google i Apple, outlook, spotify, obróbka obrazu, aplikacje GO PRO, aplikacje hotelowe, bankowe i linii lotniczych.
            oczywiście w telefonie mam dużo więcej aplikacji i z nich również korzystam, ale piszemy o tych, które są odpalane codziennie.
            90% z wymienionych NIE MA NA WINDOWSA

    • marcin

      Pytanie tylko jak długo pociągnie twoja Lumia? Kiedyś się zepsuje i na co ja wymienisz? Póki co nic nie zapowiada,że będzie lepiej. A co do map hmmm…czy one są dobre? Jeśli wskazują miejsca i obiekty, których nigdy nie było w danym miejscu to fakt, są dobre bo wybiegają w przyszłość 😃😃

      • Krzysztof Osuch

        Jeśli chodzi o mapy, to ja na prawdę nie miałem z nimi żadnych problemów. Wiem o tym, że w Polsce brakuje dwóch odcinków autostrad A1 i A4, ale jakoś nie miałem przyjemności jeszcze po nich jeździć, więc mi to nie przeszkadza.
        A na co wymienię? W planie miałem Lumię 950, ale… no właśnie! Czy jest sens ładować takie pieniądze, jak system stoi pod znakiem zapytania? I to nawet nie ze strony Microsoftu! Wiadomo, czym mniej użytkowników systemu, tym mniej osób / przedsiębiorstw tworzy / kontynuuje wsparcie aplikacji. Na razie mam wszystko co potrzebuje i jest okej! Ale być może za rok, dwa… zobaczymy! 🙂

        • Kuba S

          Za rok za dwa będziesz zadawał te same pytania. Ten typ tak ma 😉

    • P PP

      MS tworzy apki na inne systemy a tych samych nie robi na WM to raz i wystarczyło żebym pozbył się swojej 930tki. Teraz mając iPhone 5 w ręce wiem ze to co napisałeś to było na sile przekonywanie siebie do pozostania z WM. Nie atakuje tylko pamietam ze sam tak mówiłem – super mapy, super aparat, i apek nie trzeba – teraz wiem ze bredziłem jak samotny rozbitek na pełnym morzu wmawiający sobie ze go znajda. Mam ekran mniejszy bateria gorsza ale to jakoś „działa” w sensie jest super 😝 Tylko testuje ale za miesiąc wybiorę andka lub iOS. MS zabił młotem super Lumie. Szkoda

    • RDF3

      w skrócie – aplikacje UWP działają i wyglądają, jak kupa. cały system wyglada na pracę semestralną, a nie produkt profesjonalnej firmy

      • Krzysztof Osuch

        No tutaj akurat się zgodzę. Po Microsofcie, który jednak miał monopol na urządzenia multimedialne, można by było spodziewać się dużo lepszego i bardziej popularnego sprzętu. I co za tym idzie, być może bardziej dopracowanego.

        • RDF3

          najgorsze jest to, że jest to spory regres w stosunku do WP8.1

          • Krzysztof Osuch

            Niekoniecznie. Osobiście stwierdzam, że niektóre aplikacje są lepsze, niż w 8.1, a niektóre gorsze, lub ich w ogóle nie ma. Ot np. radia, czy skanera qr.

      • nie masz racji, niektóre aplikacje wyglądają lepiej niż na androidzie, np. wifi analyzer uwp

    • Wiesz, ja też ogólnie jestem zadowolony z działania mojej 640LTE (mam WIN 10 jakby co). Do ostatnich 2 tygodni, gdzie zaczynają dziać się z nią cuda. I do obcowania trochę dłuższego z Iphonem SE (czyli 6s w małej obudowie 5)… Z większością Twoich opinii się zgadzam – jednak mam do każdej jakąś uwagę. Są aplikacje? Są… Ale nie działają tak jak na Androidzie czy IOS – facebook uruchamia się jakieś 10-15 sekund… Po kliknięciu w link odpala się Edge, który dłuuuuugo wyświetla biały ekran, już po zamknięciu ładowania strony, by nagle się ona pokazała. Przeczytałem artykuł, no to znowu muszę poczekać, żeby się wznowił facebook – 10-15 sekund. I tak w kółko, z większością aplikacji… Mapy – są ok. Ale korzystanie z POI w nich to absolutny dramat… Na przykładzie z przed 2 tygodni – wolę uruchomić w Edge google maps i tam się przemordować, żeby coś na mapie znaleźć, bo w tej systemowej nic a nic nie ma… Bateria – bez komentarza – jest ok. Aparat również. Dzwonienie – bez problemu. To niestety padaka aplikacji powoduje, że człowiek w pewnym momencie ma dość i chce, żeby było tak płynnie jak na innych systemach.

    • Windows nie działa najlepiej, ma kiepską przeglądarkę, wiele problemów (wystarczy poczytać komentarze), nie ma wsparcia deweloperów i producentów gadżetów typu smartwatch, ma niejawną przyszłość oraz można odnieść wrażenie, że MS olewa ludzi i wciska im kit, dlatego ludzie odchodzą. Też mam L640, uważam ją za dobry smartfon, niedrogi z dobrym działaniem i dobrymi parametrami jak aparat. Podoba mi się wygląd, uważam kafelki za najlepsze, co może być na ekranie startowym. Żadnej aplikacji ani gadżetu mi nie brakuje. Jednakże następnym razem (nie już teraz, prawdopodobnie wtedy, gdy Lumia nawali) wybiorę Androida albo zaryzykuję iPhone`a, bo wg mnie będą działać lepiej niż Windows oraz będę miał pewność, że żadnej apki mi nie zabraknie.

  • Ogromne spadki zanotował też iOS, np. w Niemczech z 24 do 14 %…

    • Krzysztof Osuch

      Teraz właśnie jestem w Niemczech, dokładnie w Berlinie i tutaj rynek już jest tak nasycony iOS, że więcej tego sprzętu nie przyjmie 😀 Aż sam się dziwiłem na początku mojego pobytu tutaj (tzn. dwa tygodnie temu), ale każdy, dosłownie każdy w metrze, autobusie, pociągu ma iPhone 😀

      • dla Niemca kupno iphone’a to jak dla nas kupno lowenda…

        • Krzysztof Osuch

          Jeśli chodzi o ceny, to masz całkowitą rację 🙂

        • RDF3

          bez przesady. ludzie tam nie s.. kasą wbrew pozorom. 1000€ . to dla nich też sporo kasy.

          • Mobilny

            Ponadto w Niemczech wzrosły ceny iPhone-ów między innymi w związku z regulacjami podatku od prawa autorskiego. Pomimo zniżki, która w Niemczech przysługuje firmie Apple, ceny nadal są wysokie.

          • RDF3

            wzrosły ceny wszystkich urządzeń, nie tylko apple. kilka euro za każdy smartfon, czy tablet.
            jaka zniżka przysługuje Apple w Niemczech?

          • Mobilny

            Apple jest członkiem BITKOM i z tego tytułu firmie przysługuje zniżka przy opłacie od urządzeń, które oferują funkcje z zakresu nagrywania.

          • RDF3

            No widzisz. to dobrze, bo dzięki temu klient apple płąci mniej.

          • porównaj siłę nabywczą i wysokość pensji minimalnej… 8.84 euro za godzinę = 168 x 8,84 x 4,31= 6400 zł

            Od 2017 roku płaca minimalna za godzinę w Niemczech wzrośnie o 34 eurocenty do 8,84 euro – postanowiła we wtorek jednomyślnie komisja złożona z przedstawicieli pracodawców i pracowników. Związki zawodowe chciały większej podwyżki ale zdecydowała niezależna opinia. To pierwsza podwyżka od wprowadzenia przez rząd kanclerz Angeli Merkel płacy minimalnej w styczniu 2015 roku. Pracownicy, których obowiązuje 40-godzinny tydzień pracy i stawka minimalna, będą zarabiali po podwyżce 1536 euro miesięcznie, zamiast jak obecnie 1477 euro.

            W Europie Zachodniej 1 euro jest jak dla nas 1 zł…

          • RDF3

            no to porównaj to z ceną wynajmu mieszkania (praktycznie nikt tam nie ma mieszkania na własnośc) albo komunikacji miejskiej (2,8€ jeden przejazd). albo skocz do restauracji,
            nie tylko smartfonami człowiek żyje.

            to o czym piszesz to wielki przemysł, budżetówka. coraz więcej ludzi przez te przepisy o płacy minimalnej (zawsze tak jest, że działają przeciwko najsłąbszym) wypychani sa z normalnej pracy na tzw. 400-Euro-Basis.

            nie twierdzę, że tam jest jakaś bieda, ale nie ma też tak, że każdy wchodzi do sklepu i wywala drobniaki na iPhona.

          • Krzysztof Osuch

            2.7 Euro jest w Berlinie 🙂 Aczkolwiek i tak wszyscy mają bilety miesięczne/semestralne, które zdecydowanie taniej wychodzą.

          • RDF3

            jasne, ale te miesięczne to też w porównaniu z Polską spora kasa. ja akurat piszę o Monachium, gdzie często bywam.

          • Krzysztof Osuch

            Dla Polaka to jest dużo. No ale czy przy zarobkach tutejszych też…? Szczerze mówiąc nie wiem tego jeszcze. Za krótko tu jestem.

          • 2,80 euro przy 1500 euro na rękę to i tak taniej niż 4,40 zł przy 1500 zł na rękę.

          • RDF3

            kto zarabia 1500 na rękę? nawet w Biedronce więcej płącą

          • fryderyk

            Ochroniarze, pracownicy produkcyjni, itd. Wbrew pozorom nie tak mało ludzi tyle zarabia.

          • RDF3

            „wysokość pensji minimalnej… 8.84 euro za godzinę = 168 x 8,84 x 4,31= 6400 zł”

            słyszałes o podatkach?

          • co to ma do rzeczy? to przecież oczywiste że podałem pensje brutto

            pensje 3 x wyższe a ceny telefonów identyczne, dlatego koszt jest relatywnie niższy

          • RDF3

            to ma do rzeczy, że wiele osób przeczyta 6400zł i pomyśli, że to wpływa na konto.

          • niestety nie wiem ile wynosi niemiecki ZUS i ile z tego zostaje na rękę

    • RDF3

      chyba w równoległym wszechświecie.

  • Aqua

    Z tym to już MS poszedł po bandzie. Klawiatura numeryczna, ale nie dla nas, tylko adroidowców https://www.microsoft.com/en-us/garage/project-details.aspx?project=keyboard-for-excel&group=active-projects

    • Kuba S

      MS to idioci, ale widzą gdzie jest kasa. Na ich własnym systemie jej nie ma to zarabiają na innych. Ja tam cały czas twierdzę, że oni mają wielką bekę ze swoich „świadomych użytkowników Lumii” 😀

      • DzieX

        Tak, na pewno się to wszystko dzieje przypadkiem.

  • Aqua

    Albo taka świetna klawiaturka na jedną rękę, ale znowu nie dla nas (W10M) tylko dla iOS https://www.microsoft.com/en-us/garage/project-details.aspx?project=word-flow-keyboard&group=active-projects

  • K@ptus

    Oto jak te dane wyglądają spoglądając na sam system Windows w procentach odnosząc się do tabeli:
    Wzrost 100% zanotowała jedynie Japonia, reszta to spadek w procentach:

    Germany
    61,90

    GB
    56,25

    France
    61,83

    Italy
    64,23

    Spain
    84,62

    USA
    34,29

    China
    95,65

    Australia
    67,57

    WzrostJapan
    -100,00

    EU5
    62,39

  • W dniach 21-22 października 2016 odbędzie się trzecia edycja targów mobilnych technologii Mobility Days. Organizatorzy zamierzają uruchomić mnóstwo Lure Module, aby Goście mogli zebrać jak najciekawsze pokemony. Dodatkowo będzie spotkanie z trenerami Pokemonów. Uchywalą Wam wszystkie tajemnice, ale to nie wszystko dla dzieci oraz dorosłych.

    W rozbudowanej Strefie Rozrywki będzie można przetestować, jak działają symulatory wyścigów, przejść się kładką nad przepaścią oraz sprawdzić się w jeździe na segway’ach. Będzie można również przenieść się w świat wirtualnej rzeczywistości i zmierzyć się z hordą zombii, czy wybudować miasto w Minecrafcie. 22 października w wydarzeniu wezmą udział Youtuberzy, m.in. Kubson, Mamiko, Vibe czy Dev.Na najaktywniejszych uczestników czekają liczne konkursy z nagrodami o wartości 150 tysięcy zł, m.in. drony, tablety, smartfony. Dla dzieci, uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, seniorów oraz grup zorganizowanych wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.

    Szczegóły:
    https://www.facebook.com/events/1910564332503616/
    http://mobilitydays.pl

    • Kuba S

      Napisałeś o grze w pokemony na stronie poświęconej systemowi, na którym tej gry nie ma 😀 😀 😀

      • tak, ale znam swoich znajomych. mają Lumie i taniego Andka dla Pokemonów! 🙂

        • Kuba S

          To co właśnie napisałeś w tym właśnie miejscu skazuje Twoich znajomych na wieczne potępienie z androidem 2.1 na pokładzie na wieki wieków. Elita W10M nie wybacza.

        • Damian

          Na tanim andku nie działają pokemony 😂 ta gra ma swoje wymagania.

  • Michał Korcz

    Widzieliście zakładkę „Muzyka” w sklepie na W10M?

    • W RS2 jest zakładka, ale po jej wybraniu sklep wraca do ekranu głównego.

  • nic dziwnego. Do tej pory „w rodzinie” były same telefony z androidem oraz mój z WIN Mobile… Żona ostatnio kupiła sobie Iphone’a i muszę przyznać, że sam zaczynam czuć pokusę, żeby na wiosnę zmienić moją Lumię 640 na Iphone 6S… Ja już powoli siły nie mam do resetowania, przywracania itd. Co jakieś 2-3 dni telefon przestaje wysyłać SMSy. Muszę go zrestartować. Potem nie pokazuje ostatnio odebranych rozmów – wyłącznie historia wychodzących. Muszę go zrestartować. Instagram się nie uruchamia. Muszę go zrestartować…
    Miałem cierpliwość do tego, lecz z każdą kolejną kompilacją ona się kurczy. A nie kurczy się niestety liczba bugów – one tylko dochodzą… Nie rozumiem M$ – jak można więcej pieprzyć niż naprawiać w kolejnych aktualizacjach?

    • Kuba S

      Przecież to nie jest korzystanie ze sprzętu tylko katastrofalna porażka. Po jednym takim tygodniu roztrzaskałbym taki szajs o ścianę.

      • Patryk

        Dlatego się pozbyłem 950xl 🙂

        • ale ktoś ją kupił, czyli udziały rynkowe zostały zachowane 😉

          • Patryk

            Łączę się w bólu 😀

  • RDF3

    „Jedynym państwem, w którym wzrosło zainteresowanie, jest Japonia gdzie udział wzrósł o zaledwie 0.3%”
    jesteś niesprawiedliwy, to wzrost o 100% ;))

    poczekajcie do przyszłego roku. w rubrykach bedzie 0%

    • Microsoft „restartuje” mobilny system i to już nie ma znaczenia czy będą startować z poziomu 1% czy 0%.

      • Kuba S

        Który to już raz ten restart?

        • RDF3

          to jest „wycofanie się na z góry upatrzone pozycje i przegrupowanie.” – tak w propagandzie wojennej pisze sie o klęskach. 😉

        • Miejmy nadzieję, że ostatni.

      • RDF3

        dokładnie, dlatego nie ma się czym podniecać, bo będzie 0%

        mimo wszystko uważam, że MS popełnia poważny bład. powinni wypuścić teraz ze dwa modele – tani i średni na przeczekanie do premiery Surface.
        chodzi o przytrzymanie ludzi w ekosystemie.
        jeżeli ktoś kupi teraz androida albo iOS, to już nie wróci – zadomowi sie, przyzwyczai, kupi aplikacje, zobaczy jak fajny może być smartfon i że marnował czas z windowsem… itd.

        • Slevin

          Tak wygląda „Mobile-first” w wykonaniu MS 🙂

  • HONZA

    Niemniej pomimo wycofywania z rynku smartfony z win się sprzedają i to na poziomie kilku procent udziału w rynku.
    Przy okazji MS wdraża wspólne jądro systemu na platformę ARM, czego nie widać ani na kafelkach, ani w sklepie. Ze wszelkich informacji wynika, że jądro to zostanie wdrożone wraz z RS2. Wiadomo też, że platforma ARM nie jest stosowana wyłącznie w telefonach czy tabletach, ale również w urządzeniach, w których nie ma i raczej nie będzie ani androida ani iosa. W tej chwili są to platformy bazujące jeszcze na x86 i tu chodzi, aby zapewnić w miarę bezbolesne przejście na ARM (wspólny kernel) Na ARM uruchamiane są zaś autorskie systemy bazujące na linuxie, czy też BSD. W tym przypadku rynek czeka na system operacyjny z potężnym wsparciem i rozsądnymi kosztami licencyjnymi. Ciekawym zjawiskiem zaobserwowanym ostatnio na rynku Insider było olanie pasjonatów przy okazji ostatniej aktualizacji oraz olewanie kręgu slow. To może świadczyć o tym, że RS2 jeszcze nie jest na tyle gotowy, aby wejść w te kręgi. Wycofywanie zaś istniejących smartfonów i absencja nowych najwyraźniej świadczy o pracach nad sprzętem pod RS2.

  • AdrianES

    Albo moja L640 LTE jest cudowna, albo jestem jedynym szczęśliwym posiadaczem telefonu z WM10, który nie prawie żadnych problemów, o których rozpisujecie sie w komentarzach. Jedyny minus to facebook i messanger, szczególnie ten pierwszy, ale wszystko inne działa bez problemów. Ostatni HR robiłem ponad pol roku temu.

    • Slevin

      „jest cudowna, albo jestem jedynym szczęśliwym posiadaczem telefonu z WM10, który nie prawie żadnych problemów”
      „który nie prawie żadnych problemów”
      „prawie żadnych problemów”
      „prawie”

      • AdrianES

        Słowo ‚prawie’ jest w moim opisie, ponieważ aplikacje mają problemy. Chociaż z takimi aplikacjami, jak te do obsługi bankowości mobilnej, muzyki, galerii itp. problemów nie mam.

    • a jak z martwymi kafelkami? U mnie kalendarz działa jak chce -czasem się zaktualizuje, częściej nie. Na facebooku tkwią godzinami powiadomienia, które dawno przeczytałem. Instagram to już osobna historia – potrafi przypomnieć sobie o jakimś powiadomieniu sprzed tygodnia i tak przez kilka dni wisieć na nim…
      Owszem, to są tak naprawdę pierdoły, bo funkcje telefonu i smartfonu Lumia 640 spełnia – ale to niedopracowanie detali (a przede wszystkim brak ich naprawiania) są już denerwujące na dłuższą metę

      • Slevin

        Serio to są pierdoły? „Mam smartfona, czasami nawet można z niego zadzwonić bez problemu”

        • eee, o dzwonieniu nie pisałem – z tym nigdy nie było problemu. Opisałem tylko, że aparat nie zarejestrował w historii przychodzących połączeń, tylko wychodzące… A to co opisałem (kafelki, szybkość uruchamiania się aplikacji) to jednak pierdoły. Ale takie, które po jakimś czasie generują większy wku&^%w i chęć zmienienia systemu

          • Slevin

            Ja zmieniłem telefon bo nie miałem ochoty patrzeć przez 2 sekundy na „wznawianie” jak chciałem napisać sms. Więc i tak jesteś cierpliwy.

          • AdrianES

            Ja mam porównanie z telefonami typu Galaxy Prime, Lg Spirit, Lg G2 mini – Lumia wypada lepiej – jest płynniejsza, szybsza pod względem działania. No ale co ja wiem, przecież te telefony mają już 10 miesięcy, a moja Lumia 1,5 roku 🙂

          • sorry, ale podałeś telefony, które do androida się nie nadają – są to typowe low endy z 1 GB Ramu (na androida dużo o dużo za mało) – a z taką ilością nawet nie masz co podchodzić. Takie porównanie oczywiście powoduje, że Lumia wypada korzystniej, bo do płynnego używania windowsa wystarczy jej 1GB aż nadto.
            Poużywaj androida na słuchawce z 3GB i odpowiednim prockiem – przekonasz się, że aplikacje mogą się odpowiedni szybko uruchamiać a system działa odpowiednio…
            I nie jestem wcale fanem androida, po prostu patrzę trzeźwo na oba systemy…

          • AdrianES

            Porównać mogę, ale porównaj a8 z pandą:)
            Cenowo podobnie wypadały, bebechy rowiez zbliżone,skoro 1gb ram, a ta lumia jest lepsza?
            Nie ma sensu porównywać jej z morelami, które maja lepsze parametry, w tym wypadku można podobać z nimi flagowca

          • RS2_14936

            Dobra, to którego androida z tymi parametrami polecisz do 300 zł?

          • żadnego. W tej cenie nie ma telefonu, na którym android działałby płynnie i odpowiednio… Za 300zł można kupić ewentualnie zabawkę dla dziecka, które nie ma wymagania płynności działania systemu i wielu aplikacji, tylko żeby poklikać i pochwalić się smartfonem

          • RS2_14936

            Czyli gorzej niż na Windows

          • Grzesiu

            Dziwne porównanie proponujesz jak można porównać tele z1gb ramu do 3gb ramu ,porównuje się o podobnych parametrach

          • Ano dlatego, że średnia półka dla androida i średnia półka telefonów dla WP ma jednak inne parametry jeśli chodzi o sprzęt. Wymagania androida i WP są inne prawda? Na zdecydowaną korzyść WP – on potrzebuje mniej pamięci do działania.

            Telefon z 1GB ramu, które podał AdrianES, to jakieś starocie i badziewie androidowe. W 2014 na tym sprzęcie działał 4.3 Jelly Bean albo w najlepszym przypadku 4.4 KitKat. Nie oszukujmy się – już te systemy na telefonach z 1 GB ramu chodziły średnio.
            A obecnie, podane telefony (albo jakieś inne z mniejszą ilością ramu niż 2GB) są za słabe na obsługę androida 6.

            Dlatego też, producenci telefonów dają mocniejszy sprzęt do środka i telefony ze średniej androidowej półki obecnie posiadają minimum 2GB lub częściej i 3 – taki telefon można kupić już za 600-800zł…

            Stąd moja sugestia – żeby porównać działanie systemu na sprzęcie odpowiednim dla tego systemu. Telefon z 1GB ramu nie jest odpowiedni dla androida. Tak jak nie jest odpowiednia Lumia 435 dla WP10…

            Oczywiście Lumia 950 będzie chodzić odpowiednio szybko – tyle, że jest bardzo niszowa, nieprawda? I kosztuje tyle za ile można kupić flagowca (nie Samsunga czy HTC ale Xiaomi czy inne chińczyki) o dużo lepszych parametrach…

          • Slevin

            Ja Ci nie każe zmieniać telefonu skoro Ci odpowiada 🙂

            Z nudów poszukałem
            Samsung Galaxy Grand Prime data premiery październik 2014 / Core Prime styczeń 2015
            Lg Spirit data premiery luty 2015
            Lg G2 mini data premiery kwiecień 2014
            Lumia 640 data premiery marzec 2015

        • RS2_14936

          Są marki telefonów że właśnie jest problem z rozmowami. Jest w sieci gdzieś test o jakości rozmów różnych telefonów.

      • AdrianES

        Jeżeli chodzi o kalendarz wszystko działa tak, jak powinno, nie mam i nie miałem z nim problemów.
        Fejs faktycznie pokazuje stare powiadomienia.

        • RS2_14936

          Co to znaczy stare powiadomienia? U mnie jest ok, jedynym problemem jest bardzo długie pierwsze uruchamianie aplikacji

    • Nylu

      Twoja l640 nie jest cudowna tylko nie masz porównania jak działa smartfon z innym system

    • zbigniew M

      Ja też mam 640LTE i też nie mam z nią praktyczni żadnych problemów żadnego przywracania do ustawień fabrycznych chodzi z bulidu na bulid coraz lepiej.Miałem też 830 z nią były zawsze jakieś problem sprzedałem ją i czekam na950XL

    • PN27

      Nie jesteś sam;). U mnie też L640 nieźle działa. Tylko to wkurzające zawieszanie przycisków… Będę jednak musiał w końcu zrobić HR, bo nigdy nie robiłem.

  • krzysiwonka

    Wszyscy który czekają na powrót Nokii ze smartfonem D1C to się nie doczekają. Najprawdopodbnie to tablet o przekątnej 13,8.

    http://www.mgsm.pl/pl/aktualnosci/6685/Nokia-D1C-to-tablet.html

    • RDF3

      spokojnie. smartfony będą. być może jednak dopiero na wiosnę.

  • Sprzedaż sprzedażą, pytanie gdzie można uzyskać dane nt. ilości aktywnych licencji Windows 10 Mobile, MS chwali się W10 na pecetach, chwali się ilością sprzedanych konsol (ogółem), nikt nie pisze ile windowsów sprzedaje się na miesiąc bo i tak były za darmo, a danych co do mobile brak, ile wyprodukowano Lumii 950?

  • Coraz większe problemy Note 7 to idealny moment by zaprezentować nowy, niewybuchający fablet, MS niestety znowu przespał okazję… w 2017 roku konkurencją nie będzie obecna generacja sprzętu ale nowa na S830 z 4K, 6 GB RAM i nowymi bajerami

    • p3x!

      Patrząc na „zapłon” MS ze słuchawkami teraz czas na coś „super nowoczesnego” czyt. Snap 820 + 4GB RAM i nazwą to przełomem 😉

  • Adam

    Z tego co widzę, to jest tutaj dużo posiadaczy lumii 640 lte. Pytanie do was: Czy po pośredniej aktualizacji do 10 z 8.1 nie czujecie, ze telefon na TH2 działa lżej niż na RS1? Chce wiedzieć, czy to tylko personalne odczucie, czy telefon jest lepiej przystosowany do TH2? wczoraj wrocilem do 8.1 przez wdrt z rs1 .189. I juz sam nie wiem, czy wole nowe funkcje, czy stabilniej działające 8.1. Chociaż nawet teraz kiedy to pisze, to klawiatura zacina mi się niemiłosiernie. Kiedy mialem ten telefon jako nowy, to zakochałem się w plynnosci i działaniu. Teraz tego powiedziec nie mogę. Nawet na explorerze mam problem ze stronami.

    • Krzysztof Osuch

      Raczej nie bardzo. Aczkolwiek ja TH2 miałem baaaardzo krótko.

  • Simon Pater

    Ja tez mam L640 bez zadnych resetow do 8.1 i jestem w sumie zadowolony:)
    Brakuje mi tylko myfitnesspala ale tego juz chyba na w10m nie zobacze.
    Bateria trzyma dzien + a ciagle streaminguje muze wiec jest ok:)

  • Adam Fierek

    Cóż to za podła zmowa? Przecież Windows Mobile to najlepszy system mobilny na rynku 😀

    • Krzysztof Osuch

      Pisząc moje pytanie nie myślałem, że rozegra się taka dyskusja. Nikt chyba nie napisał, że WP jest najlepszym systemem mobilnym. Chciałem tylko dopytać, dlaczego ludzie wybierają inne systemy i czego im brakuje w Windowsie. Ot czysta ciekawość 🙂

      • Adam Fierek

        To taka ironia. Wiele osób tutaj ślepo wierzy, że coś się może zmienić, jednak liczby mówią same za siebie. Czego ludziom brakuje w Windowsie? Wsparcia, sensownego api, flagowców nie wyglądających jak smartfony Manta z Biedronki za 399. Według mnie MS mógł ciągnąć dalej rodzinę systemów mobilnych opartych o Windows CE, zamiast kombinować z kaflami.

  • Hubert123454

    klienci biznesowi, nie biorą pod uwagę smartfonów, z mobilnym systemem Microsoftu. – nie ma, co się łudzić, że platforma Microsoftu odbije się od dna, do którego doprowadził Microsoft, poprzez bawienie się, w wieczną wersję beta 10tki.

  • dominik

    kiedy w koncu bedzie te rs2 bo sie do czekac nie moge

  • dominik

    Jest aktualizacja rs2 juz do pobrania

    • michalR

      Niestety gówniana.

      • dominik

        Dlaczego??

        • michalR

          Część funkcji nie ma tłumaczenia, klawiatura laguje, nie działa Mi Band, kafle sie nie odświeżają, latarka nie działa na usb, nie ma paczek z mowa PL, czyli te same bugi nie poprawione od 14936.

          • dominik

            Mi,klawiatura nie laguje

          • dominik

            Ale szybkość systemu jest dobra

          • dominik

            Może ustawienia fabryczne pomoga

  • lukasik79

    Zobaczymy cóż za nowości.

  • ciekawy

    Drogi Michale, spadek we Włoszech nie był 8,8%, tylko 8,8 pkt %. Spadek % wynosił aż 64%!
    Ale to i tak nic bo w Chinach spadek jest o 96%! 😉

    • Masz rację. Namieszałem z tymi procentami. Już powinno być OK.

  • Nie spać! Jest nowa aktualizacja w fast!

  • largi

    Dokładnie potwierdzam 😉 nowy FAST JEST

  • Ktoś policzył (a może na tym portalu policzyli) SOV 2016 dla telefonów Microsoft. Wycięcie budżetu reklamowego do zera oznacza, że MS nie spodziewa się żadnej sprzedaży telefonów więc nie spodziewajmy się za niego 😉

  • Nylu

    No panowie aktualizacja juz jest 946

  • dzonson

    Siemka.Powiedzcie mi czy warto jeszcze zakupić lumie 650.Moja 640 dałem żonie.Jestem chwilowo na andku ale jakoś tęskno mi do wp10.

    • Simon Pater

      Jak chcesz podstawowa funkcjonalnosc a nie „biznesowe”:) lololol continuum to pewnie ze tak:) a telefon jest ladnie wykonany:)

      • Jarosław Plaga

        mam lumie 650 i polecam,nie dosc ze bardzo fajnie sie prezentuje to W10 sprawuje sie super,nie wiem dlaczego wszyscy tak psiocza na windowsa jest bardziej czytelny od androida,poleca,

        • LordCreator

          Taki super to nie jest, 2gb ramy mu brakuje i ciut lepszy procesor, dodatkowo zmieniłbym aparat na lepszy.
          Kurde 650 mogłaby być idealnym budżetowcem gdyby pomyśleli trochę.
          Ps. 8tracks wam działa?

  • Tomasz L

    A jak ma nie spadać skoro za chwilę może dojść do kuriozalnej sytuacji, że dostępne będą tylko dwa telefony z tym systemem – HP i Alcatel – i to za górę pieniędzy? Przecież to jest idiotyzm to co robi MS. Chcą wejść w klasę biznesową, a niech mi ktoś wytłumaczy powody dla których ten biznes miałby wybrać MS zamiast Apple (chodzi mi tu tylko o telefony). MS chce olać klientów indywidualnych kasując słuchawki ze średniej półki. Czyli jedyni klienci tego systemu odejdą bo nikt nie będzie kupował telefonów za parę tysięcy bo i po co? Czy robi wam jakąkolwiek różnicę czy macie 3 Gb czy 1.5 Gb ramu i mocniejszy procesor? Ja nie widzę obecnie żadnych możliwości wykorzystania większej mocy obliczeniowej na tym systemie. Mam kupić telefon za 3k żeby jako jedyną wartość dodaną otrzymać czytnik linii papilarnych i lepszy aparat? A czemu biznes miałby to kupić? Continuum to jedynie delikatne zwiększenie wygody i nic więcej. Ten laptop wydmuszka od HP to miałby sens gdyby kosztował na nasze 300 zł, a za tyle ile oni wołają to można kupić naprawdę wypasionego netbooka. Samym continuum rynku nie podbiją. Słuchawki, która jeszcze miesiąc temu była flagowcem za dwa miesiące nie będzie w sprzedaży. Takie kretynizmy to tylko w MS. Nie wiem kto odpowiada za tę strategię ale doprowadzi mobilny system do śmierci.

    • Daniel Orzanowski

      W biznesie to ludziki z robotem chodzą 😁 pracownicy ms są tego przykladem

    • Simon Pater

      Oczywiscie, ze racje piszesz! Ja uwielbiam moja L640 ale od dlugiego czasu pisze, ze lepsza strategie rozwoju w 5minut na kolanie bym im napisal:)
      Chca, niech sie łudza:)

  • Daniel Orzanowski

    Brak nowych modeli ☺ apple jak by co rok nie pokazywał nowego iphona to też by nie istniał

  • Hussek777

    Ja używam i bede uzywal ale do ideały brakuje mi jednego, pewnych trzech aplikacji
    Instagrama (choc tu nawet ok), facebooka oraz messengera napisanego na Windows 10 Mobile.
    Te portowane przez OSmeta sa masakryczne, to tak muli ze szkoda gadać. Wielu znajomych ciekawi sie jak tam W10 na telefonu, a tu OK OK, SPRAWNY, SZYBKI i nagle włączam fb, a tu 15-20 sekund czekania… Eh
    Poza tym system jest świetny dla mnie 😊
    Tylko no, telefonów strasznie mało… A według mnie juz sie nie opłaca kupować telefonów z 8.1
    Nie maja nawet zaktualizowanego firmware, tylko patrzeć jak za maks rok MS przestanie je wspierać.
    Chciałbym cos nowego (mam 640 XL) lecz na razie nie widze odpwiednika :/ Gdyby 650 miała aparat z 10 Mpix co najmniej z optyka ZEISS tal jak tu to moze, moze 😊 A tak o :/
    Czekamy na nowe telefony 😅 Nie tylko od MS 😜

  • Mirosław Walczak