Reklamacje płatności przy użyciu doliczenia do rachunku operatora w Sklepie Windows Phone

W ostatnim czasie miałem przypadek, w którym moja córka dokonała nieautoryzowanego przeze mnie zakupu w Sklepie Windows Phone. Tak wiem, że mogłem dodać PIN do portfela ale tego nie zrobiłem. Postanowiłem zwrócić się o pomoc do firmy Microsoft, która zawsze stawała na wysokości zadania.

Skontaktowałem się z pomocą techniczną ponieważ chciałem dowiedzieć się czy w takim wypadku przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Ucieszyłem się ponieważ Microsoft potwierdził, że nieautoryzowane zakupy również podlegają zwrotom. Wszystko przebiegało sprawnie do momentu, w którym okazało się, że zakupione materiały zostały doliczone do rachunku operatora. Zostałem poinformowany, że zwrot mi przysługuje ale skoro wybrałem doliczenie do rachunku operatora to powinienem się z nim kontaktować w tej sprawie.

Pięciokrotnie wznawiałem moją reklamację u pomarańczowego operatora sieci – niestety bezskutecznie. W międzyczasie kontaktowałem się również z pomocą techniczną Microsoft aby ponownie otrzymać informację, że to operator musi zwrócić pieniądze.

Podsumowując dowiedziałem się, że to nie Microsoft a operator sieci komórkowej jest odpowiedzialny za zwrot pieniędzy w przypadku wybrania przez nas metody płatności za pomocą doliczenia do rachunku operatora. Z kolei operator poinformował mnie, że również nie jest odpowiedzialny za zwrot ponieważ nie jest właścicielem sklepu, w którym dokonano zakupu.

[textblock style=”3″]Wszystko o płatnościach i zwrotach w Sklepie Windows Phone[/textblock]

Z tego co udało mi się dowiedzieć to operatorzy sieci komórkowej mają możliwość komunikowania się wewnętrznymi kanałami z Microsoftem w przypadku wątpliwości przy uzasadnianiu reklamacji. Jak widać w tym wypadku nie skorzystano z tej drogi pozostawiając klienta na przysłowiowym lodzie.

Moim zdaniem współpraca pomiędzy firmą Microsoft a operatorami sieci w zakresie reklamacji dotyczących płatności w Sklepie Windows Phone powinna zostać zweryfikowana i przystosowana do polskich realiów. W tym momencie odzyskanie przeze mnie reklamowanej kwoty nie jest możliwe.

A jak wyglądają Wasze doświadczenia z płatnościami w Sklepie Windows Phone? Zdarzyło się Wam reklamować zakupione aplikacje? Czy korzystacie z metody płatności za pomocą doliczenia do rachunku operatora?

  • Monika

    Nie korzystam z opcji doliczania do rachunku bo takowej nie posiadam 🙁

    • Na pewno posiada T-Mobile oraz Orange. Nie wiem jak pozostali operatorzy.

      • pleisik

        Posiada też taką możliwość Play.

        • gdzie? daj screen ze Sklepu

          • pleisik

            Ja nie mam z Playa, ale moja dziewczyna ma i tam jest taka opcja. Jak będę mieć możliwość to wrzucę screen. Być może na kartę nie ma takiej możliwości, ale gdy obowiązuje jakaś umowa, to jest na pewno.

          • Zrzuty ekranu będą bardzo mile widziane. Microsoft informuje, że jedynie T-Mobile oraz Orange może oferować tego typu płatności w Polsce.

    • i bardzo dobrze, zero problemów z operatorami, lepiej płacić karta visa

      • Robert

        Najlepiej tzw. wirtualną. Wiele banków oferuje tego typu pre-paidowe karty.

  • Terki

    Orange i wszystko jasne, oni zawsze stosują metodę spychologii. „Masz problem? to twój problem” obsługa w Orange zawsze zostawiała wiele do życzenia. 🙁

  • pionner

    Może mi się dostanie, ale moim zdaniem nie powinno być w ogóle możliwości odzyskania pieniędzy za taki zakup, o ile towar jest zgodny z opisem i sprawny (w tym wypadku apka działa). Jeśli dajesz dziecku telefon, to albo mu wytłumacz czego ma nie robić, albo załóż pin na portfel.

    Pytanie: Dałbyś dziecku dostęp do swojego konta bankowego? Jakby nawaliło przelewów na kilkanaście tysięcy Bóg wie gdzie, miałbyś pretensję do banku, czy jednak do dzieciaka?

    • Moim głównym celem artykułu było pokazanie, że istnieje niebezpieczeństwo w przypadku kiedy na prawdę aplikacja nie będzie coś działać a zapłacimy za pomocą doliczenia do rachunku operatora.

      Oczywiście, że wina w tym wypadku leży po mojej stronie ale z drugiej strony przyznasz sam, że przerzucanie się odpowiedzialnością nie przystoi tak dużym korporacjom.

      • pionner

        Z drugim punktem się oczywiście zgadzam, skoro współpracują, to obie firmy powinny przyjmować reklamacje i załatwiać to wewnętrznie.

  • niezadowolony

    Ja korzystam z kart przedpłaconych Microsoftu, które można dostać bez problemu w euro rtv. Prosty i bezproblemowy sposób. Co do zwrotów…..moim zdanie Michale nie ma powodów, by uznali Twoją reklamację, to tylko i wyłącznie dobra wola MS czy Orange. Jak widać Orange jej nie ma…trzeba zabezpieczać telefon.

    • Microsoft wyraził taką wolę ale niestety nie mógł nic zrobić ponieważ użyto płatności za pomocą doliczenia do rachunku. Operator też nie mógł nic zrobić bo on jedynie rozlicza takie transakcje i jak tłumaczy Sklep Windows Phone nie należy do niego. W zasadzie nikt nie mógł nic zrobić. Ciekawy jestem czy tak samo wyglądałoby to wszystko gdyby rzeczywiście reklamacja wystąpiła z winy aplikacji.

  • Michał pamiętasz stare czasy? 🙂

  • nigdy nie doliczaj niczego do rachunku! zawsze używaj karty typu visa, nigdy nie dawaj telefonu bez zabezpieczeń portfela dziecku do zabawy, (jest chyba nawet coś takiego jak kącik dziecięcy), jak nie kupi gier za 100 zł to wyśle dla zabawy smsy do koleżanek; wreszcie, zablokuj u operatora wszelkiej maści płatne smsy, a i na koniec: polecam zmianę z pomarańczowego na fioletowego, składałem szereg reklamacji i za każdym razem były rozpatrywane POZYTYWNIE i nawet dawali jakieś upusty, nie mówiąc już o najniższych cenach na nowe telefony na rynku…

    • Wszystko wiem ale zastanowię się poważnie nad zmianą operatora.

    • Konrad Uroda-Darłak

      Fioletowy jeszcze gorszy – przejście z jednego bagna do innego nic zazwyczaj nie zmienia ^^

    • Ktosiek

      Z tymi najniższymi cenami to bym podyskutował. Ogólnie ja to skaczę po sieciach ale na kartę. Dłuższy czas byłem w plusie, ale ze względu na ofertę u nich – 500MB pakiet 15zł, przeniosłem się do play 4w1 za 21zł, obecnie jestem w virgin mobile i jest jeszcze lepiej bo 19zł i mam to samo co w play + kartę dla znajomych. Gdybym kilka takich kart rozdał, to bym nie musiał wcale doładowywać 😛

      A jeżeli chodzi o smartfony – to jest tak jak w każdej sieci, czyli totalnie nieopłacalny zakup.

  • Konrad Uroda-Darłak

    Tak swoją drogą – Mix czy Abonament? A i czy to dolicza tak jak rozumiem, w sensie do faktury (ponad ustalony prób oferty)? Czy w przypadku oferty Mix pobierze mi kasiorę z konta?

    • Tak. W abonamencie kwota doliczana jest jako ekstra usługa do kwoty abonamentu. Nie wiem jak w ofertach typu Mix.

      • Konrad Uroda-Darłak

        No właśnie w abonamencie jest to oczywiste, ale ciekawi mnie jak sprawa wygląda z MIXem.

        • Ktosiek

          W MIXie są dwie możliwości.
          1. Zabiera Ci kasę którą masz na koncie, jeżeli nie masz to wskakuje ujemna kwota, lub nie możesz kupić czegoś droższego niż ilość kasy na koncie
          2. Jest to niemożliwe 😛

          • Konrad Uroda-Darłak

            Muszę się rozeznać, bo jeśli bierze z konta to super sprawa (rzadko kiedy osiągam limit), lecz jeśli dodaje do faktury to już wolę zapłacić kartą.

  • Ja jestem bardzo ciekawy, jak w takim przypadku zareagowałby T-Mobile?

    Ps.
    Michał, dzięki za podzielenie się z użytkownikami portalu z dosyć pouczającą przygodą.

    • Podejrzewam, że schemat postępowania byłby bardzo zbliżony do mojego. Stanowisko Microsoft w tej sprawie raczej się nie zmieni więc tak na prawdę wszystko w rękach operatora.

  • dart131

    Z doświadczenia wiem, że u pomarańczowego operatora (wersja mobile) nie załatwi się nic. Na szczęście w zakresie neostrady/pstn (w której pracuję) – jest zupełnie inaczej. Zatem proszę bardzo uważajcie na usługi komórkowe Orange.

    pozdrawiam

  • Azzhag

    Ja mam ustawiony pin w swoim portfelu w telefonie a moje dziecko i tak doliczylo mi do rachunku.
    usluga ta nie wymaga autoryzacji pinem portfela. nie da sie jej usunac z telefonu. nie da sie jej usunac na orange online samodzielnie..

    • Możesz spróbować napisać reklamację do Orange ale z doświadczenia wiem, że to niewiele daje. Co ciekawe ja nigdy nie dostałem żadnego SMS z potwierdzeniem tylko kwota została od razu doliczona do rachunku. W dalszym ciągu się odwołuję ale niestety bezskutecznie.

      • Azzhag

        wredni naciagacze!

  • Marcin Petrów

    Hej. U mnie sprawa jest podobna i równie ciekawa:D Mój ulubiony pomarańczowy operator doliczył mi dwukrotnie opłatę za jeden produkt, którego wg Microsoft’u nigdy nie kupiłem. M$ twierdzi, że niczego u nich nie kupowałem. Pomarańczowi twierdzą, że to nie ich sprawa jak ja dysponuje swoimi środkami:) Również nikt nie widzi potrzeby komunikowania się pomiędzy stronami, bo po co…

    • Najsmutniejsze jest to, że minął prawie rok od momentu napisania tego artykułu a w temacie zwrotów w przypadku doliczenia do rachunku operatora nic się nie zmieniło…

  • Marta Zet

    Witam, niestety mam identyczną sytuację, ale z PLAY. Czy u Ciebie reklamacja przyniosła skutek?

    • Niestety nie. Okazało się, że nie ma winnych…