Niemiecka korporacja B2X przejmuje opiekę serwisową nad telefonami Lumia

Dzisiaj na stronie korporacji B2X specjalizującej się w opiece serwisowej telefonów oraz innych sprzętów elektronicznych pojawiła się informacja, że stała się ona globalnym dostawcą usług serwisowych dla wszystkich telefonów Lumia oraz telefonów z rodziny feature phone. Siedziba firma znajduje się w Monachium a centrum kontroli biznesu zlokalizowane jest w Warszawie.

W informacji prasowej możemy między innymi przeczytać, że firma B2X jest obecna w ponad 130 krajach i jest wspierana przez platformę SMARTCARE, która dostarcza rozwiązania dla gwarancyjnych jak i poza gwarancyjnych zapytań klientów:

B2X provides one of the industry’s most seamless customer service experiences. Users of Microsoft Lumia smartphones and Microsoft feature phones gain access to a global multi-channel customer care ecosystem managed by B2X in more than 130 countries. This global service platform powered by B2X SMARTCARE Technology delivers instant solutions for all warranty and non-warranty related customer inquiries.

Ponadto korporacja planuje wprowadzić dedykowaną aplikację dla telefonów Lumia o nazwie SMARTAPP, która pojawi się w połowie tego miesiąca w Sklepie Windows. Aplikacja będzie w stanie zdiagnozować nasze telefony oraz w razie potrzeby połączyć nas z pracownikiem wsparcia klienta:

Lumia owners can also enjoy the benefit of an all-new mobile support application that can be downloaded from the Windows Store from mid-October onwards. The SMARTAPP allows customers to diagnose their Lumia smartphone and interact with a call center agent in real time.

Ponadto użytkownicy, którzy kupili telefon Lumia w ostatnich sześciu miesiącach będą mogli wykupić dodatkowy pakiet SMARTPROTECT, za pomocą którego będą mogli przedłużyć ograniczoną gwarancję producenta wraz z ubezpieczeniem telefonu.

For Lumia smartphones purchased less than 6 months ago, B2X has designed the new SMARTPROTECT premium service. SMARTPROTECT offers Lumia customers an extension of the limited manufacturer’s warranty in combination with a smartphone insurance. The premium service package can be purchased at http://www.b2x.com/smartprotect.

Strona pomocy Microsoft już w tym momencie, w niektórych przypadkach odsyła bezpośrednio do strony B2X. Wystarczy wejść na tę stronę i wybrać opcję „Ekran telefonu jest pęknięty”. W ten sposób zobaczymy informację, że tego typu zapytania obsługuje firma B2X. Na tę chwilę ciężko ocenić jak zmiana dostawcy opieki serwisowej wpłynie na zadowolenie klientów oraz jakość świadczonych usług. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

  • Konrad Uroda-Darłak

    „globalnym dostawcą opieki” >>> Jest w ogóle taki zwrot jak „dostawca opieki”? xP

    • Czekam na propozycje 🙂

      • RDF3

        globalny opiekun/

      • Konrad Uroda-Darłak

        Patrz na komentarz @krzysiek78:disqus ^^

        • Widziałem i poprawiłem artykuł. Dzięki.

    • globalnym dostawcą usług serwisowych

  • krzysiek

    Jak moja 930 pojechała na Węgry to i tak było szybciej i zrobione za pierwszym razem niż wcześniej tzn w firmie R

    • Chomiq

      A jak moja pojechała to musiała jechać dwa razy i musiałem im mówić co mają wymienić żeby działało.

      • krzysiek

        Jak wracała to po sprawdzeniu nie odbierałem. Jechała z powrotem. I tak trzy wysyłki. Odzyskałem po trzech miesiącach i wymienionej płycie głównej. Teraz Wegrzy tez wymienili płytę ale w dwa tygodnie. Można? 😆

  • wszystko lepsze niż R. chociaż zobaczymy w praniu bo ta strona nie wygląda zbyt profesjonalnie. Wpisując 950XL otrzymuję bełkot po chińsku.

    • RDF3

      niezłym pomysłem jest założenie, że wszyscy użytkownicy Lumii w Polsce znają doskonale angielski. Brawo MS – ile zaoszczędziliście?

  • KAMIL AMOKOWSKI

    Może i dobrze bo moja Lumia wróciła 4 raz z serwisu i nadal chwilami nie reaguje na dotyk,co ciekawe uznali że pojechała „sprawna”. Zastanawia mnie to czy oni w ogóle sprawdzają telefony czy taśmowo przyjmują i wydają bez ingerencji, czy może nie chcąc przyznać się do tego, że nie są w stanie naprawić odsyłają telefony niby sprawne. W każdym razie jutro 5 raz zanoszę na gwarancję.

  • RDF3

    niezłe, zmobilizowałem się artykułem i chciałem odesłać 930 do serwisu – info ze strony – bez gwarancji, choć nie minęły jeszcze dwa lata. co za tandetna firma, nigdy więcej nic od Microsoftu.

    • dlatego telefon oddaje się do sklepu w oparciu o 2 letnią niezgodność towaru z umową i to sklep się martwi gdzie potem wysłać

      • RDF3

        tyle tylko, że 930 kupiłem w Berlinie, w którym bywam max dwa razy w roku.
        nie martwiłem się -miałem przecież wsparcie niezwykle solidnej korporacji – Microsoftu.

        • Jak masz dowód zakupu i kartę gwarancyjną to nie masz się czym przejmować. To są wystarczające dokumenty, które uprawniają do zgłoszenia reklamacji z tytułu gwarancji producenta.

          • RDF3

            w poprzednim systemie miałem gwarancję bez potrzeby udowadniania czegokolwiek. jak widać Microsoft nie przekazał im pełnej bazy danych

    • tridlle

      Na jabłka też rok gwarancji więc to chyba normalne.

      • RDF3

        nie chce mi sie tego w kółko tłumaczyć, ale ok.
        NIE – W UNII OBOWIĄZUJĄ DWA LATA RĘKOJMI I NA LUMIE, I NA IPHONY.

        • tridlle

          Rękojmia to nie gwarancja.

          • RDF3

            na lumię mam dwa lata gwarancji.

          • tridlle

            Czyli więcej jak w apple. Od nich też nie kupisz?

          • RDF3

            na iPhona mam dwa lata rękojmi.

          • tridlle

            Na Lumię też, ale na Lumię masz też dwa lata gwarancji. Więcej?
            Załóżmy jednak, że tyle samo to skoro jest to powód, dla którego nic nie kupisz od MS to bądź konsekwentny i nie kupuj od apple.

          • RDF3

            potrafisz czytać? mam wątpliwości.

          • tridlle

            Cóż … szkoda zachodu.

          • Na wszystkie sprzęty kupione w UE masz dwa lata rękojmi, chyba że kupujesz na firmę.

        • Tyle, że gwarancja i rękojmia to dwie różne rzeczy.

          • RDF3

            nie to samo, ale na lumię mam dwa lata GWARANCJI, której Microsoft, jak sie okazało, nie respektuje.

          • Pytałeś w Microsoft? Jesteś pewny, że odrzucili gwarancję? Nic jeszcze nie sprawdziłeś a już wypisujesz, że Microsoft nie respektuje. Zapewne wkradł się jakiś błąd podczas sprawdzania statusu gwarancji.

          • RDF3

            dla klienta nie ma to znaczenia. ma dwa lata ochrony.

          • Jest fundamentalna różnica pomiędzy gwarancją i rękojmią. Gwarancję daje producent sprzętu a rękojmia jest po stronie sprzedawcy i została narzucona przez UE.

          • rękojmia dotyczy tylko firm i wynosi rok

          • Miałem napisać niezgodność towaru z umowa.

          • to co napisaleś też jest prawidłowe

          • Tak, tylko pisałem o klientach indywidualnych a nie o firmach. Nie dopisałem tam jednak informacji, że to dotyczy klientów indywidualnych więc zawartość merytoryczna jest OK.

          • RDF3

            nie ma już czegoś takiego jak niezgodność. przepisy się zmieniły.

          • Czyli dobrze powyżej napisałem, że chodzi o rękojmię.

          • RDF3

            bzdura, doucz się.

          • RDF3

            no i co z tego? piszę o skutkach dla klienta. ma dwa lata ochrony, kropka.

          • Warto wiedzieć czym to się różni.

          • bzdura

          • RDF3

            sam jesteś bzdura.

        • widać że nie rozróżniasz podstawowych pojęć

          W UE obowiązuje dwuletnia ochrona dla klientów indywidualnych z tytułu NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ od dnia zawarcia umowy sprzedaży. W przypadku firm RĘKOJMIA wynosi ustawowo rok na rzeczy i 3 lata na nieruchomości. GWARANCJA stanowi dobrą wolę producenta i może wynosić miesiąc lub 5 lat.

          Jak kupiłeś telefon na firmę to masz rok z tytułu rękojmi. Natomiast MS daje na sprzęt 24 m-ce gwarancji producenta i to można było do tej pory sprawdzić na stronach MS, teraz nie widzę tej strony.

          • KAMIL AMOKOWSKI

            Czyli jeśli moja Lumia pojechała dziś na gwarancję 5 raz, to mam prawo żądać wymiany na nowy egzemplarz przez okres 2 lat od daty zakupu ?

          • RDF3

            to nieprawda, ale nie chce mi się nawet o tym pisać. mam dwa lata ochrony na produkty apple.

  • RDF3
  • „niemiecka” i „korporacja” brzmi podejrzanie 😉

    • Miałem napisać spółka z ograniczoną odpowiedzialnością? 🙂

  • Tymczasem: „Samsung Galaxy Note 7 zapalił się na pokładzie samolotu – i był to egzemplarz po wymianie”

    • Pewnie się pomylili i wymienili mu na przed zmianowy model…

    • Slevin

      Sporo ostatnio tych telefonów nie tylko samsunga staje w płomieniach. Ale może to i dobrze, to znaczy że czas w końcu zmienić coś w bateriach. Lepiej sprawdzać telefony. Teraz jest „strach i panika” że telefon wybuchnie w kieszeni, ale kolejne modele będą zdecydowanie lepsze i bezpieczniejsze.

  • Jestem zażenowany nową stroną serwisu.

    Tak potrzebne strony MS jak http://www.microsoft.com/pl-pl/mobile/pomoc/ograniczona-gwarancja-producenta
    czy https://www.microsoft.com/pl-pl/mobile/pomoc/warranty-checkers/

    kierują teraz do strony głównej https://support.b2x.com/ po angielsku, na której nic nie można znaleźć!

    • RDF3

      ciesz się, że nie jest po chińsku. – ale widocznie było tanio. klient, a już szczególnie nabywca lumii, to dla MS zbędny balast.

      • mylisz się, wszystkie informacje o 950 XL są po chińsku….

  • Gwarancja Microsoft na Lumie wynosi 2 lata – również dla firm. Gwarancja Apple na iphoney wynosi rok.

    Jak RDF masz problemy z okresem gwarancyjnym to skontaktuj się z Moniką z Microsoftu, pomoże ci od razu.

    • RDF3

      z jaką Moniką? mam zadzwonić do MS i zapytać, „czy zastałem Monikę?” to jest poważna firma?

  • BigMikel28

    To jest niemiecki koncern? Po angielsku bym coś zrozumiał nawet po niemiecku. Ale chińskiego za cholere:/ https://uploads.disquscdn.com/images/6a90174b543272bed48b10f94d69a33bc72bb36009f65f0ba2fc8e220a01eba2.jpg

  • Mariusz Chaba

    Może będzie jakaś nadzieja na gniazdo słuchawkowe mojej lumii 535. Bo I-Qor 3x pod rząd wymieniał co innego. W przyszłym tygodniu podam jeszcze raz na gwarancję