[Aktualizacja] Microsoft wyłącza możliwość aktualizacji za pomocą Doradcy uaktualnienia

Aktualizacja 2017.04.18. Jak informujecie w komentarzach aplikacja Doradca uaktualnienia ponownie działa. Kilkudniowa przerwa w działaniu aplikacji spowodowana była najprawdopodobniej błędami po stronie serwera. Microsoft nie wydał żadnego oświadczenia w tej sprawie. Instrukcja instalacji systemu Windows 10 Mobile na telefonach z Windows Phone 8.1 znajduje się w tym artykule.

Poniżej treść artykułu z dnia 2017.04.16

W ostatnim czasie spora część użytkowników z telefonami Windows Phone 8.1 postanowiła zaktualizować system do najnowszej wersji Windows 10 Mobile. Głównym powodem tej decyzji było wyłączenie aplikacji Facebook oraz Messenger jak również brak nowych aplikacji takich jak nowy pakiet Office, Instagram czy odświeżony Skype. Od kilku dni docierają do mnie informacje od naszych czytelników, że mają problemy z aplikacją Doradca uaktualnienia.

Wygląda na to, że Microsoft wyłączył możliwość pobierania aplikacji Doradca uaktualnienia ze sklepu oraz zablokował możliwość przeprowadzenia aktualizacji za pomocą tej aplikacji. Aplikacji nie można pobrać ze sklepu ponieważ nie jest widoczny przycisk rozpoczynający pobieranie. Jeżeli ktoś posiada aplikację na swoim telefonie to niewiele to zmienia ponieważ każdorazowe sprawdzenie dostępności aktualizacji kończy się niepowodzeniem.

Sklep nie wyszukuje aplikacji Doradca uaktualnienia a otwarcie odnośnika prowadzącego do aplikacji nie umożliwia instalacji. To oznacza, że Microsoft odcinając starsze telefony od aktualizacji Creators Update przy okazji odciął również możliwość instalacji systemu Windows 10 Mobile na telefonach z systemem Windows Phone 8.1.

Mamy jednak potwierdzenie, że w dalszym ciągu można wgrać system Windows 10 Mobile za pomocą programu Windows Insider. Wystarczy zapisać się do programu testów, pobrać aplikację Windows Insider i ustawić krąg Release Preview. W ten sposób użytkownik otrzyma najnowszą wersję systemu Anniversary Update. Szczegółową instrukcję znajdziecie w tym artykule.

Dziękuję wszystkim za informację!

  • March540

    Ja pobrałem wczoraj doradcę, ale nie pozwoliła mi na instalację win 10. To już są jakieś kpiny ze strony MS. Moze to jednak przejściowe kłopoty z aktualizacja do 10?
    Mi udało się zainstalować .1066 przez insidera, ale już miałem pełne portki, że zostanę na 8.1.
    Insider pobral mi th2 w wersji .107 i potem zaktualizowało mi do rs1 .1066, ale tez poprzez insidera. Samoczynnie aktualizacji znaleźć nie chciało oficjalnie bez insidera.

  • Tosiekbu(LUMIA 640LTE)

    Jeszcze trochę to naprawdę zostaną nam nieoficjalne poradniki miejmy nadzieje ze to chwilowy problem

  • Daniel Orzanowski

    Poza temetam … przy spoconych dłoniach wariuje mi ekran czy szkło hartowane zniweluje problem i będe mógł normalnie korzystać z lekko spoconą dłonią ?

    • Foldex

      Wydaje mi się, że to może zależeć od szkła – ja kupiłem kiedyś jakieś dziadowe za 10 zł, to wystarczyło żeby na nim był ślad tłustego palca i wykrywało to jako dotknięcie.

      • Daniel Orzanowski

        Własnie nerwicy można dostać 😀 a ostatnio mam problem z dłoniami

        • Foldex

          Kup sobie jakiś środek z chlorkiem glinu, np. antidral czy activblock. Mają wysoką skuteczność, cena też nie jest zła, trochę ponad 20zł.
          No i nie wolno przesadzać z nimi, bo w końcu pocenie się to jeden z mechanizmów termoregulacji 😉

  • マーゴ

    Czyli jednak się pomyliłem pisząc wczoraj, że to zapewne krótko terminowy problem tak jak ze sklepem… Co do samej aplikacji doradca uaktualnienia mi się udało ją pobrać bez problemu, lecz samej aktualizacji nie pobiera. Brak słów na to co wyczynia MS.

    • RS2_15204

      Być może tak zostanie. Każdy kto będzie chciał mieć 10 znajdzie aplikację insider, mam nadzieję, że jej nie wyłączą, bo na dłuższą metę zostanie na 8.1 może być bolesne, nawet dla starszych telefonów typu 930 które mogą chodzić w miarę sprawnie.

      • March540

        Ale za chwile do insidera rp wejdzie rs2.. I co wtedy będzie ?

        • Będziesz mógł wgrać CU za pomocą Insidera.

          • March540

            Ale na mojej 540 CU ma problem póki co i jak wtedy do AU wrócę :P?

          • Jeżeli jeszcze działa to można próbować za pomocą programu Windows Insider tylko trzeba się spieszyć bo już wkrótce w kręgu RP pojawi się CU.

          • March540

            Na szczęście udało mi sie wczoraj to zrobić jeszcze 🙂

      • マーゴ

        Osobiście gwiżdżę na zabawę w Insidera. Jeżeli faktycznie taka sytuacja utrzymuje się od kilku dni to, gdzie jest ja się pytam jakakolwiek informacja? Nie rozumiem jak można sobie tak kulki lecieć. Nie wiem czy to zamierzone czy też niezamierzone ale jak chcą konkretnie zniechęcić użytkowników to niech oficjalnie uwalą tą 10 i problem sam się rozwiąże.

        • RS2_15204

          No, powiem Tobie, że naprawdę trochę zaczynają mnie tym denerwować. Generalnie z jednej strony ich rozumiem ale z drugiej trochę za mało jest oficjalnych informacji na czas.

          • マーゴ

            Odchodząc od tematu: Recenzja Lumii 640 – W10M 🙂

            Windows 10 Mobile trochę zepsuł ten telefon. Niestety. O od razu po
            zaktualizowaniu podobał (i nadal podoba) mi się wygląd systemu czy kilka
            jego wygodnych opcji, to niestety wszystkie wady oprogramowania zaczęły
            wychodzić dopiero po pewnym czasie. Telefon stracił jeden ze swoich
            najważniejszych atutów, czyli szybkość działania. Z pamięci wewnętrznej
            wyrzuciłem wszystkie zbędne aplikacje, a zainstalowanych miałem
            dosłownie kilka, z Facebookiem i Messengerem włącznie, jednak to bez
            większego znaczenia. Animacje zwyczajnie nie są już tak płynne jak
            kiedyś, tak samo jak czas wczytywania poszczególnych opcji. Na szczęście
            przez cały okres użytkowania obyło się bez większych zacięć, co
            oczywiście należy zaliczyć na plus. To tyle, jeśli chodzi o działanie
            samego systemu.

            https://www.purepc.pl/felietony/microsoft_lumia_640_po_15_roku_uzytkowania_czy_bylo_warto

          • RS2_15204

            Facebook u Messenger = równa się zabicie ogólnego zadowolenia z telefonu na Windows.

          • RS2_15204

            Na razie zaczynam przygotowania do przesiadki, od wczoraj biały motyw… Dziwnie wygląda ale być może da radę to znieść. Próbuje nie używać dedykowanego włącznika aparatu (choć dziś dwa razy zapomniałem). W przyszłym tygodniu wyłączę GS w następnym, to przeżyje. Potem wyłączę wybudzanie ekranu, licząc, że kupi telefon z włącznikiem na przednim panelu aby jak idiota nie podnosić za każdym razem leżącegona biurku. Ładowarkę bezprzewodową odłączyłem i włożyłem głęboko do szafy. Ładowarkę od szybkiego ładowania zamieniłem i używam od 640, bajecznie, dziś telefon się ładował ponad trzy godziny….. Oczywiście o wymiennej baterii nawet już nie będę wspominał bo wiem, że rynek poszedł inną drogą, najwyżej jak padnie przed drugim rokiem to wymienię w serwisie, chyba można u każdego producenta?. Co do reszty czyli Dual Sim to chyba jest u każdego producenta.

          • Kris07

            Brak Czarnego motywu w androidzie jest dla mnie wadą niedopuszczalną, wprowadzili tylko biały aby ekrany OLED i AMOLED się szybciej wypalały.

            Nie zapomnij też wyłączyć zwiększonej czułości o której w androidzie można tylko pomarzyć.

          • RS2_15204

            Nie mam jej teraz, miałem w 720.

          • Kris07

            Którą masz teraz ?

          • RS2_15204

            640, 950.

          • Kris07

            Myślałem że 950 to też ma?

          • RS2_15204

            Nie znalazłem takiej opcji, ma ją również 735 bo dziś to wstawiłem.

          • マーゴ

            Dual Sim jest chyba u każdego producenta lecz uważaj na wejścia tak zwane „hybrydowe”. Hybrydowe to takie, gdzie masz dwa sloty lecz musisz wybierać pomiędzy drugą kartą sim, a kartą pamięci.

          • RS2_15204

            Wiem. Kupiłem P8L i trochę się zdziwiłem tym badziewnym rozwiązaniem. Ale kupując teraz DS może być bez karty SD aby miał minimum 32GB. Teraz tak używam 950 i styka mi pamięci.

          • RS2_15204

            Niestety nie wierzę, że jest na 10 gorzej niż na 8.1. Mam oba telefony, jeśli patrzymy tylko na pierwsze uruchomienie może i w sumie wygra 8.1, ale w ciągu dnia nie ma szans.

          • マーゴ

            Ja mu jak najbardziej wierzę, a wiesz dlaczego? Bo użytkuję oba systemy jednocześnie, a raczej użytkowałem do wczoraj i w tym tekście nie napisał niczego co nie byłoby niezgodne z prawdą.

          • RS2_15204

            Ja też, użytkuje te dwa systemy na tych samych i rożnych 😉

          • マーゴ

            Tak jak pisałem wyżej nie napisał niczego co nie byłoby niezgodne z prawdą 🙂

  • Czyli teraz wydać wadliwe CU, tak aby zmusić Lumiarzy do powrotu do 8.1 poprzez WDRT, i już linia Lumia zniszczona. No prawie, zostaje jeszcze ta słynna 950. Ale spokojnie, MS coś wymyśli.

  • marcello

    a łyżka na to – niemożliwe

  • Krzysztof Osuch

    No dobrze, a w takim razie co z telefonami, które kwalifikują do wgrania 10, a w razie problemów z telefonem cofamy je przez WDRT do 8.1? Można tylko insiderem, a doradcą już nie? A może Microsoft zaktualizuje wreszcie bazową wersję systemu w WDRT?

    • Pozostaje tylko Insider. Microsoft nie zaktualizuje wersji systemu w WDRT.

    • Roger

      Co z tymi telefonami? Nico… bo Microsoft oficjalnie już olał słuchawki z fabrycznym WP8.x. Ciesz się, że jeszcze możesz przywrócić swój telefon za pomocą WDRT, bo pewnie i to niebawem się skończy.

  • Greg

    Naprawdę trzeba być słabo ogarniętym życiowo żeby nie zaktualizować telefonu przez rok, daje do myślenia też że dopiero odcięcie od Fb czy Msg zmusiło co niektórych do aktualizacji, a W 8.1 wcale nie był lepszy niż jest W10M.

    • zakius

      ale może jeszcze ktoś nie kupił, a dla 735 do dzisiaj nie ma następcy…

    • sav

      Polityka Microsoftu przypomina nieco dyktaturę. Robią co chcą i nie przejmują się opinią swoich klientów. WP na telefony umiera i chyba nic juz temu systemowi nie pomoże. Szkoda wielka. WP 8.1 może i nie byl lepszy ale na pewno nie byl też dużo gorszy od 10.

      • Greg

        to wszędzie tak jest, ja się nie spodziewałem ze stare lumie będą dożywotnio aktualizowane, a jest grom ludzi ktorzy kasę mają i kupią nowszą lumie aby na bierzaco dostawać update

    • Krzysiek

      Może i tak, a może i nie… A jeśli ktoś przywróci system za pomocą WDRT? 640 ma wp8.1 w recovery i do tej przywraca

  • Arek Wojewoda

    A jak Lumie 640 i 8.1 to nie zaktualizuje do 10 ? Czy tylko telefony które nie kwalifikują się do aktualizacjj

    • Lumia 640 została dopuszczona do Creators Update więc być może istnieje możliwość pobrania W10 za pomocą Doradcy. Jeżeli nie to pozostaje Insider.

      • Ic3man81

        Właśnie sprawdziłem na 640 z 8.1. W sklepie wyszykuje doradcę i da się go normalnie zainstalować. Po uruchomieniu szuka aktualizacji ale pojawia się „uaktualnienie systemu windows 10 nie jest obecnie dostępne dla twojego telefonu.”

        https://uploads.disquscdn.com/images/d3bcd2b029eb9c9a020cef8afa0ef8d9dc38b59a388060996a362200928b4082.png

        • Andrzej Żochowski

          Czyli pokazuje Ci, że masz aktualizację do 10?

          • Ic3man81

            Jak widać na screenie nie mam możliwości aktualizacji

        • Czyli odcięli wszystkie telefony z WP8.1. Na szczęście można się jeszcze ratować przystąpieniem do programu Windows Insider.

  • Arek Wojewoda

    Chciałabym kupić lumie 640 to nie będę mógł zaktualizować do 10?

    • March540

      Zaktualizujesz. Przez insidera

      • Daniel Orzanowski

        Przez insidera też nie łapie „podobno”

        • March540

          Jak nie łapie, jak pisze z 540 na 14393.1066, zrobionym wczoraj przez insider.

      • Arek Wojewoda

        No ale to będę miał oficjalny system bo 640 kwalifikowała się do 10

        • March540

          Dla Ciebie żadna różnica 😉

          • Arek Wojewoda

            Czemu Różnica?

          • March540

            Bo i tak rs2 dostajesz oficjalnie, wiec i jedną i drugą drogą osiągniesz to samo.

    • Solar

      640 jest dopuszczona do 10 i do najnowszej CU

  • Jarek
  • Ic3man81

    Czuję się jak w czeskim filmie.

  • Andrzej Żochowski

    Coś mi się wydaje, że to bug.

    • March540

      Tez mi się tak wydaje.

    • Daniel Orzanowski

      Bóg zwany NADELLA

    • ViktusYT

      Na twitterze piszą, że już działa, nawet na porzuconych urządzeniach

      • Andrzej Żochowski

        Na 830 dalej nie działa.

        • ViktusYT

          Tam pisali właśnie o 830 :), może usterka jest tylko na regionie polskim

      • マーゴ

        Podasz ten link do Tweetera?

        • ViktusYT

          Jestem pewny, że pisali o tym w kilu miejscach, ale to co teraz udało mi się na szybko znaleźć https://twitter.com/sinclairinator/status/853267526528229377

          • Andrzej Żochowski

            Nic tu nie ma o tym, że działa. Bo appkę w sklepie to ja mam i ściągnąłem, ale w appce już aktualizacji nie widzi…

          • Andrzej Żochowski

            Co więcej, przez insidera też nie idzie zaktualizować…

          • no akurat w tym twicie pisze, że NIE DZIAŁA

          • ViktusYT

            Komentarze 🙂 (Dałem link do tweeta, ale z tego co widzę to dali to jako osadzenie)

          • 1 komentarz 🙂

          • ViktusYT

            Dobra poddaje się :), mówiłem, że widziałem tego więcej, ale nie jestem teraz w stanie podać gdzie

  • Pazuzu

    Świąteczna panika na msmobile. Najbardziej rozbawił mnie wpis o tym, że WM10 zostanie porzucony, ktoś chyba przedawkował wiejską kiełbasę.

    • Daniel Orzanowski

      A nie zostanie ?

      • Pazuzu

        Nie zostanie w sposób jaki tu się wymyśla: porzucenie systemu bez następcy, casus Symbiana się nie powtórzy. M$ będzie rozwijał w taki czy inny sposób WM10 aż do zaprezentowania „ultimate mobile device” pracującego pod kontrolą pełnego Windowsa. Wtedy będziecie mieli prawo porykiwać, że porzucono was i wasze stare telefony. Nota bene taka praktyka jest wręcz regułą w świecie Androida, ale o tym się już tu nikt nie zająknie.

    • ViktusYT

      Przecieki od tego gościa często się sprawdzają

      • Pazuzu

        W tym przecieku chodzi o to, że WM10 zostanie zastąpiony przez Windows On Arm.

        • A nie ma zostać?

          • Pazuzu

            No ma zostać w tym sensie, że przecież pozostaną urządzenia z tym systemem, których nikt przecież się nie pozbędzie z dnia na dzień, to co się da zmigruje, a reszta pozostanie na statusie maintenance.

          • właśnie się ich pozbyli

    • Jaka panika? Zajadamy spokojnie jajeczko… 🙂

  • Hubert123454

    Co oni odwalają xD

  • Przemysław

    Zrobili to co zawsze. Najgorsze jest to, że mi kompletnie nie odpowiada android lub iOS.

  • W tytule chyba powinien być pytajnik bo nie wiadomo czy faktycznie wyłączył, czy przypadkowo, czy to błąd sklepu.

    Ja na przykład od środy nie mogę pobrać żadnych aktualizacji z kręgu Fast. Czy to oznacza że MS uziemił aktualizacje czy po prostu mam pecha?

  • A to w ogóle czy stałoby się coś złego gdyby MS porzucił całkiem W10M i skupił się na nowej wersji systemu pod mobilne pc a usługi MS szlifował na androidzie i iOS-ie? jedyne czego by mi brakowało to Aparatu i optyki Zeissa, bo wszystko inne lepiej działa na androidzie w tej samej cenie co L950XL, w tym nawet skrzynka outlook czy onedrive…

    • RS2_15204

      a poczta, kalendarz jest identyczny ?

      • poczta ma skrzynkę priorytetową ale chyba ma nieco mniej opcji ustawień i nie ma ciemnego motywu, kalendarza outlook chyba nie ma w sklepie play, wersja od google jest dużo bardziej rozbudowana

        • RS2_15204

          Ostatnio jak testowałem na P8 to nie wyglądało to tak samo.

  • serwisy zagraniczne: Microsoft kills the official upgrade path from Windows Phone 8.1 to Windows 10 Mobile

  • Szanowi Państwo, w dniu 16 kwietnia 2017 roku Windows 10 Mobile, po długiej agonii, umarł. CShell i RS3 anulowane.

    • March540

      Cos więcej?

      • Mogę powiedzieć tylko tyle że informacja jest potwierdzona.

        • Marek

          Powiedziałeś A to i poprosimy o B. Także mogę podać newsa i mówić, że jest potwierdzony…

        • March540

          Napisz artykuł 😉

        • マーゴ

          Ja też mam potwierdzenie, że prima aprillis już było 🙂

        • Jeżeli potwierdzona przez Microsoft to podaj źródło :p

      • ViktusYT

        Jeden dziennikarz tak napisał :), ale wydaje mi się, że to jednak jest prawda.

    • Jarek

      Aż mi się przypomniał ten znany tekst Szczepkowskiej z 4.06.1989 „Szanowni Państwo, 4 Czerwca 1989 roku skończył się w Polsce komunizm” 🙂

    • Heisenberg

      Czekałem na ten moment od prawie dwóch lat

    • Adam

      Zrobiłem tego screena, coś mnie do tego tchnęło. Jakbym przeczuwał, że cos będzie nie tak 😂 listopad 2016 https://uploads.disquscdn.com/images/d74eebb455f20ede5c29451aecf5434767f4da28e17a4046258f404fba0f3e5b.png

      • Slevin

        Fanboy znowu będzie kazał czekać rok albo dwa aby dopracowali system zamiast przejrzeć na oczy 🙂

        • Dokładnie, ale wiesz, może soon dotyczy także użytkowników.

      • Wiadomo, że chodzi o Windows 10 on ARM 🙂

        • Adam

          Myślałem, że chodzi o windows 10 mobile

    • Czyli Android albo iOS?

  • Slevin

    Teraz czekać na porzucenie windows 10 mobile i udawanie, że „pracują” nad nową wersją systemu jakiej świat nie widział… Ze 2-3 lata i znowu zmiana. Kolejny raz.

    • W10M został porzucony. Telefony dopuszczone do RS2 dostaną na pocieszenie protezę RS 2.5 bez żadnych nowości. W10M został usunięty z gałęzi rs_prerelease. MS skupia się teraz tylko i wyłącznie na pełnym W10 na ARM.

      • Slevin

        Tak właśnie buduje się zaufanie 🙂

  • Marek

    Wydaje mi się, że MS porzuca WM bo takie ma układy z Gogle i innymi partnerami. Pewnie dostali przykaz zamknięcia systemu już dawno temu. Gogle ma czym zaszantażować MS. Wystarczy usunąć usługi MS z Androida i po ptakach. Oni ze sobą dogadują się od dawna i to widać, że MS celowo ubija WM chociaż system od początku rokował dobrze i może właśnie za dobrze i to był poważny problem dla konkurencji. Wszystkie fatalne decyzje marketingowe odnośnie WM od początku były przez MS bardzo dokładnie przemyślane – oni naprawdę nie są aż tak głupi żeby popełniać takie błędy mają całe rzesze doradców i analityków.Dlatego system musi zniknąć. Tak uważam

    • Bzdura. Nikt nikogo nie szantażuje. MS popełnił szereg błędów, których nie trzeba nawet wyliczać. Przy okazji kilkukrotnie okłamali swoich fanów zamiast powiedzieć wprost co planują.

      • Marek

        Dla Ciebie bzdura a dla mnie nie. Wystarczy stanąć z boku i logicznie popatrzyć na to co się dzieje.

      • Daniel Orzanowski

        Jestem w szoku ze odpisujesz na takie bzdury 😁

        • nudzi mi się z naciągniętym ramieniem

        • Foldex

          Ja jestem w szoku, że Krzysiek takie coś napisał 😉

    • ViktusYT

      Idąc twoim tokiem myślenia to czemu w sklepie Play są w ogóle aplikacje Microsoft takie jak OneDrive i Office? Przecież te produkty (usługi?) są bezpośrednią konkurencją dla Google Drive i Google Docs i na pewną stanowią dla nich większe zagrożenie niż WM dla Androida.

      • Slevin

        Pewnie jak by zakazali MS wrzucać apki to jakaś UE albo inny urząd dał by im karę. Albo MS usunął by Chrome z Windowsa. Albo po prostu Google uważa, że konkurencja jest dobra bo rozwija dzięki temu swoje usługi. Może też jak by Google wywalało apki tak po prostu to by zainteresowanie pisaniem apek dla Androida by zmalało. Masa jest powodów pewnie dlaczego jest jak jest 🙂

        • ViktusYT

          Ale chyba nie to, że Google „zakazał” Windows Mobile 🙂

          • Slevin

            No oczywiście, że nie:) Po prostu MS ma w d..pie WM, userów i nie potrafią tego zrobić aby działało więc co 2-3 lata resetują swój system i robią go od nowa. 🙂 Jak jako klient w******* przy windows phone 7+, windows phone 8+ i przy WM10 miał bym zaufać takiej firmie w przyszłości?:D

    • Daniel Orzanowski

      Tak wina googla że ms nie potrafi zrobić systemu i przyciągnąć developerów

  • Arek Wojewoda

    Microsoft sam sobie strzela w stopę… żal…

  • Aba
    • lukasik79

      Miałem takie info ze dwie godziny temu. I jeszcze jak oceniam szybkość działania tej wersji systemu.

      • ViktusYT

        Pewnie na tej podstawie odcięli 930, bo wolno działa 😀

      • Piotrek Zombiak Dmoch

        Za takie info ludziom płacą a od nas mają za frajer.

        • lukasik79

          I na dodatek odcinają zajebiaszcze telefony.

          • Piotrek Zombiak Dmoch

            …i jak zwykle ich formułka: „…w celu ulepszania ich produktów…:

            Edit: I tak mi ulepszyli produkt odcięciem.

    • Piotrek Zombiak Dmoch

      Oczywiście zaznacz 5, bo w przyszłym roku nie dostaniesz RS3

    • Albo „czy polecisz tę kompilację (…)” 5 minut po zainstalowaniu. No ^&@wa debile!

      • Aba

        Dokładnie! Ale co sie dziwić skoro sklepy internetowe są pełne opinii typu
        „świetna pralka, polecam. Kupiłam/łem godzinę temu, właśnie wchodzę z nią do domu”

  • lukasik79

    Dodatkowo w Insider w najnowszej wersji systemu dostępne sa jedynie wolne i szybkie kręgi.

    • March540

      To naturalne w każdym nowym rozgałęzieniu.

  • Arek Wojewoda

    Żałosna polityka Microsoft chciałem kupić lumie 640 ale jak można zaktualizować do 10 640 otrzymała zgodę do 10 a teraz nie można zaktualizować chyba system powoli upada

    • March540

      To bardzo dobry i stabilny telefon.

  • Arek Wojewoda

    Windows mobile 16.04.2017 Rip

  • DA

    jezeli chodzi o aktualizaje z windowsa 8.1 do win 10 poprzez windows insider to rowniez lipa. Nie mozna sie zalogowac a tym samym wybrac zadnego z kregow, 🙁 Mysle ze Microsoft usmiercil juz calkowicie telefony z logiem Nokia oraz te z Win 8.1 🙁

  • Kris07

    No to chyba nie będę miał czego kupić przy zmianie telefonu.
    Do Androida z własnej woli póki co nie chce wracać a na Iphona szkoda mi kasy i nie chce mieć telefonu bez karty pamięci i z dziadowską baterią.

    • RobRSI

      To co zrobisz ? Sailfish ? Ale to jeszcze bardziej niszowy OS , na Xperiach ma byc instalowany , ale to na razie teoria . Chyba nic innego nie ma niestety

      • Kris07

        W Androidzie nie podoba mi się tak
        -biały motyw
        -wszędobylskie nierozbieralne telefony
        -nieprzejrzystości systemu
        -sklep z miliardem syfiastych aplikacji z których trzeba wybierać te przydatne
        -brak możliwości instalacji aplikacji bezpośrednio na kracie SD
        -paskudne nakładki systemowe, a czysty android jest wybrakowany
        – oraz szybkie zasyfianie się systemu.

        • no to weź telefon z czarnym motywem…

          • Kris07

            A jest jakiś ?, interesują mnie tylko telefony z androidem 6.1 lub nowszym. Bo teraz kupno 950xl chyba by się z celem minęło, mimo iz mam na niego ochotę

          • as007

            To sobie zainstaluj czarny motyw. Na Androidzie możesz zrobić dosłownie wszystko.

          • Kris07

            Jednak ja robię tylko tyle ile można bez zabawy z rootem. Nie chce sobie popsuć telefonu, szczególnie iż Android nie ma aplikacji typu WDRT

          • as007

            Trzeba się bardzo postarać, żeby sobie popsuć telefon w ten sposób. Przerabiałem już kilkanaście telefonów i jeśli wcześniej przeczytasz dokładnie poradnik to musiałaby być chyba vis maior żeby coś się stało.

          • Kris07

            Ja tam się i tak tym bawić nie będę za duże ryzyko. Nawet się obawiam Insidera w Lumii a co dopiero rootowania androida.

          • Windroid L650

            Kup sobie iPhona SE. Pobaw się nim z rok, może akurat wyjdzie coś ciekawego z Windowsem przez ten czas. Sprzedasz wtedy SE, przy czym nie wiele stracisz na tym interesie, bo iPhony rządzą się same na rynku jeśli chodzi o ich ceny i spadki cen. Za 1500 kupisz już ta najniższa wersje 16GB. Gdyby to było mało, to dokładasz 200zl i szukasz 32/64GB.
            Nie stracisz tym posunięciem wiele, ale na pewno zyskasz jakieś doświadczenie z iOS.

          • Kris07

            Niestety słaba bateria, ja potrzebuje telefonu który wytrzyma przynajmniej 2 dni przy normalnym używaniu. Po za tym jeszcze większy brak przejrzystości Ja potrzebuje przynajmniej 24 GB Plus nie wiem czy czasem SE nie będzie gorszy od L735

          • Windroid L650

            W przypadku iphona bateria 1650 mAh wytrzymuje spokojnie 2 dni.
            25,5 GB bedziesz mial w wersji 32 GB.
            To czy bedzie gorszy czy lepszy dla Ciebie – mozna sie przekonać dopiero wtedy gdy sie przetestuje na własnej skórze.

          • Kris07

            Jednak iPhone’a też bym nie chciał ze względów na to że nie ma tak jak w przypadku Windowsa i Androida trybu pamięci masowej, synchronizacji z komputerem na Windowsie oraz na kiepskiej jakości kabel lightning i aparat mizernej rozdzielczości z którego nie da się dużo wyciągnąć Mi L735 z aparatem 6,7px robi lepsze zdjęcia niż Samsung z aparatem 8px. I najważniejsze biały motyw, to dla mnie ogromna wada.

          • no chyba widziałem czarny motyw na czarnej Sony Xperii i na jakimś Huaweju P9 czy P10, ale nie pamiętam…

          • Kris07

            Muszę nawet sprawdzić, tylko niestety te telefony przekraczają mój budżet i nie wiem czy spełniają moje skromne wymagania jak na fana mobilnego windowsa.

  • Pazuzu

    Hej ludzie czy w 950/XL jest dual sim aktywny czy standby? Ktoś używa dual sim? Jak to działa?

    • marcello

      używam, ale nie wiem. Wydaje mi się, że standby.

      • Pazuzu

        ale jak to działa? polecasz? kurde dostaje służbowy tel no przeciez nie bede nosił dwóch

        • marcello

          Dwa numery aktywne, dane komórkowe dla wybranej karty.
          Nie mam aktywnej opcji ustawień dla dwóch kart SIM, prawdopodobnie chodzi w nich o przekierowanie połączeń.

    • Dual Standby SIM

    • RS2_15204

      w każdym razie możesz mieć dwie karty SIM i SD a nie jak w niektórych badziewiach, że jak masz karty SIM to nie możesz używać SD

  • Piotrek Jaworski

    To po WDRT na L640 nie wrócę już na oficjalny W10M?
    Jeśli tak to nie tykam Insidera bo strach.

    • damian ziarkowski

      Póki co ja nie mogę w żaden sposób na lumii 535 DS ale sprawdziłem teraz w Doradcy Uaktualnienia i jest informacja iż mogę uaktualnić do wersji W10 pracują razem z operatorem nad udostępnieniem aktualizacji, także chyba mają jakieś błędy… Niektórym działa przez Windows Insinder uaktualnienie

      • March540

        Ten komunikat brzmi jakby mieli to na nowo uruchomić. Wydaje mi się że to tylko czasowa niemożność.

        • damian ziarkowski

          Też tak myślę lub coś zmieniają i dlatego chwilowo nie ma możliwości aktualizacji

          • March540

            Pewnie to ma związek z rs2. Moze sprawdzają jakoś jednak, czy starsze lumie tez rs2 pociągną, skoro taki szum powstał.

          • damian ziarkowski

            Bądź ustawiają od razu do AU żeby pominąć wcześniejszą wersję.

          • March540

            Mam nadzieję że może coś mądrego wymyślą..
            Mam nadzieje, że w późniejszych kompilacjach rs2 zniknie problem z czarnym ekranem, bo chętnie bym w insidera wszedł żeby mieć CU. Fajnie 540tka na CU chodziła mi. Tylko ten problem z czarnym ekranem po odblokowaniu..

          • Przemysław

            Jestem takiego samego zdania. Innego sensownego wytłumaczenie nie ma.

          • マーゴ

            Jaki by nie był powód to powinni ludzi poinformować, a nie milczeć i tylko wkur…

          • March540

            To prawda, zgadzam sie w 200%. Jak awaria, migracja, to oficjalny komunikat, a nie taka dezinformacja

        • to jest komunikat z zeszłego roku kiedy serwery były wyłączone

          • March540

            Wiec pewnie i teraz sa czasowo wyłączone.

      • largi

        Błędna info, oni już od dawna omijali operatora z aktualizacjami.

    • March540

      Narazie sie wstrzymaj lepiej jak nie musisz 🙂 ale o tak dostaniesz z przydziału rs2 niedługo

  • pjgtig

    wystarczy cofnąć datę o rok i wyłączyć aktuLNY CZAS. ; UPDATE, PONOWNIE WŁĄCZYĆ CZAS AKTUALNY I POBIERA

    • DA

      zadziałało 🙂

      • pjgtig

        ok

    • マーゴ

      Sprawdzałem u siebie i nie zadziałało. Pisze, że pracują wraz z moim operatorem… A telefon CV.

    • DA

      cofnalem date o rok i za pomaca doradcy uaktualninienia wyszukało aktualizacji, pozniej wróciłem date na dzisiejsza i wyszukalem aktualizacji normalnie. wszystko ruszyło. Nokia lumia 830

  • Kiedy poziom partactwa zahacza o sabotaż…

  • Czy bezpieczne jest teraz przywrocenie 830 do us. fabrycznych (nie wdrt)?

    • March540

      To nie powróci Cie do 8.1. Jest bezpieczne

      • Wiem, że nie do 8.1, ale z 10 do aktualnego jest jeszcze daleka droga. Co najmniej jedna aktualizacja systemu i aktualizacje większości aplikacji.

        • March540

          Ustawiania fabryczne nie zmieniają wersji systemu. Pozostaje obecnie zainstalowana.

          • A, no tak! Dzięki.

          • A warto instalować RS2 albo CU na Lumii 830?

          • March540

            Niech się wypowiedzą użytkownicy. Ale na Twoim miejscu bym poczekał az będą w RP nowsze poprawione już bardziej kompilacje oraz jeżeli będzie pewne ze można powrócić bez problemów do AU przez doradcę. Ja na 540 zrobię jeszcze podejście jak cos nowego udostępnią.

          • Dzięki.

  • squall0

    Widzę, że festiwal „dobrych” pomysłów trwa w Redmond w najlepsze…

  • bbk66

    a jak wam sprawuje sie 640 xl ds na wp10,bo u mnie po zaktualizowaniu do 10 jakaś się zrobiła tempa-długo myśląca,np po naciśnięciu na sms to od 3 do 5 sek myślenia czy ma się otwożyc,także na kontakt żeby zadzwonić to samo,podzielcie się tym jak wasze pracują

    • March540

      A masz już wersje systemu 14393.1066? Czy dopiero przejściową 10586.xxx?

      • bbk66

        1066

        • March540

          Hr powinien pomoc 🙂 wyczyści wszystkie błędy i problemy.

          • bbk66

            zrobione,poprawiło sie działanie i sprawność

          • March540

            To cieszy 🙂

          • bbk66

            nie jest to torpeda jak na 8.1 ale da sie żyć

          • March540

            Moja 540 jest najszybsza na CU. Na AU ciut wolniej, a i tak szybciej niż na 8.1

    • Sławomir G

      Z Lumii tylko 930 i 950/950XL dobrze działają na W10M. Dla pozostałych Lumii optymalne jest WP 8.1

      • March540

        Nie prawda. Nawet 540 chodzi najlepiej na rs2, lepiej niż na AU i 8.1

        • largi

          Jaka wersja RS2 ? Pytam bo ostatnio ( dwa miechy temu ) to moja 640 nie chodziła tak cukierkowo, i musiałem stawiać od nowa RS1. Dlatego teraz czekam na oficjalną zobaczymy czy coś się zmieniło. W sumie do premiery zostało raptem 8 dni. Więc poczekam 😉

          • March540

            Mam na myśli .138
            Tylko jest u mnie jeden problem, ze czasem jest czarny ekran po odblokowaniu, dlatego jestem na rs1 aktualnie.

      • bbk66

        WERSJA 10.0.14393.1066,AKTUALIZACJE ZE SKLEPU aktualne

        • March540

          A robiłeś hr?

          • bbk66

            nie,poprostu przeinstalowałem przez doradce i teoretycznie było cacy do momentu jak weszła wersja 1066

      • Krystian Sędłak

        640 XL DS tez sobie świetnie radzi z win10, bateria wytrzymuje średnio 1,5 dnia. Problemem są wolne aplikacje, m.in. messenger. Ale to problem każdego tel na windowsie.

        • Sławomir G

          Po pierwsze radzi sobie kiepsko, a wydaje się że jest świetnie bo nie używałeś tego systemu na 930 lub 950/XL. Po drugie na takim 930 lub 950/XL Messenger i każda inna aplikacja działa sto procent płynnie. Także to nie jest problem każdego tel na Windowsie. To jest problem słabych Lumii z cienkim chipsetem takim jak Snapdragon 400 w starej Lumii 640/XL.

          • facebook nie działa płynnie i otwiera się 20 sekund, pomijam brak funkcjonalności; i to nie jest wina telefonów na windowsie tylko żenujących i nieaktualizowanych portów

          • Sławomir G

            fakt otwiera się kilkanaście sekund, ale co do płynności działania na L950 uważam że działa szybko i płynnie. nie mniej jednak to i tak nieważne bo jak słusznie zauważyłeś, aplikacja jest porzucona i generalnie zrobiona źle. na przykład dźwięki działają tylko przy pierwszym uruchomieniu.

          • Hubert123454

            piszemy petycję? do microsoftu aby zrobił własnego messangera albo do zuckeberga aby poprawił tego który jest obecnie dostępny.

          • Sławomir G

            to by była naiwność level 9000. microsoft przecież już zrobił własnego messengera i porzucił go rok temu. a facebook porzucił swojego pół roku temu. windows 10 mobile jest już zdechłe. taka wizja nutelli.

          • Hubert123454

            ja ostatnio pisałem i piszę na messangerze i jest git… tyle, że powinien włączać się szybciej i powinien zostać uzupełniony o funkcje z androida np. video rozmowy, zmiana koloru czatu… i żeby poprawili, aby się czasami nie wysypywał…

    • RS2_15204

      Nie powinno tak być. Zobacz czy po zainstalowaniu 10 również ściągnąłeś najnowszy build oraz aktualizacje w sklepie. One mogą spowalniać sporo telefon jak idzie wszystko na raz.

    • largi

      Powiem tak rewelacji nie ma….. A czytając artykuły chyba pomału się już kończy,….. wszystko

    • Czasami podobnie na 640 DS.

  • paralud

    Czyli brak możliwości praktycznie powrotu z CU do AU ? czy da się przez zmianę rejestru ? L930/830/735

  • shaddy

    Sprawdzałem dzisiaj temat na L640DS. Mam tam zainstalowanego Doradcę, bo od czasu wyłączenia Messengera rozważam instalację W10M. Powstrzymuje mnie tylko brak obsługi głosowej (wybieranie numerów i czytanie SMS), bo często korzystam z tel. + słuchawka. Uruchomiłem Doradcę dzisiaj rano i pokazał mi możliwość pobrania Win10M. Jestem wybrańcem M$ czy cały artykuł to fake?

    • March540

      Widocznie wróciło do normy wszystko

      • マーゴ

        Nie wróciło. 532 CV i 532 Orange do której udało mi się dorwać, ten sam komunikat, że uaktualnienie nie jest obecnie dostępne. Jeżeli wykrywa 640 to znakiem jednak tego, że upierdzielili resztę słuchawek.

        • March540

          Miejmy nadzieje ze wróci 🙂 może chwilowe turbulencje.

        • damian ziarkowski

          Teraz pobiera mi W10 przez doradcę

          • マーゴ

            Potwierdzam 💪

    • Robert Śpiewak

      L640 jako jeden z niewielu modeli Lumii objęty jest aktualizują CU. Zapewne dlatego mogłeś pobrać Win10M.

    • ravros

      Niestety nie wszyscy mają tyle szczęścia. Na L640DS pokazuje mi komunikat, że pracują nad tym wraz z operatorem, a telefon kupiony w sklepie.

    • Krzysiek Myszka

      Na 640 DS instaluj W10m bo działa dobrze i płynnie ☺

      • Du-pa 😉 Działa wolniej (resuming…), trzyma JESZCZE mniej aplikacji w tle i jest mnóstwo błędów. Na okrasę – lichy słownik i onedrive niewysyłający w tle.

  • lukasz s

    Hej. Ktoś resetował telefon do wp 8.1? Kusi mnie ale nie wiem czy jest sens. Jakie są możliwe odczucia? Podzieli się ktoś swoim przykładem?

    • damian ziarkowski

      Tak. Teraz nie mogę do W10 zaktualizować.

    • damian ziarkowski

      Dziś już mi zadziałało przez Doradcę

      • March540

        Czyli to był chwilowy problem 🙂

  • Marcin

    dziś resetowałem L930, pobrałem Doradcę i ostatecznie mam 14939.1066 – więc działa normalnie

  • kasia manna

    OneDrive
    17.20.2.0
    non-insider

  • Greg

    Czy ktoś wie czy MS zbiera dane takie jak, treść wiadomości email, treść sms, tresc notatek w onenote ,w trybie insider, czytalem regulamin lecz niedokladnie jest tam rozdzielone na czynniki jakie dane zbiera MS a jakie nie

    • Oczywiście, podobnie jak google

      • Greg

        a tak na poważnie?

        • shikaka

          Tak na poważnie to dokładnie tak samo jak google. O ile nie więcej bo mnie kiedyś w ciągu dwóch dni zeżarło 6GB z pakietu Internetu, choć nie synchronizuje niczego – ani zdjęć ani poczty. Co i gdzie wysyłał można się tylko domyślać.

        • to było na poważnie

  • Kris07

    Orientuje się ktoś czy WDRT naprawi też oprogramowanie układowe jak coś się popsuje przy grzebaniu w rejestrze ?

    • Rutra

      Powinno. Z tego co sam robiłem na mojej starej Lumii 925 to rejestr wraca chyba nawet po zwykłym hard resecie. Ale robiłem to jakiś czas temu, więc dokładnie nie pamiętam.

  • lukasz536

    Działania MS są nie do przewidzenia. Dziś postanowili w końcu wydać apkę Microsoft Flow na W10M, pewnie z zamysłem dla Windows on ARM https://mspoweruser.com/microsoft-flow-app-now-available-for-windows-10-mobile-devices/

    • RS2_15204

      Dzięki za info, już wycofałem sprzedaż wszystkich lumi z alledrogo.

      • lukasz536

        Serio sprzedawałeś wszystkie Lumie czy jaja sobie robisz:-) ?

        • RS2_15204

          😉

      • marcello

        sarkazm high level

    • michalR

      wyszla jeszcze niezla gierka ze swiata Warhammer 40k 😉

  • a wystarczyło napisać jednego tweeta „serwery nieczynne w trakcie świat…”

    • No wiesz… Jak się miesiącami na kogoś sra, to takie gesty nie wydają się oczywiste.

    • petreq

      Eee… przynajmniej był temat do bicia piany. 😉

  • Kamil Cybulski

    Doradca dalej nie działa… Tak samo Windows insider. Juz nie kupię od tych dziadów żadnego telefonu. Tu lumia 535

  • Tosiekbu(LUMIA 640LTE)

    Dziś przeszedłem z kręgu fast na oficjalny. Żadnych problemów z powrotem do 10.

  • Po dzisiejszej aktualizacji Pogody zaczęło sypać śniegiem! Microsoft kompletnie nie ogarnia tematu.

  • マーゴ

    Czy ktoś z was zna rozwiązanie tej przypadłości (dubel aplikacji), prócz oczywiście słynnego HR, który zrobiłem dzisiaj, zaraz po instalacji… https://uploads.disquscdn.com/images/2b4690bc429c6f979e5be356d1d30aeb8c7836f17f3aeb30218e4786fd8e195b.png

    • Aba

      Krzycha zapytaj. Tez to miałam. Ładnie mi wytłumaczył, że to w trakcie aktualizacji jest 😉

      • マーゴ

        No nie było innej możliwości, niż podczas aktualizacji. Próbowałem uruchomić ponownie telefon, odinstalować aplikacje, przeinstalować aplikacje i bez skutku. Tak się zastanawiam co jeszcze mogę zrobić.

        • Aba

          Dałam Ci minusa, ale naprawiłam.
          A trzeba było kołami w górę 😉

          • マーゴ

            Zrobiłem reset kombinacją klawiszy vol – i blokada i teraz zamiast jednej ikony mam dwie :] Ten system z każdym dniem rozbraja mnie co raz bardziej haha.
            https://uploads.disquscdn.com/images/43750c8bd57726b95091edd11904333b0afdbbaca51e4b9cac689f57e5600931.png

          • Aba

            A było leżeć kołami do góry ew. z zimnym piwem zamiast grzebać 😉
            Może jutro telefon będzie łaskawszy 🙂

          • マーゴ

            Trzasnąłem jednak HR, drugiego w tym dniu ale jak ktoś zna rozwiązanie to chętnie poznam tak na przyszłość bo szkoda by jednak było aby Lumia działająca na W10M i tym samym podnosząca statystyki tegoż systemu wylądowała „przypadkowo” na… ścianie 🙂

          • Aba

            Nie wierzę, że był byś to zrobił 🙂
            I pomogło? Bo się pogubiłam. Po drugim HR masz dwa widma, czy po pierwszym? A po drugim pomogło?

          • マーゴ

            Zrobiłbym tym bardziej, że takie rzeczy lubię robić na spokojnie i na sam HR, deinstalację zbędnych aplikacji i aktualizację pozostałych (ok. 35) poświęcam ponad godzinę czasu i jak się okazuje muszę czynność tą powtórzyć, a przeznaczę na to czas, który normalnie poświęciłbym na instalację pozostałych aplikacji ze sklepu i to przez taki bubel.

            Nie wiem czy pomogło. Te dwa widma powstały po ponownym uruchomieniu telefonu kombinacją klawiszy. Zrobię wszystko na nowo i się okaże.

          • Aba

            A ja myślę, że jesteś jednak „dobry glina” 🙂
            Naprawisz sobie, wierzę w Ciebie.
            Nie pamiętam co mi pomogło. Robię dużo na raz 🙁 i szybko

          • Aba

            Naprawiło się? Bo godzinka minęła 🙂

          • マーゴ

            Wieczorem zrobiłem tylko HR i tą podstawową konfigurację, nie miałem czasu się z tym bawić. Dzisiaj porobiłem i na nowo i jest okej ale… Podłączyłem telefon do ładowarki, zostawiłem telefon na 3 godziny, odłączam, a tutaj zamiast 100%… 88%. Podłączyłem telefon do ładowarki ponownie, naładował się do 90% po czym odłączyłem – ładowarka taka jakaś zimna. Wyłączyłem telefon, włożyłem drugą kartę, włączyłem i z 90% zrobiło się… 93%. Nie mam już szczerze siły do tej 10.

          • Aba

            Może ładowarka popsuta? Może program odczytuje z opóźnieniem? Może wyłączenie telefonu wyczyściło pamięć i to pomogło?
            Wiesz, że przysłowia są mądrością narodu?
            A znasz takie… Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma?

          • マーゴ

            Właśnie na tej samej ładowarce przez chwilą naładowałem Nokie 215, więc masz odpowiedź co do ładowarki.

            Przysłowie znam i z Androidem nie miałem takich problemów jak z telefonem na W10M, a parametrami był gorszy.

            http://www.telepolis.pl/artykuly/z-bolem-serca-patrze-jak-mobilny-windows-umiera,3,3,966.html?p=1

            Bardzo fajny artykuł na temat mobilnego Windowsa. Przeczytaj sobie od początku do końca.

            PS. Chyba na problem z dublowaniem aplikacji nie ma innego rozwiązania bo prócz Ciebie i jednej osoby, która stwierdziła, że ma to samo nikt inny się nie odezwał.

          • Aba

            Przeczytałam!! Ale… cos mi brakuje zakończenia. A tu jeszcze 3 strony! Zrobię przerwę jeśli pozwolisz, bo jest to pisane takim językiem…
            Nie tylko treść, forma tez się liczy.
            Przeczytam do końca, ale doceń to.
            A morał niech zgadnę…. „Lubię Androida, nie lubię Windowsa?” 😉

          • Aba

            Przeczytałam. Do końca. Cały. I od początku.
            Nie jestem złośliwa. Taki mam dziś humor 🙁

          • マーゴ

            Artykuł jest długi to fakt ale za to konkretny z naprawdę dobrymi argumentami – warto przeczytać, a co do morału… Prawie zgadłaś 🙂
            „Lubię Androida, lubię Windowsa WP8.1” Na 10 się po prostu zawiodłem i generalnie zawodzę się do dzisiaj. Jedyne pocieszenie jest takie, że prócz telefonu na 10 posiadam jeszcze telefon na WP8.1 z którego jestem naprawdę zadowolony, dlatego też nie zmieniłem jeszcze platformy bo poniekąd chcę się jeszcze nacieszyć wymierającą platformą i kafelkami, które jednak przypadły mi do gustu 🙂

          • Aba

            Dokładnie! Pięknie to ująłeś!! Chcę się jeszcze nacieszyć.

            Mam jeszcze Wp 8.0 🙂 Czyli 7.9? 7.8?
            Ogólnie zgadzam się z tym co gościu tam napisał, ale nie do końca.
            To stwierdzenie, że Windows przegrał, bo miał inny pomysł na system a ludzie sa leniwi…
            Chyba chcą nowości. Dorośli ludzie to nie gimnazjaliści, gdzie każdy chce być taki sam, a WM miał potencjał.
            „Windows Phone 8 znany był z tego, że nawet na słabej konfiguracji sprzętowej, … (iOS na tanich
            urządzeniach nie występuje).” Dla mnie drogi nie znaczy dobry, ale nie zabieram głosu, bo na procesorach itd nie znam się.
            ” nie potrafią odtwarzać radia przez głośnik” <- potrafiły by, gdyby im to umożliwić.
            "betonowej płyty leżącej na dworcu autobusowym we Wrocławiu"
            "W Windowsie 10 Mobile" , "Windowsa Phone 7" itd, itd
            To takie detale są, czepialkiej. Ogólnie ma rację, ale z drugiej strony nie powiedział nic, czego nawet JA bym nie wiedziała 🙂
            Marudzę, bo zmęczona jestem i kawa mi się skończyła 🙁

          • マーゴ

            A Ja tam uważam, że powiedział bo szczerze nie wiedziałem o pewnych rzeczach – właśnie ten przykład z betonową płytą (zdjęcie, tłumacz) czy też z tymi aplikacjami Androida, które można było uruchamiać przez pewien czas na kompilacjach testowych – teraz tak spojrzałem sobie na szybko i faktycznie była taka możliwość, a same aplikacje działały „praktycznie bezproblemowo” patrząc na artykuł, który znalazłem. Szkoda.

          • Aba

            Info o aplikacjach przeoczyłam 🙂 Wrócę, doczytam. Jutro.
            Żeby nie było 🙂 Krytykuję formę, nie informacje zawarte w artykule.
            Tak, ale czy to był autobusowy we Wrocławiu, czy kolejowy w Olsztynie co za różnica. I co te znaczki wnoszą interesującego? Wszędzie mozna znaleźć jakąś prawidłowość, albo cos co jest podobne do czegoś innego.
            I w natłoku takich nic nie wnoszących informacji uciekają te, które mogą być istotne.
            Takie głupoty to mogę sobie gadać ja, ale autor artykułu nie powinien.
            U konkurencji jest młody chłopak, który popełnia artykuły. Takiej masakry to dawno nie czytałam. Za długie, zbyt patetyczne, niestrawne. I zdania często sensu nie mają. Treść traci znaczenie.
            Odpadam. Idę położyć poduszkę pod uszka.

          • Piotrek Zombiak Dmoch

            Mam to samo, tylko z Messengerem

          • najprościej usunać i zainstalowac od nowa

      • Którego Krzycha?

        • Aba

          Krzysztofa? Spoufaliłam się?

  • Paul23

    Ja posiadam Lumie 532 na W10 i działa bardzo dobrze. Posiadam też Lumie 650 która dostała aktualizacje do CU.

    • Sławomir G

      jeśli toporne, powolne działanie całego systemu, regularne zwiechy i ciągłe reloadowanie najprostszych aplikacji to dla ciebie bardzo dobrze, to zobacz sobie kiedyś jak szybko i płynnie potrafi działać smartfon używając choćby budżetowego samsunga j3 na andrucie 6 za 500 złotych. zrozumiesz wtedy jak dużą krzywdę robisz sobie wmawiając że twoje lumie na snapie z serii 2xx działają bardzo dobrze 😀

      • Michał Jasiński

        Snapdragon 2xx ? To tak jak w porównaniu pierdziawka silnik 3 cylindry tsi, tfsi o mocy 105 – 250KM ( głupie porównanie, tylko chodzi o wymagania) skoro snap. 2xx to może 1xx?😀

      • Aba

        J3 nie jest na piątce? To czemu ja mam na piątce?
        Aktualizację robiłam.

        • Michał Jasiński

          Raczej powinna mieć do 6.0 androida.

          • Aba

            Ooooo no to muszę poszukać co z tym fantem zrobić. Dzięki.

          • Aba
          • Michał Jasiński

            Moja siostra ma leona LG wydaje się, że bez aktualizacji bo to budżetowiec, ale dostał aktualizacje do 6.0 tylko po pół roku z tego co wiem.

          • leon lg to ten telefon, który ma 8 GB pamięci i brakuje mu miejsca po zrobieniu 10 zdjęć?

          • Aba

            Ja mam 8GB. Zrobiłam dwa zdjęcia i mam miejsce. Ale nie instalowałam niczego. Tylko co było.

          • Michał Jasiński

            Jednak ma 6.0 i na ten temat koniec. Jeśli by zrobił temat (głęboki na 930 lumie ktora jest jak pershing. Trzeba wypominać 🙂

        • Sławomir G

          jeśli to J3 2016 to powinien dostać już 6. ale nieważne. na piątce też działa sto razy szybciej od modeli lumia ze snapem 2xx…. w10m na tych modelach to jest kaszanka. i to nawet bez cebulki.

          • Aba

            Ważne, ważne. Chcę 6.0. To 2016. Chcę 6.0.
            I jeśli to oficjalnie możliwe, to będę miała 🙂
            Ale po czwartku… 🙁

          • Sławomir G

            zgooglowałem że tylko w usa dostali update do 6. także musisz wyprowadzić się do ameryki, natychmiast

          • Aba

            Nie, nie, nie natychmiast. Dopiero po czwartku. Bo mam termin na czwartek.
            Dzięki. Bo już martwiłam sie, ze nie umiem automatycznej aktualizacji zrobić 🙂
            Miłego dnia.

          • Aba

            Ooo i proszę, nie tylko MS olewa nasz region 🙁

          • Pyjter86 L950SR

            Ale za to wizy nam zniosą…na samym końcu 😉

          • Aba

            Nawet Twoj minionek ma adekwatną minę 🙁

          • Pyjter86 L950SR

            Ale mnie wizy są na rękę 😉

          • Pyjter86 L950SR

            W lutym była u mnie szwagierka która mieszka w USA i ona ma Galaxy Note5 z androidem 6, a nasze polskie mają. 5.1.1

      • Finrod

        Błagam. 😀
        Możemy już mówić o dobrze i sprawnie działającym Androidzie, ale nie w przypadku Samsunga i zdecydowanie nie w przypadku jego budżetowców i średniej półki. 😉
        Widziałem wiele Samsungów, sam z jednego korzystałem i to jest tragedia w przypadku tego producenta (Ba, niektóre recenzje S8 wspominają o lagach…). Widziałem też wiele osób, które mówiły mi, że Samsung działa dobrze i sprawnie. I brałem te telefony do dłoni… Cóż, ludzie mają małe wymagania co do sprzętu. 😉
        Ale zawsze powtarzam, że to fajnie. Ktoś ma małe wymagania i nieważne czy działa czy nie i tak jest zadowolony. Też bym tak chciał. 🙂

        • Sławomir G

          małe wymagania to trzeba mieć żeby używać lumii na snapie 2xx i być zadowolonym z win10m…. samsungi od lat nawet nie korzystają z tak niskich chipsetów i działają co oczywiste, znacznie lepiej.

          • Finrod

            Zgadzam się, Lumie ze Snapem 2XX to jakieś nieporozumienie. Oprócz MS mało kto chciał używać tak słabych procków.

            Samsung w ostatnich latach używał równie tragicznych procesorów do swoich urządzeń – np. Galaxy J1. To dopiero było nieporozumienie w 2015r. 😉

          • Sławomir G

            Tyle, że jest jedna subtelna różnica między Samsungiem a MS. Samsung ma aktualnie jeden model ze słabym procem na którym system i aplikacje działają słabo (J1) a cała reszta ich modeli ma mocniejsze proce na których system działa dobrze lub bardzo dobrze. Z kolei MS ma jeden model z mocniejszym procem na którym system działa bardzo dobrze (950) a na całej reszcie ich modeli W10M działa do dupy.

          • Finrod

            Ehhh… Galaxy J1 był tylko przykładem. Samsung wydaje pełno szrotu rocznie. To że Ty nie znasz tych modeli, nie znaczy że Samsung nie wypuszcza na rynek badziewskich modeli.
            Rozszerzę trochę PRZYKŁADOWE modele (Wszystkich wymieniać nie będę, za dużo tego):
            Galaxy Mini Prime, Z2, J1 Ace Neo, Core Prime VE, Trend 2 Lite… i mnóstwo, mnóstwo innych szrotów w milionach odmianach na różnych rynkach.
            A mówię tylko o modelach wypuszczanych w 2015 roku i później.

          • Sławomir G

            Nie zrozumiałeś o co chodzi. Mówiłem o tym, że MS ma jeden telefon na którym ich nowy system działa dobrze i jest to model najwyższy. Na każdym niższym modelu W10M działa jak jak kupa. Natomiast Android działa poprawnie lub lepiej niż poprawnie na każdym modelu od półki niższej średniej do flagowej. To, że mają/mieli parę modeli budżetowych jest nieistotne. Jeszcze prościej, kupujesz Samsunga za 500-600pln nowy w sklepie masz szybko działający system i aplikacje. Kupujesz Lumię za 500-600 nową w sklepie dostajesz mega gównianie działający system i aplikacje. Dalsza dyskusja nie ma dla mnie sensu bo widać, że zatrzymałeś się na etapie dobrze zoptymalizowanego 8.1 i zaklinasz nową rzeczywistość 😀

          • Finrod

            WTF?!
            „Samsung ma aktualnie jeden model ze słabym procem na którym system i aplikacje działają słabo (J1) a cała reszta ich modeli ma mocniejsze proce na których system działa dobrze lub bardzo dobrze.”
            To są Twoje słowa, nie moje. Ty napisałeś, że Samsung wypuścił JEDEN słaby model co jest kłamstwem bo wypuszcza tego pełno rocznie.

            „Jeszcze prościej, kupujesz Samsunga za 500-600pln nowy w sklepie masz szybko działający system i aplikacje. ”
            Yyy…Nie. Samsung w tej cenie to przeważnie porażka i tylko można się wk***ich, a nie normalnie korzystać.
            Powtórzę – recenzje napominaja, że S8 potrafi przyciąć, a Ty próbujesz wmówić, że najtańszy badziew Samsunga będzie działać dobrze (Zaklinanie rzeczywistości, co?).

            „Dalsza dyskusja nie ma dla mnie sensu bo widać, że zatrzymałeś się na etapie dobrze zoptymalizowanego 8.1 i zaklinasz nową rzeczywistość :D”
            Zabawne jest to, że ani razu nie napisałem o 8.1, ani razu nie napisałem że W10m działa dobrze, nawet nie napisałem czy korzystam z Windowsa.
            Odniosłem się tylko do Twoich bredni wypisywanych na temat Samsunga.

            I powtórzę jeszcze raz – jeżeli ktoś ma małe wymagania i tych lagow, fatalnie działającego systemu, animacji nie widzi, dał się złapać na marketingowy bełkot Samsunga to dobrze dla takiej osoby. Ale nie pisz bzdur o szybko działającym Samsungu za 500zł.

          • Sławomir G

            To Ty pieprzysz od rzeczy. Konkrety. J5 kontra Lumia 650. Smartfony z tej samej półki, w tej samej cenie. Miałeś, porównywałeś? No właśnie. Teraz napisz jeszcze że L650 działa lepiej albo porównywalnie to będę miał pewność, że nie masz żadnej wiedzy albo trollujesz. Pozdro

          • Aba

            A daj spokój. Mam tego J3 ze…. 2 tyg? Odblokowuję go i nic. Czarny ekran. Myślałam, że sie zepsuł. A on myśli!!! Myśli czy się odblokować, czy może nie tym razem. A ja niczego na nim nie instalowałam nawet. Zrobiłam 3 zdjęcia. Kartek hasłami i kodami. Mam ma razie ze 20 numerów w pamięci.

          • Sławomir G

            a ja dzisiaj kolejny raz wkur**** się bo spieszyłem się na autobus, liczyły się sekundy, ale po drodze musiałem szybko sprawdzić messengera który odpalał się prawie pół minuty na flagowcu 950. może nie J3 ale daj mi średniopółkowy J5 wartości 400pln używany i zapomnę o mojej flagowej 950 w mgnieniu oka. jedyne co mnie trzyma przy tym modelu to aparat foto

          • Aba

            J3 to plastikowe badziewie. Ale nawigacja bardzo mi sie spodobała. Bardzo!!! Tylko piszczy i nie wiem o co jej chodzi. Ze przekroczyłam prędkość? Ale nie mogę znaleźć gdzie ustawić o ile. I za mało gada do mnie. Szybko zmienia trasę jak pojadę gdzie indziej i ile minut opóźnienia na której trasie.
            I tylko nie wiem gdzie wyłączyć dźwięki od aparatu. Nie mów, poszukam sobie.
            Malo.możliwości ustawień ma ten telefon. Albo jeszcze go.nie znam.

          • Sławomir G

            jak już dojrzejesz do dobrej zmiany (na andruta) to polecam model a3 2016. piękny kompaktowy telefon 4.7 cala, metal i szkło, wyświetlacz super, szybkość i płynność działania 100 procent. aktualizacja do 6 już jest.

  • literat

    Zobaczycie jeszcze, że Lumie odrodzą się i pofruną jak feniks z popiołów.

    • Aba

      Konto założone dla zadymy? Literat i Fenix?

      • literat

        Feniks.

        • Aba

          Masz rację.

  • Piotrek Jaworski

    Na PC oficjalny CU generuje kłopoty z Edge, pakietem Office, OneDrive da Firm i kartą Wi-Fi
    jeśli oficjalny CU na telefony też będzie w takim stopniu niedrobiony to warto się zastanowić nad aktualizacja i zaczekać.

    • Mobilny

      Na PC zawsze mieli problemy z dużymi aktualizacjami, począwszy od Service Pack-ów na Windowsie XP. Będą łatali to przez kolejne miesiące.

    • Tosiekbu(LUMIA 640LTE)

      Spróbuj wykonać czystą instalację, ja osobiście wykonałem uaktualnienie gdy pojawił się pierwszy asystent uaktualnienia system działa stabilnie bez problemów.

      • Piotrek Jaworski

        Edge i Office 365 Pro też?

        • Tosiekbu(LUMIA 640LTE)

          Office nie używam (libreoffice) ,a Edge nie sprawia mi problemu chociaż nie jest moją domyślną przeglądarka, od czasu do czasu też sprawdzam jak działa

    • na trzech komputerach nie mam takich problemów, a tylko jeden jest nowy, warto zrobić czystą instalkę

      • Piotrek Jaworski

        A używasz tylko Edge i Office 365 Business Pro?
        Różne rzeczy można robić by naprawić szkoda tylko że trzeba tracić na to uwagę, energię i czas. Moim zdaniem system powinien działać dobrze, szczególnie świeżo po aktualizacji. Nie bardzo wiem jak zrobić „czystą instalację” Ile czasu to zajmuje?

        • pobierasz na pendrivea świeży build przy pomocy media creation tool, zgrywasz dla bezpieczeństwa dane i pocztę etc, instalka zajmuje 15 minut, jakbys chcial z poziomu systemu resetować to i pół dnia stracisz

        • używam Office 365 Personal, nie sprawia problemów, zamiast edgea wolę firefoksa