Microsoft wprowadza nową politykę serwisową

Na stronie jednego z największych autoryzowanych serwisów Microsoft czyli Regenersis Warsaw pojawił się wpis, który informuje o zmianie polityki serwisowej giganta z Redmont. Teraz urządzenia objęte gwarancją producenta będą wysyłane do naprawy do centrum serwisowego iQor Węgry.

[quote style=”1″ author=”Regenersus”]W 2016 roku nastąpi zmiana polityki serwisowej firmy Microsoft w zakresie obsługi smartfonów i telefonów tej marki.

Naprawy gwarancyjne dla całego rynku europejskiego będą wykonywane w Europejskim Centrum Serwisowym iQor Węgry. Dostarczanie urządzeń do napraw do Europejskiego Centrum Serwisowego będzie odbywało się za pośrednictwem tzw. Consolidation Hub. Tę rolę obejmą serwisy centralne dotychczas obsługujące Microsoft na polskim rynku – m.in. Regenersis (Warsaw).

Oznacza to, że Regenersis będzie odpowiedzialny za odbiór urządzeń skierowanych do naprawy gwarancyjnej od Operatorów, sklepów oraz Klientów indywidualnych i przekazywanie ich do naprawy bezpośrednio do iQor Węgry. Przejście na nowy sposób obsługi będzie prowadzone stopniowo — pierwsze urządzenia już trafiły do napraw do iQor Węgry. Zgodnie z planem cały wolumen napraw gwarancyjnych będzie skierowany do Europejskiego Centrum Serwisowego do końca Marca 2016.  W Regenersis nadal będzie można realizować naprawy pozagwarancyjne.

Jednocześnie autoryzację na wykonywanie napraw gwarancyjnych ma ciągle 8 punktów Microsoft Authorised Device Care rozmieszczonych w największych miastach Polski. Punkty te świadczą obsługę głównie dla Klientów indywidualnych oraz dla Klientów Punktów Sprzedaży.

Wprowadzenie nowej polityki serwisowej firmy Microsoft związane jest z potrzebą optymalizacji sieci serwisowej i dopasowania jej struktury do obecnych potrzeb Producenta.[/quote]

Jeżeli oddaliście telefon w ostatnim czasie do naprawy gwarancyjnej do serwisu Regenersis to w statusie zgłoszenia możecie zauważyć, że telefon mógł zostać wysłany do Europejskiego Centrum Serwisowego.

Naprawa Lumia 1520

To oznacza, że Wasz telefon znajduje się obecnie w centralnym serwisie na Węgrzech. Wysyłanie telefonu za granicę może nieco wydłużyć czas naprawy jednak pamiętajcie, że producent ma aż 28 dni na usunięcie usterki a w tym terminie serwis powinien wyrobić się bez większych problemów. Czy jest to zmiana na lepsze to przekonamy się już w niedługim czasie. A Wy jak uważacie?

Źródło: Regenersis

  • Jednostka na Węgrzech istnieje 15lat..wcześniej diagnozowali tylko uwalone płyty wrócone z serwisu. Dobrzy są

  • Shamtu

    Ciekwe kiedy moja 950 tam trafi;)

  • No cóż, regenersis nie ma dobrej opinii w Polsce, więc jeśli chodzi o nasz kraj, to raczej to dobra decyzja. Poza tym, jeśli ma być jedno centrum serwisowe na całą Europę (kurde, czyli tak mało telefonów sprzedają, że więcej im nie potrzeba), to należy wierzyć, że jakość serwisu będzie stała na wysokim poziomie

    • centrum serwisowe do napraw gwarancyjnych. Są jeszcze logistyczne i gdzie trafiają trupy aby za wszelką cenę wykryć przyczynę

  • monioks

    Czyli ja mogę zanieś telefon do najbliższego serwisu a oni to wysyłają na Węgry ?

  • Faral

    Widzę, że nie tylko mój telefon został wysłany do tego centrum serwisowego, na chwilę obecną te same daty. Lumia 640 DS usterka telefonu tj. ekran i dotyk wyszła dokładnie 4 dni po odebraniu z poprzedniej reklamacji (telefoon ma 2 miesiące)

  • Wy tu gadu, gadu o serwisie, a tymczasem MS upublicznia .107 dla telefonów z fabrycznym W10.

    • Krzysztof Żuk

      Na pewno nie z Windows Insider? Ja jeszcze nie widzę aktualizacji.

      • Na 100% nie. To jest mój telefon „produkcyjny” na którym nie mam Insidera.
        Telefon się sam zaktualizował w nocy. Rano powitał mnie tylko komunikat, że aktualizacja została zainstalowana (mam ustawione na automatyczną instalację).

        • Krzysztof Żuk

          Pozostaje czekać…

    • Zapewne Twój telefon pochodzi z wolnej sprzedaży. Mój egzemplarz z T-Mobile nie widzi jeszcze aktualizacji. Teraz do kompletu przydałoby się nowsze oprogramowanie 🙂

      • Oczywiście że jest to wersja CV PL. Wersje operatorskie to zuuuooo 😉

        • Ciekawe ile czasu minie zanim udostępnią nową kompilację dla telefonów od operatorów. W tym wypadku operatorzy nie muszą zatwierdzać nowej wersji więc powinna to być kwestia maksymalnie kilku dni.

          • No akurat polski oddział T-Mobile powinien udostępnić tą wersję szybko. Coś już zdaje się w styczniu pisali na swoim blogu 🙂 🙂 🙂

          • W styczniu pisali raczej o systemie operacyjnym a nie o oprogramowaniu układowym. Tak czy inaczej muszę jeszcze trochę poczekać. Daj znać po jakimś czasie czy telefon lepiej działa pod kontrolą 107.

  • damian529111

    A miałem serwis w łodzi który był bardzo dobry i szybki a teraz…

    • krzysiwonka

      Nadial jest. Oddałem tam swoją Lumie 1520 po raz drugi. Pulsar – Spółdzielnia Pracy, Łódź, ul. Piotrkowska 148

  • Edyta Gniadek

    Ja oddałam moją lumie 640xl w zeszłym tygodniu (x-kom), dziś dostałam wiadomość że telefon „Przekazano do zgłoszenia do serwisu zewnętrznego” – ciekawe jak długo to jeszcze będzie trwać, ale i tak dobrze że nie ma jeszcze aktualizacji do 10 bo chyba bym zwariowała!!

    • ppp

      A co się popsuło ?

      • Edyta Gniadek

        U góry na wyświetlaczu – tam gdzie jest godzina – pojawiła się żółta plamka, która się powiększała i zmieniała kolor na pomarańczowy jak długo siedziałam na telefonie np. jak czytałam książkę! Jeden gościu w x-kom powiedział że jak najbardziej podlega to reklamacji bo to nie z mojej winy, natomiast drugi stwierdził, że mogą mi zarzucić, że to jest moja wina bo za mocno naciskałam w tym miejscu – tylko w tym miejscu nie ma co naciskać!! Zobaczymy co Microsoft na to!

        • JaSwierz

          Miałem to samo w L930. Regenersis się spisał na medal. W karcie naprawy napisali, że wymienili przycisk spustu aparatu (!). Ponoć to on był przyczyną. W każdym razie naprawa wyeliminowała plamę, która tak jak w Twoim przypadku z czasem się powiększała.

        • Adam Jóźwik

          Mam to samo na 640ds ale nie zgłaszałem tej wady bo jakoś mi nie przeszkadza..

          • Edyta Gniadek

            Mi na początku też nie przeszkadzało, ale po dłuższym czasie zaczęła się ta plama powiększać i to już mi zaczęło przeszkadzać! Jak na razie nie mam żadnych informacji czy naprawią czy nie – jutro (25.02) będzie 2 tygodnie od daty oddania go na gwarancję! „JaSwierz” napisał że miał to samo i mu naprawili więc, też na to liczę!!

          • djXone

            Ile w końcu czekałaś za tel? Bo ja właśnie oddałem na gw i kiedyś czekało się 3-4dni max, a Ty piszesz o 2 tygodniach i jeszcze nie oddali 🙁

          • Edyta Gniadek

            Telefon do naprawy oddałam 11 lutego, odebrałam 11 marca! Dostawałam smsy o tym co robią. W x-kom był 2 tygodnie i sprawdzali, analizowali, stwierdzili że wyślą go do serwisu zewnętrznego czyli Regenersis, tam też można sobie sprawdzić na jakim etapie naprawy jest tel, mój tydzień czekał na części do naprawy. I tak jak pisałam wcześniej 11 marca dostałam sms, że telefon naprawiony gotowy do odbioru w x-kom! Więc uzbrój się w cierpliwość!

          • djXone

            Dzięki za odp. 🙂 No to u mnie plus że od razu poleciał na serwis, śledzę sobie stan na MS i widzę że poszedł do regenersis a następnie przekazali do: Europejskiego Centrum Serwisowego w celu dokonania naprawy.
            Co ciekawe na stronie Regenersis też da się sprawdzić status i tam podają przewidywaną datę zakończenia. Wczoraj była 4.04 dzisiaj już jest 6.04 😉 https://uploads.disquscdn.com/images/3872edf9862c114b3e26a2483c92b7e2fa0b8e5ad8cfcbf8055bebafd19dfc17.png

  • Trzeba być ostatnim jeleniem, żeby korzystać z gwarancji producenta. Dobra okazja, żeby przypomnieć:
    Składa sie na podstawie ustawy o ochronie konsumenta, niezgodność towaru z umową. Na stronie uokik są formularze do pobrania!

    Dlaczego?

    1. Gwarancja producenta to zasady producenta lub widzimisię sklepu.

    2. najlepsze – już przy pierwszym oddaniu towaru masz prawo żądać załatwienia sprawy przez wymianę towaru na nowy! Tak, dotyczy to też telefonów „na abonament”!

    3. „Z ustawy” obowiązują sprzedawcę ścisłe terminy, rzadko może sobie pozwolić na przeciąganie sprawy przez miesiąc. „Ale serwisowi odeslanie zajmuje 3 tygodnie, to nie od nas zależy”. Ustawa daje Ci prawo do odpowiedzi „Gowno mnie to obchodzi!”. Albo wyrabia się w terminach, albo niech oddaje pieniądze od razu!

    Traktują was jak jelenie, bo na to pozwalacie. Zacznijcie składać reklamacje na podstawie ustawy!

    prawakonsumenta.uokik.gov.pl

    • Zgadzam się. Odnośnie punktu 2 to Twoje pierwsze żądanie nie jest ostateczne a to oznacza, że sprzedawca może je zmienić np. żądasz wymiany a sprzedawca naprawia urządzenie. Jest to zgodne z prawem. Dopiero ponowne zgłoszenie tej samej usterki z automatu powoduje spełnienie Twojego żądania.

      • Bzdura. Jeżeli nie udowodni, że wada jest nieistotna, nie ma prawa zmienić roszczenia kupującego. Nie jest w stanie wymienić (bo nie ma na rynku np.) – oddaje kasę. Bardzo proste.

        Najpierw przeczytaj podlinkowane przeze mnie strony, a potem komentuj.

        • Przeczytałem Vademecum Konsumenta i wg informacji tam zawartych mam rację. Czytaj od strony 30: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pliki/uokik_vademecum_konsumenta.pdf

          • 1. Sprzedawca musi rzeczowo uzasadnić konieczność zmiany roszczenia, a nie tylko rzucić hasełko”e, nie opłaca mi się!”.
            2. Nawet w przypadku uzasadnienia masz prawo, jak się szanownemu sprzedawcy „nie opłaca”, odstąpić od umowy i żądać zwrotu gotówki.
            Patrz s. 31 vademecum…2015, paragraf „Odmawiając, sprzedawca (…)”.

          • Nie jestem do końca przekonany, że sprzedawca musi spełnić nasze żądanie dotyczące odstąpienia umowy już przy pierwszym zgłoszeniu reklamacyjnym. Ze schematu, który jest dostępny na s. 34 wynika, że w przypadku zgłoszenia pierwszej reklamacji może zmienić nasze żądanie na naprawę lub wymianę. Dopiero drugie zgłoszenie tej samej usterki nie daje sprzedawcy żadnego innego wyjścia.

          • Emil

            Pracowałem w autoryzowanym serwisie i telefony na niezgodność z umową są normalnie przesyłane ze sklepu do serwisu i naprawiane jak każdy inny tyle że nie w punktach lokalnych, a w centrum co trwa w większości przypadków po prostu dłużej. Taka jest różnica z perspektywy serwisu.

          • Jasne. Nie ma przecież specjalnych serwisów dla urządzeń zgłoszonych na podstawie reklamacji z tytułu rękojmi. Pytanie tylko czy trafiały tam również telefony zgłoszone z tytułu rękojmi z pierwszą usterką z żądaniem odstąpienia od umowy? Jeżeli tak to mamy potwierdzenie mojego powyższego komentarza.

          • Lumia

            Bu Buccaneer naczytał się i nasłuchał filozofów podobnych do Niego samego … owszem, częściowo ma rację – ale nie do końca. Klient może żądać – oczywiście. Ale sprzedawca może odmówić. Gdyby było tak jak twierdzi, producenci i sieci serwisowe mogliby zwijać żagle, bo za chwilę okazałoby się że nic nie sprzedają i nie naprawiają – tylko wymieniają na nowe od ręki bo klient ŻĄDA. Po pierwsze – przy pierwszym zgłoszeniu z tytułu rękojmi czy niezgodności towaru z umową sprzedawca MA PRAWO (oczywiście za pośrednictwem serwisu) doprowadzić sprzęt do stanu używalności czy jak kto woli zgodności z umową poprzez naprawę. Nawiasem mówiąc, umowa u Operatora sieci komórkowej nie jest umową na prawidłowe działanie telefonu, lecz na świadczenie usług telekomunikacyjnych – więc ciężko żądać czegoś, o czym w umowie nie ma mowy. Po drugie – nawet przy drugim zgłoszeniu tej samej usterki sprzedawca wyśle telefon do serwisu w celu weryfikacji usterki. Nie myślicie chyba, że na podstawie ustnej informacji od użytkownika pobiegnie na zaplecze i przyniesie nowy telefon. Bo klient ŻĄDA. Wystarczy, że serwis naprawi telefon i wystawi opinię, że nie potwierdza występowania usterki – i swoje żądanie możecie sobie wsadzić sami wiecie gdzie. Oczywiście, macie prawo wysłać sprzęt do innego serwisu, tyle że … innego serwisu nie ma, bo finalnie sprzęt i tak trafi do tego który tę opinię wystawił – a nikt przy zdrowych zmysłach nie wyobraża sobie chyba, że podważy swoją poprzednią decyzję. Jeszzce odniosę się do stwierdzeń Bu Buccaneer`a „1. Sprzedawca musi rzeczowo uzasadnić konieczność zmiany roszczenia, a nie tylko rzucić hasełko”e, nie opłaca mi się!”” – oczywiście, zamiast hasełka może rzeczowo napisać: „Informujemy, że koszt wymiany urządzenia jest zbyt wysoki w stosunku do kosztu naprawy, w związku z tym proponujemy doprowadzenia urządzenia do pełnej sprawności za pośrednictwem naprawy” – tak lepiej ? i „2. Nawet w przypadku uzasadnienia masz prawo, jak się szanownemu sprzedawcy „nie opłaca”, odstąpić od umowy i żądać zwrotu gotówki.” Jasne. Masz prawo ŻĄDAĆ, a sprzedawca ma prawo Twojego żądania NIE SPEŁNIĆ. Tak już jest ten świat urządzony 🙂

          • Dokładnie tak samo to rozumiem. Nasze żądania są weryfikowane przez sprzedawcę pod kątem prawidłowości oraz możliwości zrealizowania żądania. Wiadomo, że każdy sprzedawca będzie chciał jak najtańszym kosztem załatwić każde zgłoszenie w ramach obowiązującego prawa.

          • Lumia

            Jeszcze jedno, bo umknęło mi wcześniej – „3. „Z ustawy” obowiązują sprzedawcę ścisłe terminy, rzadko może sobie pozwolić na przeciąganie sprawy przez miesiąc. „Ale serwisowi odeslanie zajmuje 3 tygodnie, to nie od nas zależy”. Ustawa daje Ci prawo do odpowiedzi „Gowno mnie to obchodzi!”. Albo wyrabia się w terminach, albo niech oddaje pieniądze od razu!” – coś słyszał, gdzieś dzwonią, ale nie bardzo Kolega wie gdzie … otóż „z ustawy” obowiązuje termin poinformowania właściciela sprzętu o statusie reklamacji najdalej w 14 dniu kalendarzowym od złożenia reklamacji u sprzedawcy. POINFORMOWANIA – a nie rozpatrzenia, zwrotu czy wymiany sprzętu. Słowem – wystarczy np sms o treści „urządzenie znajduje się w trakcie obsługi serwisowej” lub „urządzenie przechodzi proces weryfikacji zgłoszonej usterki” na podany na formularzu numer kontaktowy. Sprzedawca ma potwierdzenie w wysłanych wiadomościach, ale i tak zwykle odbywa się to za pośrednictwem listu poleconego, zwykle za potwierdzeniem odbioru (decyduje data nadania). List wysłany – obowiązek spełniony – a Ty drogi Kliencie czekasz dalej. Dokładnie tyle ile będzie trzeba. I jeszcze na potwierdzenie mojego wcześniejszego wpisu dotyczącego odmowy wymiany telefonu z tytułu niezgodności z umową. Pozdrawiam 🙂 https://uploads.disquscdn.com/images/1ca946b5efaccdb18ee7863743b41cc3e44caf527f51026e7375c6697f888532.jpg

    • Krall

      Dzięki wielkie, nie miałem jeszcze okazji serwisować telefonu, ale postaram się zapamiętać na przyszłość. 🙂

  • MarCinAs

    Jak dla mnie to chore, w zeszłym roku zaraz po premierze kupiłem 640 DS i miesiąc od zakupu wyświetlacz zaczął „świrować” przy mocnym świetle, mrugał jak oszalały więc oddałem telefon na gwarancje. We wtorek o godzinie 11:00 przyjechał kurier a w czwartek tego samego tygodnia o 13:00 miałem już telefon z powrotem z nowym wyświetlaczem. Szczerze powiedziawszy to nawet nie odczułem braku telefonu, a teraz to sobie tego nie wyobrażam ile to może trwać.

  • krzysiek

    To może być dobra zmiana. Trzy razy reklamowałem tą samą usterkę. Nie nastąpiła trzy razy tylko odsyłali nie naprawiony. Oddawałem tel w szczecinie, jechał do poznania i dalej do wawy. Lumie dostałem naprawioną po kilku skargach i telefonach do papraków po trzech miesiącach. Więc Węgry mnie nie przerażają

  • Marcin Stefański

    a podacie mi adres gdzie można odesłać telefon do naprawy który jest na gwarancji?
    czy jak to ma się odbyć?

  • Marcin Gordon

    Witam, mam taki problem. Oddałem moją Lumie 930 do naprawy, gotowała się przy ładowaniu, do pełnego naładowania potrzeba jej było z pół dnia po czym padała w 2-3 godziny ( cały czas gorąca ). Prawdopodobnie płyta główna padła, telefon wzięty w Play na firmę, oddałem na gwarancję no i mija już półtorej miesiąca a telefonu dalej nie ma, dowiedziałem się dopiero przez znajomą że telefon jest na Węgrzech bo w salonie Play nawet nie potrafili mi powiedzieć gdzie on się właśnie znajduję. Z tego co czytam i się wcześniej mi obiło o uszy to mają 28-30 dni na załatwienie problemu, czas dawno już przekroczyli, co mogę zrobić w takiej sytuacji. Prosił bym o podpowiedz od kogoś kto się zna, trudno iść się z nimi kłócić nie mając mocnych argumentów. Dzięki z góry;)