Microsoft potwierdza, że występują problemy z pobieraniem aplikacji ze Sklepu Windows Phone

W ostatnim czasie nasiliły się błędy związane z pobieraniem aplikacji ze Sklepu Windows Phone na telefonach z systemem Windows Phone 8.1. Użytkownicy zgłaszają różne błędy, które wyświetlane są w momencie próby zainstalowania aplikacji. Microsoft informuje, że wina leży po stronie Sklepu.

Windows Phone Store error 80073cfb

Kilku użytkowników zgłosiło problem z pobieraniem aplikacji na stronie Społeczności Microsoft Mobile. Jeden z użytkowników otrzymał potwierdzenie od pracownika Microsoftu, że problem leży po ich stronie:

[quote style=”1″ author=”Pan_Lukasz”]Zgadza się, problem występuje po naszej, tj. Microsoftu, stronie, jest on związany z błędem serwera i dotyczy więcej niż jednej aplikacji. W tym momencie nie mamy informacji o tym kiedy zostanie naprawiony.[/quote]

Jeżeli napotykacie problemy z pobieraniem aplikacji ze Sklepu Windows Phone to najprawdopodobniej są one związane z błędami serwera. W moim przypadku pomogła ręczna instalacja aplikacji z pliku XAP ale to też nie zawsze pomaga. Microsoft wie o problemie i pracuje nad jego rozwiązaniem. Najczęściej spotykanym komunikatem w trakcie pobierania aplikacji jest błąd o numerze 80073cfb.

Microsoft prawdopodobnie jest w trakcie udostępniania aplikacji ze starego Sklepu Windows Phone oraz Sklepu Windows do nowego, uniwersalnego Sklepu. Być może  właśnie ten proces jest odpowiedzialny za błędy, które napotykają użytkownicy. Miejmy nadzieję, że wszystko wróci do normy po jutrzejszej prezentacji systemu Windows 10 dla komputerów stacjonarnych.

Źródło: Społeczność Microsoft Mobile

  • Krzysiek

    Mam powyższy problem z aplikacją Bing Translator- wyskakuje błąd, ale inny- 8103010d

    • Mam dokładnie ten sam problem. Podejrzewam, że w przypadku innych aplikacji pojawiają się jeszcze inne numery błędów. Musimy cierpliwie poczekać aż Microsoft usunie błąd.