Wszystko o płatnościach i zwrotach w Sklepie Windows Phone

Postanowiłem odświeżyć nieco temat płatności oraz zwrotów w Sklepie Windows Phone. Na portalu pojawiło się już kilka takich poradników ale w tym artykule postaram się zebrać wszystkie najważniejsze informacje. Jeżeli posiadasz telefon z systemem Windows Phone 8 lub nowszym to koniecznie zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.

Metody płatności w Sklepie Windows Phone

Nasze metody płatności możemy skonfigurować w ustawieniach naszego konta na stronie Windows Phone, w aplikacji Portfel na naszym telefonie lub bezpośrednio w momencie zakupu wybranej przez nas aplikacji. W Polsce możemy skorzystać z następujących metod płatności:

  • Karta kredytowa lub debetowa
  • Doliczenie do rachunku operatora sieci komórkowej
  • Bon upominkowy Microsoft
  • Konto PayPal (wymagane konto w banku z powiązaną kartą płatniczą)
  • Internetowa (wirtualna) karta płatnicza

Płatność za pomocą karty kredytowej lub debetowej

Według mnie najwygodniejszym sposobem płatności jest pierwsza opcja czyli karta kredytowa lub debetowa. Raz skonfigurowana karta pozwoli na bezproblemowe płatności.

[notice]Należy pamiętać aby na stronie banku lub w oddziale banku ustawić limit naszej karty płatniczej (debetowej) dla transakcji na odległość większy niż 0zł ponieważ w takim przypadku nie będziemy mogli dokonywać płatności za pomocą tej metody.[/notice]

Jak płacić za zakupy bez karty debetowej lub kredytowej?

    • Najszybszym i najprostszym sposobem będzie opcja doliczenia do rachunku operatora. Z naszej strony nie są wymagane żadne kroki. Jeżeli posiadamy kartę SIM danego operatora i posiadamy skonfigurowane konto Microsoft to w momencie zakupu pojawi się odpowiednia opcja płatności.

[info]Obecnie możliwość doliczenia do rachunku operatora oferuje dwóch operatorów: T-Mobile oraz Orange. Aktualna lista operatorów umożliwiających doliczenie do rachunku dla wszystkich państw znajduje się na stronie Microsoft.[/info]

[warning]W przypadku wybrania tej formy płatności mogą wystąpić problemy ze zwrotem poniesionych kosztów w przypadku składania reklamacji. Więcej informacji znajduje się w dalszej części artykułu.[/warning]

  • Możemy również skorzystać z bonu upominkowego Microsoft, który możemy kupić w internecie. W tym wypadku saldo naszego konta Microsoft zostanie obciążone odpowiednią kwotą. Oczywiście aby dokonać zakupu za pomocą bonu musimy go uprzednio wprowadzić do naszego konta. Wystarczy wejść do ustawień Portfela, wybrać opcję bon upominkowy Microsoft a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami. Jeżeli poprawnie wykonamy wszystkie czynności to nasze konto zostanie zasilone odpowiednią kwotą.
  • Dobrym rozwiązaniem może być również założenie wirtualnej (internetowej) karty płatniczej. Większość banków oferuje taką możliwość a założenie samej karty nie powinno stanowić żadnego problemu.
  • Z pewnością wiele osób skusiłoby się na możliwość płacenia za pomocą konta PayPal. Niestety kiedyś próbowałem płacić za pomocą tej metody ale wymagała ona połączenia z naszym bankiem oraz kartą płatniczą co w zasadzie eliminuje tę metodę jaką alternatywę dla braku karty debetowej lub kredytowej.

Jak uzyskać zwrot poniesionych kosztów w Sklepie Windows Phone?

Anulować transakcję w Sklepie Windows Phone możemy w przypadku kiedy zakupiona aplikacja nie działa, jest niezgodna z opisem, nie spełnia naszych oczekiwań, zakupu dokonała nieautoryzowana osoba lub wystąpił inny błąd, który spowodował utratę przez nas środków pieniężnych.

Aby dokonać zgłoszenia i uzyskać pomoc musimy wykonać dwa poniższe kroki.

[numblock num=”1″ style=”3″]Wchodzimy na stronę www.windowsphone.com/pl-pl/how-to/wp-support, wybieramy kategorię Rozliczenia z listy rozwijanej i klikamy w Kontakt z nami.[/numblock]

Pomoc techniczna Windows Phone

Po kliknięciu Kontakt z nami zostaniemy poproszeni o zalogowanie się do naszego konta Microsoft (do tego samego, które mamy ustawione w telefonie). Następnie wybieramy Rozmowa jako preferowana forma kontaktu. Rozmowa na chacie jest możliwa od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 21, w sobotę od 8 do 19 a w niedzielę od 8 do 16.

Kontakt z pomocą techniczną Windows Phone

[numblock num=”2″ style=”3″]Po kliknięciu w Rozmowa będziemy musieli opisać zaistniały problem. Po przejściu do kolejnej strony pojawi się okno rozmowy chat. Przedstawiciel pomocy technicznej zapozna się z naszym problemem i udzieli odpowiedzi w oknie rozmowy.[/numblock]

Chat pomocy technicznej Windows Phone

Pamiętajcie, że zwrócenie środków odbędzie się na konto, z którego dokonaliście płatności. W przypadku płatności PayPal środki zostaną zwrócone na nasze konto PayPal. Jeżeli płaciliście bonem Microsoft to środki zostaną zwrócone na bon.

Jak otrzymać zwrot w przypadku doliczenia do rachunku operatora?

Na tę chwilę nie jest możliwe odzyskanie poniesionych kosztów w przypadku reklamacji płatności za pomocą doliczenia do rachunku operatora. Microsoft informuje nas o konieczności skontaktowania się z operatorem. Z kolei operator odrzuca nasze reklamacje ponieważ nie jest właścicielem Sklepu Windows Phone. Być może możliwe jest odzyskanie pieniędzy ale niestety mi się ta sztuka nie udała. Więcej szczegółów w tym artykule.

  • Blady_12

    Jacy operatorzy są „obsługiwani” przy płatnościach, oraz czy można dokonywać płatności przez doliczenie do rachunku w taryfie na kartę?

    • Na pewno T-Mobile, Orange oraz Play. Nie mam informacji o innych operatorach, którzy obsługują doliczenie do rachunku. Odnośnie Twojego drugiego pytania to niestety nie wiem jak to wygląda w taryfach na kartę.

      • Blady_12

        ok, dzięki

      • Play nie, tylko Orange i t-mobile w abonamencie. Tu masz listę https://msdn.microsoft.com/library/windows/apps/jj215902%28v=vs.105%29.aspx

        • Blady_12

          ech, szkoda, że nie play

        • Zasugerowałem się komentarzem innego użytkownika. Dzięki!

          • Damian Pizoń

            mam taki problem z płatnością w plusie za apki w sklepie Skontaktuj się z dostawcą obsługującym płatności
            Wystąpił problem z zatwierdzeniem tej transakcji.

          • Nie mam pomysłu czym może być spowodowany tego typu komunikat.

          • Damian Pizoń

            ok już mam 😀 pierwszy zakup jest

  • Bartosz

    Czy jest możliwość zapłaty PSC lub będzie taka w przyszłości?

    • A co to jest PSC?

      • Bartosz

        PaySafeCard 🙂 Przez sieć chyba nie zapłace bo mam virgin mobile . Sam nie wiem bo jak daje internet to pisze ze to tak jakby play

        • Niestety nic mi w tym temacie nie wiadomo.

  • michalR

    Update: zwrotu mozna dokonac w ciagu 30-stu dni od daty zakupu, to raz. po tym terminie konsultant moze zwrocic ale po uprzednim zapytaniu managera, jednakze nie wiem jakiej motywacji nalezy uzyc, bo ze deweloper ociaga sie z aktualizacja i nie dzialaja podstawowe funkcje nie wystarcza. dzis sie odbilem od sciany w MS.

  • Marta Zet

    A zwróciłes się z tym do UOKiK (Rzecznik Konsumentów)? Z doświadczenia wiem, że jest dość sprawny (przynajmniej warszawski). Pragnę zauważyć, iż 15.01.2014 firma Apple za podobne działania, prowadzące do tego, że dzieci korzystające z telefonów rodziców mogły z łatwością dokonywać mobilnych zakupów bez ich wiedzy – została zmuszona do zapłacenia 32,5 mln USD.
    http://appleinsider.com/articles/14/01/15/apple-settles-app-store-in-app-purchase-lawsuit-with-us-government

    • Nie zwracałem się do UOKiK. Jeżeli jednak taka sytuacja powtórzy się w przyszłości to z pewnością tak zrobię. Dziękuję.