Lumia 950 znika z polskiego sklepu Microsoft Store

Co jakiś czas sprawdzamy stany magazynowe telefonów Lumia w europejskich sklepach Microsoft Store. W Polsce wybór jest dosyć ubogi a na dodatek w ostatnim czasie ze sklepu został całkowicie usunięty telefon Lumia 950. Jak wygląda obecnie sytuacja w naszym kraju oraz w pozostałych europejskich sklepach?

Poniżej przedstawiam tabelę z dostępnością telefonów Lumia z fabrycznym systemem Windows 10 Mobile w kilku europejskich krajach. Największy problem występuje w przypadku telefonu Lumia 950, który w większości krajów nie jest już dostępny.

Lumia 550Lumia 650Lumia 950Lumia 950 XL
Polskadostępnadostępnaniedostępnadostępna
Niemcydostępna (tylko biała)dostępna (tylko biała)niedostępnaniedostępna
Francjadostępnadostępnaniedostępnadostępna
Hiszpaniadostępnadostępna (tylko biała)niedostępnadostępna
Włochydostępnadostępna (tylko biała)dostępnadostępna
Portugaliadostępnadostępna (tylko biała)niedostępnadostępna
Wielka Brytaniadostępnadostępnaniedostępnadostępna
Rosjadostępnadostępnadostępnadostępna

Pomimo tego, że telefon Lumia 950 nie jest dostępny bezpośrednio na stronie producenta to możecie dokonać jego zakupu odwiedzając portale aukcyjne lub sklepy z elektroniką. Wstępne, pesymistyczne informacje o rychłym wyczerpaniu się stanów magazynowych telefonów Lumia były mocno przesadzone i jak widać w powyższej tabeli nie zanosi się na to, aby większość modeli miało zniknąć z półek sklepowych w najbliższym czasie.

Dodatkowo Microsoft wzbogacił ofertę swoich sklepów poszerzając ją o telefony partnerów biznesowych takich jak Acer czy HP. Oprócz telefonów Lumia możecie również zakupić najnowsze telefony Acer Liquid Jade Primo oraz HP Elite x3. Niestety polski sklep nie oferuje tych telefonów, ale możecie je nabyć odwiedzając np. sklep w Wielkiej Brytanii.

  • makgajwer

    No to AMEN.

  • Piotrek 640lte

    Ciekawe jak chcą rozwijać system do którego nie będzie urządzeń ?

    • Slevin

      Może nie chcą?

      • Piotrek 640lte

        No chyba ale to mogą powiedzieć a nie czarować co użytkownik sooooon będzie miał do dyspozycji

        • Slevin

          Jak powiedzą to kto kupi resztki?

      • tridlle

        Mówią, że chcą. W praktyce to będzie tak, że będzie, ale jako uboczny produkt wersji desktopowej (czytaj: drugiej kategorii).

    • czyli jak sprzedadzą cały nakład xboksów to już mają nieprodukować gier?

      zapominasz o aktywnych użytkownikach danego systemu a to jest coś całkowicie innego niż udział w rynku (sprzedaży)

      • Piotrek 640lte

        Przed xboxem były też inne konsole które miały aktywnych użytkowników- gdzie są teraz ? Masz racje nakład 950 poszedł bo te telefony są super a jeżeli nie pojawią się nowe urządzenia to te które są zaczną się wykruszać- zalane uszkodzone zgubione, brak nowych urządzeń nie przyniesie nowych użytkowników

      • PaBlo

        Nie wiem czy to było zamierzone ale jednak trochę manipulujesz swoją wypowiedzią….
        Przecież w przypadku Xbox’ów za większość gier musisz zapłacić więc firmie opłaca się po prostu te gry robić… 🙂
        System to już inna sprawa… Jeśli nie zarabiasz już na sprzedaży sprzętu, to jedynym powodem dla którego opłacałoby się rozwijać jego system byłby zysk ze sprzedawanych aplikacji. Jednak w przypadki MS z tym niestety też jest cieniutko…
        Mogą jeszcze liczyć na odbicie się poprzez sprzedaż nowych słuchawek za rok ale wszyscy wiemy, że będzie o bardzo mozolna i czasochłonna praca…

      • RDF3

        Dokładnie jest tak, jak napisałeś. ;Tyle tylko, że smartfony żyją krótko. Za rok, dwa, nie będzie śladu po bazie użytkowników mobilnego windowsa.
        Pamiętasz ile było symbianów? Po roku nikt już o nich nie pamiętał, a po dwóch zamknięto nawet sklep z aplikacjami, a sprzedano tego setki miliony sztuk – czyli w licznie będącej wyłącznie w sferze marzeń MS.

    • ~jak to nie ma? ktoś te Lumie 950 wykupił 😉

  • tridlle

    Wygląda na to, że pomimo znacznych przecen nadal Lumia się słabo sprzedaje. A może nadal za drogo?
    Zaczynam rozumieć czemu MS kończy ten etap swojej działalności.

    • Piotrek 640lte

      A jak się ma sprzedawać skoro żaden sprzedawca nie poleca tych telefonów a przynajmniej ja takiego nie spotkałem każdy mówi żeby nie brać bo już ich nie produkują, psują się i system jest nie do ogarnięcia

      • Windroid L650

        Masz rację. Niemal w każdym RTV jak zapytasz o telefon z Windowsem, otrzymasz odpowiedź: najlepszym wyborem będzie telefon z Androidem..

        • Dancap

          Uznałbym takiego „sprzedawcę” za amatora i wyszedłbym ze sklepu.

        • RDF3

          Żaden uczciwy sprzedawca nie może polecać windowsa. to raczej dobrze o nich świadczy.

          • zakius

            żaden uczciwy sprzedawca nie może polecić także androida i iosa

          • RDF3

            czasem myślę, że trollujesz dla sportu. 😉

      • tridlle

        Racja. Nie polecają. Trochę też przez to, że nie znają. Wina jednak i tak leży po stronie MS
        Bez względu na wszystko wygląda to na koniec Windows 10 Mobile. Coraz bardziej wątpię, że im się uda powrócić na rynek. Jeśli mieli by to zrobić to właśnie przemija ostatni moment na ten ruch.

        • Piotrek 640lte

          Wrócą na rynek tak jak blackberry tam nie było aplikacji to chociaż można było instalować te z androida a i tak padło

      • Dancap

        Gdybym spotkał takiego pseudosprzedawcę to bym go wyśmiał 😀

        • Piotrek 640lte

          Niestety ludzie z braku wiedzy sugerują się opinią sprzedawcy a ta jest tendencyjna -jedyny wybór to android, bardzo mało ludzi przychodzi jak do spożywczego po browar bierze z półki i idzie zapłacić do kasy

        • Windroid L650

          Ja już raz z jednym się spierałem co do lampy błyskowej na froncie w jednej z nokii 230. Sytuacja miała miejsce w Radzyńskim Media Expert. Gość się ze mną spierał, że to jest czujnik podczerwieni na froncie obudowy. Zapytałem, czemu niby miałby tu służyć taki czujnik zbliżeniowy.. ten mi odparł, że służy oszczędności energii, bo po przyłożeniu telefonu do twarzy ekran gaśnie… Wyśmiałem go, i straciłem już sens rozmowy z gościem i chęć tłumaczenia mu, do czego tak naprawdę ten czujnik podczerwieni został stworzony i wpakowany w telefonach z DOTYKOWYM EKRANEM…

          https://uploads.disquscdn.com/images/e5d21467847c3558a493a440feceed8b0da07f829f02c9abe13142d22092d9b8.jpg

          Pozwolę sobie przytoczyć cytat z pewnej recki tej nokii:
          „(…) Podzespołem godnym odnotowania jest frontowa kamera dedykowana połączeniom wideo oraz Selfie – 2 Mpx, która wspierana jest przez diodę doświetlającą LED. A zatem gigant z Redmond postanowił zaoferować klientom rozwiązania znane ze smartfonów. (…)”

      • tak, sam słyszałem ostatnio że L950 XL się psuje i pełno tych telefonów trafia do serwisu, jak zapytałem do jakich serwisów to już mina zrzedła, czarny piar

        • tridlle

          Nie rozumiem. Serwis to serwis. Moja też trafiła do serwisu. Nie naprawili.

        • RDF3

          Skąd możesz to wiedzieć? Oni maja chyba lepsze statystyki. Poza tym to chyba już sam MS nie wie „jakich serwisów”, tak często się to zmienia.

          • nie mam na myśli sklepikarzy tylko pewnego redaktora z poczytnego serwisu z ośmioma włochatymi odnóżami

          • RDF3

            No to sobie pogadałeś. 😉

        • Donald

          Przepraszam, że się powtórzę, ale tego czego ja byłem światkiem to był dla mnie szok. Otóż to co pisałem do @Piotrek 640lte: Mówią tak a zwłaszcza, że system nie do ogarnięcia bo nie mają podstawowej wiedzy o systemie, można powiedzieć w przenośni że nie wiedzą czym się to je. Sam byłem światkiem jak klient, który miał chyba z 70 lat, coś koło tego, sam zrobił sprzedającego w trąbę i pokazał mu to wszystko co jest w systemie a o czym sprzedawca mówił że nie ma i że jest to system za trudny dla osób w jego wieku. Byłem po prostu w szoku. Facet kupował chyba 640 DS lub 640 DS XL.

      • Donald

        Mówią tak a zwłaszcza, że system nie do ogarnięcia bo nie mają podstawowej wiedzy o systemie, można powiedzieć w przenośni że nie wiedzą czym się to je. Sam byłem światkiem jak klient, który miał chyba z 70 lat, coś koło tego, sam zrobił sprzedającego w trąbę i pokazał mu to wszystko co jest w systemie a o czym sprzedawca mówił że nie ma i że jest to system za trudny dla osób w jego wieku. Byłem po prostu w szoku. Facet kupował chyba 640 DS lub 640 DS XL.

    • Lumia 950 – cena spadła o ponad tysiąc złotych i cały nakład poszedł w 2 m-ce

      Lumia 950 XL jest nadal za droga szczególnie w Polsce 1999 zł…? mniej płaciłem w czerwcu!

      • tridlle

        Tyle, że nie wiemy jaki był ten nakład.

        • Dokładnie 🙂

        • RDF3

          sądząc po tym, jak wygląda sprzedaż raportowana przez MS, to pewnie jakieś 200 sztuk. 😉

          • Rozumiem, że te 200 szt. to na całą Europę 🙂

          • RDF3

            Pewnie tak. 😉

        • zgadza się, równie dobrze mogło byc 2000 jak i 20 sztuk

          • tridlle

            Nie zmienia to faktu, że do kupienia pozostaje praktycznie tylko android.

    • zakius

      skoro jej nie ma to jak została ta brzydsza?

      • tridlle

        Biała

        • zakius

          biała 650? ugh…

  • zynio

    Pamiętam jak kupowałem 950 , wchodzę do mediaexpert a on nawet nie sprawdzał tylko na chama wciskał mi androida , wyśmiałem gostka , ziignorowałem i wybiegłem jak najszybciej.W neonet nie mieli ale tam była taka kultura że od razu za tel sie brali i ściągali mi go.Przynajmniej w neonet liczy się zdanie klienta a nie jak mediaexpert narzuca się sprzedawca.

    • Piotrek 640lte

      Tak ale wiedziałeś po co przyszedłeś gdybyś przyszedł jak większość z chęcią zakupu jakiegoś smartfona to pewnie wyszedłbyś z androidem

      • RDF3

        I lepiej byś na tym wyszedł. 😉

    • Windroid L650

      Zależy na jakiego sprzedawcę się trafi. W Neonet jak poszedłem z kumplem rozeznać się w cenach L550 / L650 to jakiegoś kartoflaka od Huawei (chyba y3) nam proponowano

    • Slevin

      Większość „doradców” w takich sklepach potrafi przeczytać tylko to co jest na ulotce obok sprzętu, trzeba trafić na kogoś z pasją aby mieć o czym rozmawiać. Jak kupowałem lumie jeszcze za czasów 8.1 to odradzano mi wp bo „podobno nie da się wysłać mmsa”

    • w mm czy saturnie goście mają płaconą premię od sprzedaży z wysp dlatego mi też proponował nic tylko huwaeia a w ogóle to P8 Lite jest mega wypasiony! śmiech na sali

      • RDF3

        kiedyś mieli płacone za Lumie, nie zliczę momentów, w jakich próbowano mi je wcisnąć. tak to działa.

    • zakius

      oglądasz w mm/saturnie, zamawiasz przez neta w x-komie, odbierasz i z głowy

      • DzieX

        3x bym się zastanowił zanim bym tam coś zakupił.

    • zakius

      ja jak kupowałem 535 poszedłem obejrzeć ją do saturna
      podchodzi facet, pyta czy pomóc, czy mi się podoba ten telefon i czy szukać pudełka
      no ja mówię, że bardzo chętnie kupię, ale tutaj cena to kpina
      to mi powiedział gdzie najbliżej jest w normalnej cenie 😀

  • Slevin

    Jak to „Wstępne, pesymistyczne informacje o rychłym wyczerpaniu się stanów magazynowych telefonów Lumia były mocno przesadzone” ma się do tego dostępna (tylko biała)? To tak jak jak kiedyś wchodziło się do sklepu można było kupić co się chciało, np ocet. http://i.wp.pl/a/f/jpeg/26951/ocet_pap_550.jpeg

    • Windroid L650

      O… nawet Perłę Porter kiedyś mieli… 🙂

  • Sławek

    Witam was, mam pytanie troszkę nie na temat, działa wam messenger na W10M? Mam lumia 535 i messenger uruchamiał sie i zawieszał, odinstalowałem, zainstalowałem ponownie i lipa, nie da sie nic wpisać, miał ktoś taki lub podobny problem? https://uploads.disquscdn.com/images/16065a6b3eefecada72df4397fad7f5c0789d9ea0a556c07607b8ae404dbc8b5.png

    • Windroid L650

      A czemu nie da się wpisać? Masz nieaktywne pola do wpisywania?

      Mi na najnowszym buildzie z RS2 Messanger działa ok.

      • zakius

        bo apki FB są tak poronione, że wysiada im dotyk, wszystkim na raz

    • na 535 to raczej spróbuj SlimSocial

      • zakius

        do komunikacji się nie nadaje, klawiatura zasłania i pole tekstowe i przycisk wysyłania, do tego nie zapewnia powiadomień

      • Sławek

        SlimSocial działa, dzięki za podpowiedź, a tak w ogóle to chyba czas na L650, pozdrawiam.

    • zakius

      dziękuj FB za dobry port
      zrestartuj telefon, dotyk wróci
      na jakiś czas…

  • Windroid L650

    Aktualnie testowany wewnętrznie build dla szybkiego kręgu:
    10.0.14967.1000

  • Lumię 950 nadal można zamówić ze sklepu włoskiego z jedną kartą SIM w cenie 349 euro. Do zakupu potrzebne jest konto Microsoft. Płatność jest kartą debetową kredytową. Polski sklep MS może sprowadzić ten telefon z Włoch.Telefony do wyczerpania zapasów a ile sztuk zostało to nie wiadomo…

  • Marcel Krzak

    myślicie, że obudowy Mozo do L950 stanieją czy wprost przeciwnie?

  • olg

    W10m jest nawet fajny ale daje małe możliwości jako smartfon w android są aplikacje przeróżne w sklepie Windows jest ich mało a jak są to bardzo okrojona przykładów jest dużo dopiero jak mam okazję porównać w10m i android 6 to widać różnicę .w10miem ze na tym portalu są miłośnicy windowsa ale wierzcie do androida to mu jeszcze daleko

    • zakius

      zależy jak na to patrzeć
      W10m daje ogromne możliwości, tylko ich programiści zewnętrznych apek nie wykorzystują
      i jeśli porównywać systemy to androidowi do niego daleko pod wieloma względami

      • jhevi

        Chyba odpowiedź nie jest tak oczywista. API W10 nie pozwala na tak wiele użytkownikowi jak API nowego Androida, w związku z tym pewne ograniczenia w aplikacjach. Z drugiej strony te ograniczenia wpływają na bezpieczeństwo systemu. Wybór należy do użytkownika, zależy co dla niego ważniejsze

  • W poniższej dyskusji przewija się generalnie temat odradzania przez sprzedawców klientom zakupu smartfona z systemem Microsoft. Oczywiście jest dokładnie tak jak piszecie. Tyle że nasuwa się od razu pytanie: dlaczego Microsoft nie prowadził równie agresywnego marketingu swoich produktów jak Samsung, LG czy Huawei? Co gorsza, to pozwalniał ludzi którzy przeszli z Nokii do MS i zajmowali się właśnie marketingiem. W MS nie chcieli zaoferować procentu od sprzedaży dla sprzedawców, tak jak to robią inni producenci. Tak więc na własną prośbę grzebali budowanie popularności własnych produktów.

    • RDF3

      oferowali, byli agresywni. mieli wyspy w marketach z kolesiami wynajętymi do wciskania.
      tyle, że w pewnym momencie sam MS stracił zainteresowanie tym projektem.

      • Działało to ale przez bardzo krótki okres. W porównaniu np. do Samsunga to przepaść.

  • kizdub

    Smutna sprawa, drodzy czytelnicy.
    Jak skończy się wałkowanie newsów o L950 we wszelkich możliwych odmianach to pozostaną nam już tylko informacje o planach, nowej strategii, przeciekach, zamiarach, niezrealizowanych projektach (jak L750 czy telefon Della).
    Mimo to zawsze miło jest poczytać o tym jak system dynamicznie się rozwija i jakie to nowe hiperphony będą dostępne wkrótce dla premium userów 🙂

    • jhevi

      Owszem system się rozwija dynamicznie, dzisiaj kolejna aktualizacja 🙂 Bieda co prawda z wyborem nowych telefonów, ale przecież nie musimy ich ciągle wymieniać, żeby dało się ich używać tak jak to mają Androidy 😛

      • Slawek

        Ciągle to znaczy jak często? Kupując flagowca masz spokój na dwa lata na luzie. A co zrobi użytkownik WP np. za rok? Gdy siądzie bateria, padnie głośnik itp?

        • kizdub

          Będzie żyć płonnymi nadziejami, zupełnie jak teraz 🙂

          • Slawek

            Ja tez żyłem przez kilka lat, stąd moja żółć… 🙂

        • jhevi

          Telefon za 3k na dwa lata? To szału nie ma. Co zrobię jak mi padnie bateria? Pewnie wymienię baterię na nową w swoim „flagowcu” za 350 zł i będę korzystał dalej.

        • tridlle

          Za rok? Co zrobi teraz?
          Popsuła mi się Lumia 650. Sprzedawca zwrócił mi pieniądze, bo nowych nie będzie.
          W innych sklepach jej praktycznie nie ma. Zostały białe.

          Zdecydowałem się na zakup taniego androida. Nie podoba mi się android po wielu latach spędzonych na windowsie. Uważam, że ma wiele rzeczy nieprzemyślanych i zrobionych chaotycznie. Nie jestem więc do końca zadowolony.
          Nie zmienia to jednak faktu, że wszystko działa, że o aplikacjach i ich funkcjach nie wspomnę.
          Opaskę Garmina mam sparowaną przez bluetooth z telefonem cały czas. Baterii przez noc ubyło 6%. W Lumii baterii schodziło ze 30% przy czym powiadomienia i tak nie działały. W androidzie mogę połączenie opaską odebrać. Można? Można.

          • kizdub

            Przyzwyczaisz się do androida i będziesz zadowolony.
            A jaki telefon kupiłeś?

          • tridlle

            Zobaczymy jak będzie. Kupiłem najtańszy jaki mi przypadł do gustu czyli Sony Xperia E5. I tak lepszy od 650.

      • tridlle

        Dynamicznie? Moim zdaniem te aktualizacje niczego nie wnoszą. Łatają jakieś niby rzeczy, których nikt nie widział. To nie jest dynamiczny rozwój.
        Dynamiczny rozwój powinien polegać na stworzeniu buildu bez błędów i dalsza praca nad poszerzaniem funkcjonalności. Tymczasem od TH2 przewijają się ciągle te same błędy. Zrozumiałbym gdyby było dużo modeli do aktualizacji, ale ich nie ma. Nie ma też nic nowego i nic się właściwie nie dzieje.

        • jhevi

          Naprawdę nie widzisz żadnej różnicy między TH2, RS1 i RS2? Częstotliwość aktualizacji jest też ponadstandardowa i mówię o realnej aktualizacji na telefonach a nie wirtualnej, gdzie starsze modele nie dostają nic. Wersje testowe pomijam, to one mają grubsze błędy ale nie są przeznaczone do używania na głównym telefonie.

          • tridlle

            Różnice widzę, a jakże. Jednak w odniesieniu do całości rynku to jest jednak pewna stagnacja.
            Jak czytam co poprawiono to myślę, że traktują ten system po macoszemu. A szkoda.

          • jhevi

            Pewnie, że chciałoby się więcej tym bardziej, że jest sporo do nadgonienia, ale wydaje mi się, że dystans się zmniejsza bo też nie potrafię znaleźć nic istotnego w najnowszej odsłonie Androida

          • tridlle

            Zmieniłem właśnie RS1 na androida 6 i wydaje mi się jednak, że od dłuższego czasu dystans nie zmniejsza się.

          • jhevi

            Piszesz o funkcjonalności systemu i preinstalowanych aplikacji czy o zawartości i jakości sklepu?

          • tridlle

            O obu. System mi się nie podoba, ale funkcjonalnie nie sposób mieć zastrzeżenia.

          • jhevi

            Bieżący przykład z innego podwórka, też szału nie ma
            http://www.gsmmaniak.pl/610510/ios-102-nowosci-zmiany-zabezpieczenia-funkcje/

          • tridlle

            Mam ipada i też go niezbyt lubię. Jednak oni mogą się już zajmować pierdółkami. MS jeszcze nie może. Niestety to robi.

  • Piotrek 640lte

    Odbiegając od tematu jak myślicie będzie dzisiaj build w RS2 ?

    • Windroid L650

      Dziś nie będzie.

      • WITOLD

        To pewne ????

        • Windroid L650

          Nie. Ja tak po prostu myślę.
          Jak już to jutro po 18:00

          • Piotrek 640lte

            A dopiero było że aktualizacje będą równolegle dla W10 i WP10 więc skoro wczoraj była dla stacjonarnego systemu to mobilny pewnie będzie sooooooooooooooooon

          • Windroid L650

            A wczoraj był dla RS2?

          • Piotrek 640lte

            Dobra nie było tematu to nie było RS2 co nie zmienia faktu że mogliby dać coś do potestowania

  • rafi
    • Simon Pater

      Juz tez sciagam:) dziex

  • MarGo

    A tak swoją drogą dzisiaj już środa, a nadal cisza w temacie aktualizacji W10M. Czyżby MS poleciał sobie w kuleczki? 🙂

    • Simon Pater

      Juz jest .448

      • MarGo

        I nikt się nie chwali 🙁
        No… To czekamy na temat z informacją co „poprawili/naprawili” i oczywiście na komentarze co tym razem nie działa 🙂

      • largi

        Potwierdzam 😀

    • od czasu RS1 telefony dostają aktualizacje w środy

      • MarGo

        Ale ostatnio była jednak nieco wcześniej stąd ten komentarz 🙂

  • Dawid

    Właśnie pobieram Fast 14965 🙂

  • Solar

    Idzie aktualizacja oficjalnego systemu .448

  • Jurek

    L930 T-mobile jest 10.0.14393.448 od kilku minut

    • Krzysiek Myszka

      Lumia 640 pobieram ☺

  • Piotrek 640lte

    Ma ktoś 14965 bo u mnie coś nie widać

  • norbi

    już jest aktualizacja 14965

  • Jak by ktoś był zainteresowany 950 DS miesięczna:) + Mozo 900 zł

    • tridlle

      Poczekam jak stanieją i kupię do testów.

      • Stanieją na pewno ale nie wiele. Testować nie ma co bo działa wyśmienicie.

        • tridlle

          Jak nie ma? A RS2 i RS3 i mnóstwo nowości jakie tam będą?

        • Borys

          Ojciec za moją namową kupił sobie 950 DS. Przy włączonym wi-fi bateria schodziła w 10-12 godzin 0d 100%
          do ok 10 %. Wyłączył wi-fi i pełne dwie doby przy normalnej eksploatacji. Korzystał tak przez parę dni i znowu włączył wi-fi i od nowa problem z drenażem, o co może chodzić? Dodam,że w mojej rocznej 930 włączone wi-fi nie ma aż tak drastycznego wpływu na zużycie baterii. Jakaś podpowiedż ?

          • Bartłomiej Broda

            Dziwne, bo przecież dane mobilne więcej ciągną z baterii niż Wi-Fi. Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem.