Aplikacja Garmin Connect Mobile otrzymuje dużą aktualizację

Doskonała wiadomość dla posiadaczy opasek fitness oraz zegarków Garmin, którzy korzystają również z telefonu z systemem Windows 10 Mobile. Producent udostępnił dużą aktualizację swojej aplikacji Garmin Connect Mobile w wersji 3.15, która wprowadza sporo nowości oraz usprawnień dla mobilnego systemu Windows.

Producent poinformował, że każda aktualizacja zawiera poprawki różnych błędów, usprawnienia wydajności oraz ulepszenia w parowaniu urządzeń. Aplikacja została zaktualizowana ponieważ Garmin standaryzuje wersje pomiędzy wszystkimi mobilnymi systemami. To oznacza, że teraz niezależnie od tego jaki system posiadacie w telefonie to możecie korzystać ze wszystkich, najnowszych funkcji aplikacji. Najwięcej na najnowszej aktualizacji skorzystają posiadacze telefonów z systemem Windows 10 Mobile, którzy mogą korzystać z tych samych funkcji co użytkownicy systemów Android oraz iOS.

Co jeszcze nowego pojawiło się w wersji 3.15?

  • Porównuj statystyki z innymi użytkownikami Garmin.
  • Używaj histogramów, aby obejrzeć percentyle wydajności.
  • Nowa funkcja dzielenia się aktywnością za pomocą sieci Facebook oraz Twitter.

Niestety nie posiadam żadnego akcesorium Garmin, dlatego nie mogę sprawdzić opisywanych nowości. Aby skorzystać z aplikacji należy założyć konto. Warto dodać, że aplikacja jest w całości w języku polskim oraz posiada przyjemny interfejs użytkownika.

Jeżeli posiadacie akcesorium Garmin oraz telefon z systemem Windows 10 Mobile to koniecznie dajcie znać jak sprawuje się nowa wersja aplikacji. Program możecie pobrać za pomocą poniższego odnośnika.

Garmin Connect Mobile

  • Piotrek 640lte

    Super że jeszcze jest a się nie wykruszył, szkoda że inni gracze jak np. Tomtom posiadający też zegarki nawet nie podchodzą do zagadnienia

  • FigoiFago

    Dzisiaj zamówiłem Garmin Vivoactive HR. Jutro będę miał to sprawdzę jak działa z aplikacją.

    • Świetnie. Czekam zatem na Twoje pierwsze wrażenia.

      • FigoiFago

        Niestety trzeba będzie jeszcze poczekać. Sprzęt który dostałem jest niestety uszkodzony.

        • Zdarza się. Czekamy cierpliwie 🙂

          • FigoiFago

            Jutro jadę kupić drugą sztukę.

          • FigoiFago

            Mam drugą opaskę, ta działa 🙂 Zaraz biorę się za testy.

          • Świetnie. Jak sprawdzisz jak to wszystko działa to napisz kilka zdań. Jestem ciekawy.

          • FigoiFago

            Tak na szybko to u mnie nie działają powiadomienia.

          • Szkoda. @tridlle:disqus również sprawdził i u niego także nie działają powiadomienia. Pewnie błąd po stronie aplikacji albo brakujące protokoły Bluetooth GATT, które zostaną dodane dopiero w Creators Update.

          • FigoiFago

            Akurat powiadomienia to średnio mnie interesują. Gorsze jest to, że opaska nie łączy się automatycznie po tym, jak znajdzie się w zasięgu Bluetooth.

          • W ogóle się nie łączy czy łączy się po czasie?

          • FigoiFago

            Przy pierwszym uruchomieniu programu opaska łączy się i synchronizuje dane. Jak wyjdziesz poza zasięg BT w tel i wrócisz to opaska nie łączy się automatycznie.

          • Nie pamiętam dokładnie jak to było w przypadku opaski Microsoft Band 2, ale z tego co pamiętam to opaska też nie łączyła się od razu po znalezieniu się w zasięgu Bluetooth. Robiła to dopiero po pewnym czasie, dlatego spytałem w poprzednim komentarzu czy opaska łączy się po czasie?

          • FigoiFago

            To muszę dokładnie sprawdzić.

          • FigoiFago

            Po wyjściu z zasięgu BT opaska rozłącza się, po ponownym wejściu w zasięg niby się łączy (na telefonie widzę informację o połączonym akcesorium) ale na opasce nie ma takiej informacji i się nie łączy. Pomaga wyłączenie i włączenie aplikacji Connect Mobile.

          • tridlle

            Nie łączy się automatycznie z żadną testowaną przeze mnie opaską i telefonem z Windows 10 Mobile na pokładzie.

          • FigoiFago

            Czy łączy się automatycznie z telefonem z Androidem?

          • tridlle

            Tak. Używamy Vivosmart HR. Łączą się z Xperia E5, Xperia XA jak i ze starym tabletem Della z androidem 4.

          • FigoiFago

            Mam nadzieję, że poprawa nastąpi po zainstalowaniu Creators Update wraz z profilami GATT.

          • Pojawiła się nowsza wersja aplikacji 3.16.1.0. Może poprawili powiadomienia?

          • FigoiFago

            Gdzie tam, żadnej poprawy.

          • Z jakiej wersji systemu korzystasz? Podobno są problemy w programie Windows Insider, ale na oficjalnej powinno działać.

          • FigoiFago

            Korzystam z Insidera

          • @marcin_migacz:disqus napisał w innym komentarzu, że na oficjalnej wersji systemu u niego wszystko działa jak należy. Ma opaskę fenix3.

          • Pewnie masz dobrze ustawione, ale upewnij się, że aplikacji Garmin może działać w tle. Jeżeli tak masz ustawione to pewnie jakiś problem po stronie systemu lub samej aplikacji.

          • FigoiFago

            Dzisiaj pojawiły się powiadomienia z WhatsApp i z Vibera (nieodebrane połączenie z soboty)

            https://uploads.disquscdn.com/images/b7e2d99aed536c90233dbd460291c89be8d3eb2f74cd27e754fa733ec9e51ed0.jpg

          • Czyli już działa czy tylko jakieś stare powiadomienia się pojawiły?

          • FigoiFago

            Zadziałało raz 🙂

          • To może być dobry znak 🙂

    • Simon Pater

      Daj znac jak dziala bo z checia zmienie swoja wlasnie na Vivoactive HR

      • FigoiFago

        Sprzęt mam już ponad tydzień. Co chcesz wiedzieć na jego temat?

  • bartiee

    fajnie bo przymierzam się do fenixa 3 albo 5 jak już pojawi się na polskim rynku! skłaniałem się ku suunto jeśli chodzi o zegarki outdoorowe ale skoro garmin wspiera w10 to będzie trzeba kupic garmina 😛

  • Simon Pater

    Mam Vivoactive i aplikacja dziala ale jest jeszcze strasznie powolna:/
    Moze to poprawia. Fakt chociaz Garmin na razie nie rezygnuje z wsparcia w10m

  • bunius

    Mam vivosmart hr+ od paru miesięcy. Generalnie jest ok, sporadyczne problemy z synchronizacją. Ubolewam tylko nad szybciej znikającą baterią Lumii na co dzień. Mam nadzieje, że jakość obcowania z bluetooth polepszy się po kwietniowej aktualizacji Windowsa.

    • tridlle

      Działają prawidłowo wszystkie powiadomienia?

  • tridlle

    Już sprawdziłem.
    Aplikacja nie jest w całości przetłumaczona. Na Lumii 535 uruchamia się dość długo (20-30 sek.), ale to zrozumiałe. Dla porównania na Xperia E5 startuje chyba w 2 sekundy.
    Niestety aplikacja wyświetla jakieś dziwne rzeczy typu aktywności, których nie było lub trudno nazwać aktywnością. Intensywne minuty też wyświetla źle czyli inaczej niż jest na opasce. Kroki i sen poprawnie. Poprawili ustawienia alarmu, bo kiedyś nie można było ustawić.
    Oczywiście powiadomienia nie działają. Udało mi się otrzymać powiadomienie o SMS przy aplikacji aktywnej na ekranie po kilku sekundach.
    Przy aplikacji działającej w tle przyszło po 30 sek. Trzy próby połączeń i żadnych powiadomień.

    Reasumując. Aplikacja z Lumii usunięta, opaska ponownie sparowana z Xperią.

    • Pojawiła się nowsza wersja aplikacji o numerze 3.16.1.0. Być może zostały wprowadzone poprawki i udoskonalenia 🙂

      • tridlle

        Nie ma już to dla mnie żadnego znaczenia. Wystarczająco długo czekałem.
        Telefon z Windowsem dostało dziecko do zabawy, ale też już go nie chce i zbiera na androida.

        • Rozumiem. Może ktoś inny potwierdzi czy nowsza wersja aplikacji działa poprawnie.

          • tridlle

            No może. Co prawda nie rozumiem jakie to ma teraz znaczenie, ale ok.

          • Chciałbym wiedzieć.

          • tridlle

            Napisz do producenta. O innych zainteresowanych może być ciężko.

          • Dziękuję za podpowiedź. Poradzę sobie.

  • Marcin Migacz

    https://uploads.disquscdn.com/images/cb5c671a278427526e14f1978033de8e6e27e6613101fd3f4cbd26ebfc83283f.jpg Lumia 950 + fenix3(świeży zakup). Działające powiadomienia: SMS, połączenia facebook, kalendarz. Brak sterowania muzyką. Po aktualizacji oprogramowania część informacji jest po angielsku, przestała działać funkcja znajdź mój telefon.

    • Pojawiła się nowsza wersja aplikacji Garmin Connect Mobile 3.16.1.0. Sprawdź czy opisane problemy zostały rozwiązane.

      • Marcin Migacz

        Niestety nie. Powiadomienia pojawiają się tylko, jeżeli jest uruchomiona aplikacja i też nie zawsze. Mam ustawione aby działała w tle ale nic to nie daje. Podejrzewam że bt po zmianach też dokłada swoje. Niezależnie od tego czy zegarek jest sparowawany czy połączony w tel. to dopiero po uruchomieniu aplikacji fenix się łączy. Jeżeli tylko zamknę aplikacje to zegarek momentalnie zrywa połączenie a telefon nadal pokazuje ze jest połączony.

  • Zauważyłem, że aplikacja lubi zużywać baterię w tle pomimo tego, że nie posiadam żadnej podłączonej opaski ani zegarka. W ciągu dnia zużyła 10% baterii. Musiałem zabronić działania w tle.