Blisko 90% telefonów z Windows już wkrótce zostanie odciętych od aplikacji Skype

W lipcu tego roku Microsoft poinformował, że w związku ze zmianami w technologii Skype już wkrótce użytkownicy starszych systemów nie będą mogli korzystać z jednego z najpopularniejszych komunikatorów na świecie. Wśród niewspieranych systemów znalazł się Windows Phone 8.1, który w połączeniu z Windows Phone 7.x, Windows Phone 8.0 oraz Windows 10 Mobile 1511 (Threshold 2) oznacza, że spora część użytkowników telefonów z systemem Windows nie będzie mogła skorzystać z aplikacji Skype.

We wczorajszym artykule dyskutowaliśmy o fragmentacji systemów operacyjnych. Kolejnym ważnym elementem fragmentacji, który nie został uwzględniony we wczorajszych rozważaniach jest dostępność najnowszych wersji aplikacji. Microsoft usuwając wsparcie dla aplikacji Skype dla starszych wersji systemu spowoduje, że blisko 90% telefonów z systemem Windows zostanie odciętych.

Fragmentacja mobilnego systemu Windows

Fragmentacja mobilnego systemu Windows (AdDuplex, 19 październik 2016)

Użytkownicy mogą w dalszym ciągu korzystać z aplikacji Skype, która ostatecznie zostanie wyłączona na początku przyszłego roku. Jak donoszą czytelnicy już teraz aplikacja nie jest widoczna w sklepie jednak można ją pobrać bezpośrednio z odnośnika lub można ją zainstalować ręcznie za pomocą pliku appx. Wyłączenie starszej wersji Skype spowoduje, że od aplikacji zostaną odcięci następujący użytkownicy systemów:

  • Windows Phone 7.x – 2,1%
  • Windows Phone 8.0 – 6,0%
  • Windows Phone 8.1 – 78,2%
  • Windows 10 Mobile 1511 (Threshold 2) – 1,3%

Łącznie aż 87,6% użytkowników telefonów z systemem Windows zostanie pozbawionych możliwości skorzystania z aplikacji Skype. Pozostała część czyli 12,4% użytkowników z systemem Windows 10 Mobile w wersji Anniversary Update (Redstone 1) oraz Redstone 2 mogą korzystać z nowej wersji aplikacji Skype UWP.

Źródło: MSPoweruser

  • CureMar

    Zaraz, zaraz, ale gdzie jest napisane, że nie będzie można używać starszej wersji Skype? Brak wsparcia absolutnie tego nie oznacza – to tylko brak rozwoju tej wersji aplikacji. Analogicznie – WinXP też już od paru lat nie ma wsparcia – przestał komuś z tego powodu działać?

    • Fieras

      Zmiana w technologii Skype.

      • CureMar

        Zmiana dotyczy NOWEGO Skype. Tak jak napisał Robert Błaszczak – poprosimy o źródło MS a nie Waszą interpretację określenia „brak wsparcia” 😉

    • tutaj: „Użytkownicy mogą w dalszym ciągu korzystać z aplikacji Skype, która ostatecznie zostanie wyłączona na początku przyszłego roku.” starszy protokół zostanie wyłączony

      • Krzysiek, a mógłbyś wskazać źródło tej informacji (mam na myśli Microsoft)?

    • Kuba S

      Aplikacja została wycofana ze sklepu.

      • CureMar

        Wycofanie ze sklepu nie oznacza braku możliwości używania. Facebooka od MS też nie ma w sklepie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go używać po zainstalowaniu z pliku appx.

        • Kuba S

          Protezowanie 🙂 ale jak wolisz. I tak do czasu 🙂

        • RDF3

          teraz jest wycofany ze sklepu a od stycznie przestanie działać.

  • Ilikeyoutube

    lepszy viber

  • Kuba S

    W sumie to nawet przykre jak ta firma traktuje swoich wiernych niedobitków. Bez ironii. Oni są po prostu przech…

  • Microsoft chce za wszelką cenę zmusić ludzi do W10 i W10M. Trochę to chamskie i trudno to poprzeć, zważywszy na to, że W10 i W10M to systemy niedopracowane i ludzie wolą starsze. Zobaczycie, że każda kolejna generacja Redstone będzie oznaczać odcinanie starszych urządzeń, zwiększanie wymagań itd., aby ludzie co chwila kupowali nowy sprzęt. Apple ma swoją politykę, a mimo to stopniowo zwiększa grono swoich użytkowników mobile i podobnie będzie w rynku komputerowym, jak już nie jest.

    • Kuba S

      To jest kolejny raz w historii mobilnego Windowsa kiedy to MS wie lepiej czego chcą klienci 🙂 Z drugiej strony oni przecież nie mają nic do stracenia.

    • „Zobaczycie, że każda kolejna generacja Redstone będzie oznaczać odcinanie starszych urządzeń, zwiększanie wymagań”

      jak na razie pierwsza generacja Redstone nic nie usunęła a nawet dodała nowe urządzenia i zmniejszyła wymagania sprzętowe. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. A nowe funkcje nie wymagają odcinania starszych linii. 950 i HP mają specyficzne funkcje systemowe np. Hello i nikt z tego powodu nie odciął reszty urządzeń

      • Tak, ale ludzie z 8.1 i starszymi są odcinani od funkcji, jak teraz od Skype`a. Uważam, że takie odcinanie jak teraz z 8.1 do RS1 będzie także z RS2 do RS3, z RS3 do RS4 itd. Już niektóre aplikacje w sklepie wymagają minimum RS1, czyli TH2 out.

    • Łukasz

      MS chce nas zmusić do mobilnego windowsa, ale nie zdaje sobie sprawy z tego, że to co aktualnie robi to zmusza nas do przejścia na inną platformę. Niech w końcu zrobią tak stabilnego i szybkiego windowsa 10 jak 8.1. Sam się na nich ostatnio wkur****, jak wróciłem do 8.1 i nie ma aplikacji skype w sklepie. Po prostu rozczarowanie i totalny debilizm ze strony MS. Wszyscy, którzy nie wiedzą o tym, że mogą mieć windowsa 10 na swoich telefonach i dalej mają 8.1 to uciekną na androida po nowym roku. MS sam sobie zabiera klientów. Kocham windowsa, ale sam nie wiem czy następny telefon nie będzie z androidem, bo skoro WP 8.1 ma służyć do dzwonienia i smsowania, to każdy najzwyklejszy i najstarszy telefon to potrafi, smartfon to ma być smartfon. A po tym co prezentuje MS to nie wiem czy pchać się dalej w windowsa 🙁 WIELKA SZKODA.

      • Dlatego warto zaznajomić się z asortymentem smartfonów z Androidem. Prędzej czy później większość odejdzie. Ja pewnie też wymienię L640 na Androida, gdy przyjdzie na to czas.

    • Adam Ski

      To co się obecnie dzieje to jakaś paranoja rs1 nie dla th1 (a gdzie szumnie zapowiadane długie wsparcie poprzez update), facebook wymaga 2 gb ramu (toż to po prostu strona http://www...), skype dla rs2. Za niedługo napiszecie że MS usuwa aplikację telefon z buildów th i rs1…
      Moim zdaniem system miał i nadal ma ogromny potencjał tylko należy zmienić kierownictwo działu mobilnego. Jakoś dziwnym trafem mój 8 letni komp z core2duo i 4 gb ramu / tablet z atomem i 2 gb ramu z w10 dostał aktualizację rs1 i o dziwo chodzi lepiej niż na th…

      • System chodzi dobrze i na kompie, i na smartfonie. Problem w tym, że ma masę błędów i jest niedopracowany + plus brak wsparcia deweloperów. Ale przecież błędy skasować można, a deweloperów przekonać, wtedy to będzie system na lata. Ale jak się prowadzi taką agresywną politykę, odcina smartfony od aktualizacji, wciska się po chamsku aktualizacje (mowa o PC), usuwa wsparcie dla starszych systemów, wygasza się linię Lumia bez zapewnienia, co będzie dalej, to niestety, ale użytkownicy i deweloperzy mają gdzieś ten system.

        • Adam Ski

          Największym problemem W10M jest obecnie brak jakiegokolwiek przekazu co dalej. Z mojej perspektywy wygląda to jak brak planu…
          Bo że się coś dzieje widzimy, tylko równie dobrze jak dalszy rozwój MS może za rok stwierdzić że nie będzie komercyjnych urządzeń z w10M tak jak nie było telefonów z windows CE i windows 10 M będzie oferowany tylko na nawigacjach, radiach i systemach pokładowych.

          • Zgadzam się. Poszła w świat informacja o sektorze biznesowym, a co dalej, nie wiadomo. Deweloperzy i użytkownicy są w kropce.

  • tridlle

    Spoko. Za kilka miesięcy większość osób z Windows 8.1 przesiądzie na androida, więc nie ma co rozpaczać nad tą garstką co zostanie.
    Natomiast posiadacze fabrycznego Windowsa 10 nie będą narzekać na wersję Skype preview, bo cały system jest preview.

    • nie sądzę

    • Adam Ski

      Jeszcze do niedawna bym się z tobą nie zgodził, ale teraz sam przesiadam się na andka mam dosyć prototypowania od MS (dzisiaj odcinamy to, jutro tamto). Kocham WP ale to co robi MS to żenada może spojrzę na WP za 2 lata przy następnej fazie oby wtedy w10 nie był nadal preview…

    • Mobilny

      To prawda. Ludzie migrują z Windowsa na Androida w większej liczbie, niż to sobie wyobrażałem. Oferta Google Play okazała się dla nich bardziej interesująca, niż w Windows Store. System w wersji 6.0 Marshmallow również jest stabilniejszy w porównaniu z Windowsem 10 Mobile.

  • Prawdopodobnie pełna wersja Skype ukaże się wraz z RS2 i wtedy nastąpi pełne odcięcie starego skypea wraz z zachętą na przejście do W10 RS2.

  • Do wszystkich proszących o źródło. Informacja od Microsoftu była już dawno temu:

    While support will no longer be
    available from October 2016, the Skype app on Windows Phone 8 and
    Windows Phone 8.1 will continue to work (possibly with some limitations)
    until early 2017, when we finish moving Skype calling to the cloud (see
    Skype blog).

    Mimo że wsparcie skończy się w październiku 2016, aplikacja Skype dla Windows Phone 8 oraz Windows Phone 8.1 będzie nadal działać (z możliwymi ograniczeniami) aż do początku roku 2017, kiedy to skończymy przenoszenie usługi Skype w chmurę.

    https://support.skype.com/en/faq/FA10328/what-do-i-need-to-start-using-skype?q=system+requirements

  • Krzysztof Osuch

    Ale ja nie bardzo wiem teraz o co chodzi. Większość, a w każdym razie znaczna cześć osób z tych 90% może zaktualizować system do 10. Czemu tego nie robi nie wiem, nie wnikam. Moim zdaniem oficjalna 10 jest systemem dobrym, działającym i nie mam z nim żadnych problemów. A jako Insider testuje różne wersje systemu i na oficjalnej jestem od dwóch tygodni. ALE! To nie jest tak, że Microsoft jest najgorszy i odcina starsze telefony. Kiedyś już wspominałem dlaczego przesiadłem się z Androida na Windowsa: po prostu zostałem odcięty od najbardziej podstawowych aplikacji, które przestały działać, bo jak powiedział mi kiedyś jeden z deweloperów „masz przestarzały telefon i na tym nic nie pójdzie”. Także to nie jest to, że bronię polityki Microsoftu, ale taka jest kolej rzeczy, że wchodzi coś nowego, a stare przestaje działać. No niestety.

    • Kuba S

      Kto Ci naopowiadał tyle bzdur 😀

      • Krzysztof Osuch

        Nie musiał opowiadać. Sam widziałem że mi nie działają aplikacje 😀

        • Kulfon

          „Większość, a w każdym razie znaczna cześć osób z tych 90% może zaktualizować system do 10”.
          Koledze chodziło zapewne o te bzdury, nawet jedna z ostatnich na Win 8.1 – Lumia 930 nie dostanie aktualizacji do Windows 10. Microsoft wyciął podobny numer do tego z Windows Phone 7->8. Zrozumiałbym takie postępowanie gdyby miał tyle rynku co Android, ale takimi zagraniami straci swoje parę procent rynku błyskawicznie.

          • Lumia 930 otrzymała aktualizację Windows 10 Mobile.

          • Mobilny

            Trudno się nie zgodzić. Postępowanie Microsoftu wyraźnie wskazuje, że powoli rezygnują z mobilnego Windowsa. Piszą aplikacje dla konkurencyjnych platform, odcinają swoje telefony, a zmiany w samym systemie też nie wnoszą nic interesującego. Zostaną dwaj gracze – Android i iOS.

  • Wilkeł Wolfi

    zaraz będzie tylko sklep i smsy/dzwonienie w windowsie i kalendarz 🙂 cudowne telefony do biznesu na klawiszowym telefonie zrobisz więcej niż na tych lumiach

  • Gabriel Gryczko

    Ja już się odciąłem od skype’a

  • Pazuzu

    Nie rozumiem zdziwienia, wiadomo przecież, że każdy producent wspiera dane urządzenia przez określony czas. Dzisiejsze ceny słuchawek z WM10 są bardzo zachęcające, więc po co ten kwik? Albo wymieniasz albo zostajesz z konsekwencjami tego pozostania albo idziesz gdzie indziej. Tylko przestań już jęczeć.

    • RDF3

      jak na razie to ty kwiczysz. ale nie zachrumkasz tego, że MS bezczelnie olał ludzi, którzy kupili sprzęt z jego własnym systemem. 😉
      tak, każdy producent wspiera sprzęt określony czas, ale teraz mowa jest o aplikacjach, a nie systemie.. wszystkie najnowsze aplikacje bez problemu zainstaluję na moim NOTE2 z 2012, choć nie jest on już wspierany przez Samsunga.

      dotarło, czy mam jeszcze raz wytłumaczyć?

  • Rozumiem że niektórzy nadal korzystają z Windowsa XP a innych nie stać na nowe telefony, ale świat idzie do przodu, podobnie technologie. Przecież tak samo Google Chrome czy Firefoks odcina starsze wersje systemu z uwagi na zmiany w silniku…. itd itp

    • Kuba S

      Krzysztofie bez spiny. Zaczynałem na 4.4 telefon sam się aktualizował do 5, a następnie do 6.01. Czy pomiędzy tym byłem od czegoś na siłę odcięty? Jeden przykład podaj.

      • Mobilny

        Google generuje wysokie zyski z dystrybucji Androida i dominuje na rynku mobilnym, zatem może sobie pozwolić na wspieranie Chrome’a i Firefoxa nawet na Androidzie 4.0.3. Microsoft odnotowuje straty, więc firmie zależy na sprzedaży nowych telefonów z Windowsem.

        • Kuba S

          Wróć do WM potem do WP7/8/8.1 i wtedy też im zależało? Chyba na udupieniu własnego systemu.

          • Mobilny

            W zasadzie w systemach WP7/8/8.1 dostrzegalne były większe zmiany. Wtedy smartfony z Windowsem jeszcze się sprzedawały, np. Lumia 535. Sam się zastanawiam, dlaczego później Microsoft przestał się interesować swoim systemem. Być może zwątpili w sens dalszej realizacji. Aktualizacje Redstone też nie wnoszą nic innowacyjnego, a sam Microsoft sporządza aplikacje dla konkurencyjnych platform. Po Redstone 2 również nie ma czego się spodziewać. Coraz intensywniej zwijają interes.

          • Kuba S

            Jak miło poczytać mądrego!

          • zwijają interes rozwijając platformę RS2? po co?

          • Mobilny

            Po to, żeby ewentualnie trafiło się kilku naiwnych, którzy wydadzą pieniądze na telefon z innowacyjnym systemem Redstone 2, a w nim dwa nowe kolory paska nawigacyjnego 🙂 90% rynku mobilnego dla Windowsa gwarantowane 🙂

          • Wiadomo, że nie zwijają mobilnego systemu. Restartują go a z jakim skutkiem to się okaże.

          • Kuba S

            To już chyba czwarte podejście do restartu 🙂 trzeba mieć pojemną rzyć żeby lubić się dawać tak dymać – no offence.

          • RDF3

            żeby nie przyznać sie oficjalnie do porażki.

          • buhaha

          • RDF3

            nie widze w tym niczego śmiesznego. bez mobile cała koncepcja onecore i windows 10 nie ma sensu. nie można ot tak zamknąć tego działu. poza tym nie wymaga sporych nakłądów. myśle, że pisze go zaledwie kilka osób, co widać po efektach.

        • RDF3

          co ty opowiadasz?
          MS wspiera skypa dla androida z 2011. oni mają po prostu w du… swoich klientów.

          • Mobilny

            Oczywiście, że wspiera. Android przynosi zyski, jakich Microsoft nie jest w stanie osiągnąć na swoim systemie. Teraz całkowicie skupiają się na konkurencyjnych platformach, nawet na starszych ich wersjach, a swój mobilny biznes ewidentnie zwijają. Tylko tyle pieniędzy w to przedsięwzięcie zainwestowali, ale kto za MS nadąży.

        • Adam Ski

          Wiesz co jakby im na sprzedaży zależało to by wypuszczali tyle modeli co za najlepszych czasów Nokia Lumia a nie jak teraz gdzie ogłaszają że przez rok nic nie wypuszczą/Lumie ubijają a co do nowego telefonu to są same plotki… Mieli postawić na konkurencje ok, tylko ciężko jest rynek zawojować telefonem z niszowym OS za ponad 3 K… Kiedyś był wybór od tanich i naprawdę płynnie działających 520 aż po gigantów jak 1020 – każdy mógł wybrać coś dla siebie.

    • Wilkeł Wolfi

      pomijam szczegół że chrome,firefox,internet explorer,microsoft edge to gów.no a nie przeglądarki 😉

      • Tyran1918

        To jaka jest dobra przeglądarka?

        • Książe MwL

          opera i tylko opera. reszta do kitu. używałem opery na klawiszowych fonach,smartfonach i tabletach z androidem,laptopie ^-^

    • RDF3

      Trochę przeginasz. MS wspiera skypa nawet dla androida z 2011

  • RDF3

    Luzik. Nikt tego i tak już nie używa. Komunikator dla leśnych dziadków. Choć w świecie windowsa, chyba rzeczywiście brak alternatyw.

    • „Nikt tego i tak już nie używa.” bo ty nie używasz to znaczy że nikt nie używa?

      pragnę cię zmartwić: Skype ma bazę 300 mln użytkowników, aplikacja została pobrana już 1 miliard razy na wszelkie platformy, codziennie wykonuje się 3 miliardy minut połączeń, globalnie 25 % młodych osób (milenialsów, u nas się mówi na to „gimbaza”) używa skypea (nie licząc Chin)… w UK skypea używa 32 % młodzieży.

      • RDF3

        nikt z ludzi, których znam (i z którymi współpracuję – kilka sporych firm) ze skype już nie korzysta, a jeszcze kilka lat temu był to standard. uważam, że jest to niezła reprezentacyjna grupa.

        oczywiście „nikt” jest umowne, ale przecież jesteś Krzysztofie inteligentnym, młodym człowiekiem i powinieneś to rozumieć. 😉

        miliard pobrań? ja sam pobrałem Skypa z 20 razy – no i co z tego? baza 300 mln użytkowników? nie spodziewałem się, że aż tak mało.

        • „nikt z ludzi, których znam (i z którymi współpracuję – kilka sporych firm) ze skype już nie korzysta”

          widzisz, ja jestem starej daty i kilkunastu leśnych dziadków w firmie pisze tylko po skypie 😛

          • RDF3

            zdarza się. 😉

      • RDF3
        • 1/3 facebooka to wg ciebie malutki? malutki to byłby gdyby miał 30 lub 3 mln klientów a nie 300

          • RDF3

            malutki, bo kiedyś miał 100% rynku

          • kiedyś to Nokia miała 100 % rynku i co z tego?

          • RDF3

            no to z tego, że teraz są malutcy. 😉

          • iOS też się kurczy, android zjada wszystko

          • RDF3

            nic się nie kurczy.

          • Mobilny

            iPhone 7 w ciągu 17 dni osiągnął 43% z planowanej sprzedaży na cały trzeci kwartał 2016 roku. Sprzedają się oba warianty – iPhone 7 ma 31%, zaś iPhone 7 Plus – 12%.

        • tridlle

          A można z tego whatsappa i facebooka dzwonić na telefony stacjonarne i na komórki?

          • RDF3

            a po co?

          • tridlle

            No jak po co? Dzwonię często do Ameryki południowej.

          • RDF3

            no to wtedy korzystaj ze skype. skoro musisz dzwonić na telefony stacjonarne np. w Hondurasie, to jest to dobre rozwiązanie, ale sam przyznasz, że nieco niszowe. 😉

            prościej jest zadzwonić komunikatorem. każdy praktycznie ma messengera. czy WhatsApp. a jeżeli komunikujesz się z kimś kto używa iPhona, to naturalnym i nie wymagającym instalowania dodatkowej aplikacji rozwiązaniem jest facetime.

          • tridlle

            Widać, że nie masz pojęcia o tamtejszych realiach. Facecośtam czy whatsapp na 2G gdzieś w środkowej Brazylii. Jasne.

          • RDF3

            dlatego napisałem, ze skype w takim momencie sie sprawdzi, a twoja sytuacja jest niszowa. dlaczego nie przeczytałeś odpowiedzi? 😉

          • tridlle

            Ja nie odczuwam swojej potrzeby jako niszową, bo dzwonię tanio po całym świecie. W odniesieniu do realizacji połączeń skype wcale nie jest niszowy. Natomiast to co piszesz to to tak jakby porównać busa w odniesieniu do samochodów osobowych.

  • Nylu

    Nawet nie chce mi się tego komentować

  • Chciałem napisać coś na obronę mobilnego Windowsa i postanowiłem policzyć ile procent konkurencyjnych urządzeń będzie wspieranych po zmianach w Skype. Niestety to był zły pomysł…

    Ilość wspieranych urządzeń po zmianach w Skype:
    Android – 98,4%
    iOS – ponad 92%
    Windows – 12,4%

    • Kuba S

      Dam Ci plusika.

    • RDF3

      wszystko na temat,

    • może dzięki tej zmianie posiadacze W8 dowiedzą się, że istnieje W10. taki czarny humor

    • MS odcina starsze systemy na wszystkich platformach, problem jest inny: Apple wymusiło aktualizacje do ios 8 lub 9, Microsoft zmaścił sprawę związaną z aktualizacjami. Gdyby 100 % urządzeń czy nawet 60 % dostało aktualizacje do W10 nie było by problemu, tak jest ale wynika on nie z olewania W8 ale z braku procesu aktualizacji.

      • Jasne. Jest jednak różnica pomiędzy systemem Android 4.0.3, którego premiera miała miejsce w grudniu 2011 a Windows Phone 8.1, który zadebiutował w kwietniu 2014. Ten pierwszy będzie dalej wspierany a ten drugi niestety nie. Nawet gdyby połowa telefonów z WP8.1 zaktualizowała system do wersji W10M to ilość wspieranych urządzeń ledwo przekroczyłaby 50%.

        • MarGo

          Jeszcze zrozumiałbym dostępność od Jelly Beana bo tam liczba użytkowników przekracza 10%, ale od Ice Cream? Smutne to.

        • tu masz rację, MS powinien odciąć więcej androidów inaczej wygląda to dziwnie

          • Tyran1918

            Widocznie opłaca się im wspierać Androida, a mobilnego Windowsa już nie. Kto im zabroni? Zrozumieli wreszcie, że na mobilnym Windowsie już nie zarobią, to po co pchać nadal ten wózek pod tak stromą górkę.

      • Tyran1918

        Nikt im nie bronił aktualizować starszych modeli. Wybrali drogę wycięcia w pie wszystkich Lumii i bardzo dobrze im to wychodzi.

    • Tyran1918

      Ciekawe zestawienie. Brakuje tylko opisu, które wersje Androida i iOS będą nadal współpracować ze Skype. Można by było umieścić to w artykule, bo pokazuje, że MS ma gdzieś już mobilnego Windowsa.

      • MS ma gdzieś windowsa phone 8… i to od dawna

        • Tyran1918

          MS ma gdzieś mobilnego Windowsa i to od dawna. Obecne ich działania dobitnie to pokazują. RS2 nawet nowości nie wnosi.

      • Android 4.0.3 lub nowszy
        iOS 8 lub nowszy
        Windows 10 Mobile AU lub nowszy

  • Simon Pater

    Gołym okiem widac, ze ci bez fabrycznego w10m to kroliki doswiadczalne…
    Jak tak sobie beda pogrywac to do mistycznego Surface phone w Sklepie zostanie tylko pakiet office. Dla bizmesmenow wystarczy:P skoro sam MS nie dba o swoje aplikacje to jak wymagac tego od 3rd parties!?!

  • Jarek

    Dlaczego narzekacie? Przecież jest Messenger, z niego da się dzwonic! A nie… Zapomniałem… No to jakieś Hangoutsy… A nie, jednak też nie… No to jest jeszcze przecież yyyy No! No ten!! No… Yyy! A tak serio, gratulacje dla Microsoftu. Nie dosc, że te 90% użytkowników nie ma dostępu do najnowszych aplikacji o czym pisałem wczoraj, to jeszcze są te stare, które działają im wyłączane! Super! System się rozwija, nie ma to tamto. Dobrze, że uciekłem z tego statku, który nie dosc, ze tonie to jeszcze papiernicza prosto na górę lodową, żeby się z hukiem rozwalic

    • Kuba S

      Wiadomo nie od dziś, według słów wielkich miłośników okienek, że na Windowsie aplikacje są głupie i zbędne. Aplikacje są dla debili i gimbazy.

  • Przecież na Windows 8 praktycznie nic nie ma i nic nie jest aktualizowane więc skąd ten lament? Teraz się obudziliście?

    • Krzysiek, zarządzam w korpo prawie 2000 smartfonów. Telefony z Windows 8.1 były jeszcze sprzedawane w połowie tego roku. Ja doskonale wiem, że można je zaktualizować do Windows 10. Ale użytkownicy nie życzą sobie tej aktualizacji ze względu na głupkowato działającego klienta poczty Exchange. I mają rację. Sposób synchronizacji wiadomości w Windows 10 mobile został po prostu spierd…ny.

      Teraz za karę że nie chcą używać niedorobionego (nie bójmy się używać tego słowa) systemu, zostaną odcięci od Skype. Następny inteligentny inaczej ruch ze strony Microsoftu.

    • RDF3

      W sumie masz rację. Wynika z tego, że ludzie jednak powinni słuchać hejterów wyśmiewających zakup lumii w 2014, czy 2015.
      Ja sam walczyłem, jak lew w imieniu Microsoftu i zwalczałem ludzi na forach, którzy twiedzili, że MS oleje aktualizacje dla większości lumii z 8.1 – walczyłem, bo przecież MS to poważna firma i skoro szef windowsa obiecał, to jest to święte.

      No i okazało się, że wyszedłem na idiotę, Tobie Krzysztofie również proponuję przestać bronić Microsoftu, bo prędzej czy później również poczujesz, to co ja.
      MS z fanboja w kilka miesięcy zrobił ze mnie hejtera. 😉 – Geniusze.

      • Adam Ski

        Osobiście kupiłem Lumie połowie mojej najbliższej rodziny i znajomych od dziadków po kolegów, bo uważałem MS za lepszą odsłonę Apple z bardziej dostępny mi cenowo telefonami, bezpieczniejszymi/szybszymi i przede wszystkim częściej aktualizowanymi niż google i tak naprawdę teraz mają do mnie pretensje… 1. bo miała być 10 dla każdego a skończyło się ,,, 2. Ci co dostali 10 narzekają na niestabilne appki, 3. niedopracowane apki typu facebook itp itd…
        Nie powiem dziadkowi żeby sobie insidera instalował a i po co jak 10 to cały czas wersja alfa…

        • RDF3

          smutna rzeczywistość…

  • android androidem to ja się pytam jakim cudem google Gmail po chamsku sam usuwa mi maile?! w dodatku część była wyjątkowo ważnych

    dla przykładu szukam jednego maila z maja tego roku nt otrzymanej płatności i zniknęło, fw na innym koncie ocalał ale oryginalny mail zniknął mimo że nigdy nie trafił do spamu.

    zastanawiam się nad zmianą prywatnej skrzynki pocztowej…

    • Kuba S

      Na swoim własnym jednym przykładzie opierasz opinię o całym systemie? Krzysiu jak tak można!

      • Krzysztof

        tak samo jak można oceniać windows 10 mobile z perspektywy:
        -insidera- gdzie właśnie błędy są pożądane a nie w kanale oficjalnym
        -aplikacji- choć to jest fakt że ich jest mało ale po co mi 100 aplikacji do jednej rzeczy. Natomiast jakość aplikacji się poprawia i też na innych platformach jest z tym różnie.
        – do czego się jeszcze czepiali?

      • Mobilny

        Biorąc pod uwagę funkcjonowanie Outlooka w Windows 10 Mobile i stale zgłaszane – również w tym serwisie – problemy, można wnioskować, że pod względem tego typu usług mobilny Windows odstaje od konkurencji.

        • Kuba S

          Chyba słabo zaznaczyłem ironię. Bo wiesz przytoczyłem Krzysiowi ostatnio problem z nieodświeżającym się kafelkiem kalendarza i Krzyś mnie okrzyczał, że na podstawie kilku osób od razu określam cały system.

          • Mobilny

            Z drugiej strony jest to zrozumiałe – wszyscy widzieliśmy perspektywy dla mobilnego Windowsa, spodziewając się większej różnorodności na rynku urządzeń przenośnych. Tymczasem dwaj najwięksi gracze – Android i iOS nie dają za wygraną i dziś już jest za późno, aby ten stan rzeczy zmienić. Mają po 2 mln aplikacji w sklepach. Krzysztof ewidentnie szukał alternatywy, którą miał stanowić Windows. Sam swego czasu również byłem zainteresowany tym systemem, przypadł mi do gustu innowacyjny, kafelkowy interfejs. Niestety, postępowanie Microsoftu, skromna oferta sklepu Windows Store i późniejsze porażki mobilnego Windowsa zdecydowanie zniechęciły mnie do dalszego korzystania z tej platformy. Dziś alternatywą dla dominującego Androida jest iOS, ale ze względu na wysokie ceny iPhone’ów i niedostępność na smartfonach innych producentów nie ma on takich udziałów, jak Android.

          • Kuba S

            Pojęcia nie mam po co to napisałeś do mnie 🙂 mnie chodziło wyłącznie o hipokryzję Krzysztofa i jego ślepą, fanatyczną miłość do Windowsa 🙂

          • Mobilny

            To niekoniecznie fanatyzm, a ciągła wiara i nadzieja w szanse dla tego systemu. Niemniej jednak podejrzewam, że Krzysztof również zawiódł się na Microsofcie.

    • RDF3

      niemożliwe, od 8 lat korzystam ze skrzynek google i nic mi nie zniknęło. naciśnij zakładkę „wszystkie” i tam wpisz jakieś słowo kluczowe związane z tamtym mailem w pole wyszukiwarki.

      • Mobilny

        Też jestem zaskoczony, bo z Gmaila jeszcze nigdy żadna wiadomość mi nie zniknęła. To – moim zdaniem – najwygodniejsza skrzynka pocztowa. Nie zasypuje przestrzeni zbędnym spamem reklamami itd. Ewentualny problem z Gmailem nie jest w gestii Androida.

      • szukałem już po słowach kluczowych wszędzie w spamie zarchiwizowanych nigdzie, ostatnio jak pamiętasz wspominałem podobny incydent chyba w czerwcu a teraz znowu, szukam jakiegoś ważnego maila i nie ma go

        • RDF3

          Skoro tak twierdzisz, to pewnie znika. Jak, piszę, nigdy sie z tym nie spotkałem, ale to tylko soft.
          ja mam dwa sposoby na unikanie podobnych sytuacji.
          1) każdy mail jest automatycznie wysyłany na konto outlook.
          2) co jakiś czas pobieram paczkę w formacie MBOX z wszystkimi mailami na dysk.

          możesz to zrobić na tej stronie np. raz w miesiącu.

          https://takeout.google.com/settings/takeout

    • Dlatego moją główną skrzynką pocztową jest ta na outlook.com. Skrzynkę na Gmailu też mam, ale wszystkie maile stamtąd są przekierowane do outlooka. No i jeszcze zawsze to dodatkowa warstwa antyspamowa (to co gmail wrzuca do spamu nie przesyła dalej – oczywiście czasem trzeba tam zerknąć, żeby zobaczyć, czy gmail nie dał do spamu czegoś ważnego, jednak po trzech latach używania takiego rozwiązania zdarza się to bardzo rzadko).

      • RDF3

        ja robię odwrotnie. miałem z outlook straszne problemy – wiele straconego czasu i nieporozumień, kiedy ludzie nie dostawali moich mail, a ja ich.
        dodatkowo przychodzą wciąż do mnie losowo maile nie skierowane do mnie.

        filtr spamu w outlook jest niepełnosprawny umysłowo i wrzuca tam np. maile z kodami autoryzacyjnymi od samego Microsoftu. 😉

    • Czemu nie korzystasz ze skrzynki z domeny/hostingu?

  • Patryk

    Microsoft chce zabić mobilną wersję Windows. Właściwie nic, czego nie można by było się wcześniej spodziewać.

    • Kuba S

      Robią dokładnie to samo co zrobili z poprzednimi wersjami mobilnych okienek 🙂 Po kolejnej porażce ogłaszają nowy start, po czym dobijają trupa. I tak w kółko.

  • Marcin

    Cześć, mam pewien problem. Liczę na to, że ktoś pomoże znaleźć rozwiązanie (nie hard reset :). Mój telefon to Lumia 640 LTE. System to RS1 (build 14393.351). Od jakiegoś czasu, w sumie nie pamiętam już nawet kiedy, mam problemy z połączeniami telefonicznymi. Gdy ktoś do mnie dzwoni, nie dostaję żadnej informacji o tym fakcie. Po chwili dochodzi do mnie SMS, że ktoś próbował się do mnie dodzwonić. Wtedy dopiero wiem, że miałem jakieś połączenie. Co ciekawe, nie jest to deterministyczne – raz pojawia się ekran połączenia, a raz nie. Wie ktoś, jak rozwiązać ten problem?

    • Nylu

      Nic dziwnego najlepiej zainstaluj skype dopoki mozna

    • Leonid

      Pewnie masz telefon w Play. Jeśli tak to wyłącz LTE i powinno pomóc.

      • RDF3

        po co dajecie takie idiotyczne porady?

        • Leonid

          Bo jak miałem podobne objawy na dwóch telefonach w Play to pomogło? To nie jest rada z kosmosu tylko poparta doświadczeniem.

          • RDF3

            miałem podobne problemy w PLUS i żadnych z PLAY z non stop włączonym LTE.
            proponowanie wyłaczenia LTE, to żadne rozwiązanie, – bo nie po to płacisz za usługę,
            poza tym co ma wspólnego internet z rozmowami głosowymi?

    • Miałem kiedyś podobny problem (w Play) i na ogół dotyczyło to momentu, gdy mój telefon korzystał z sieci T-mobile. Nawet reklamacje w Play w tej sprawie zgłaszałem, ale nic nie pomogli. Po jakimś czasie problem sam minął.

      • Marcin

        Ok, dzięki za informację. Faktycznie mam numer w Play, więc pewnie to ten sam problem.

        • RDF3

          też mam numer w play i nie mam tego typu problemow.

          • Leonid

            Pewnie kwestia obciążenia sieci.

    • Stefan Ziut

      Tak jak koledzy piszą to wina Play. Córka na różnych telefonach, na różnych systemach miała ten problem.

  • To, że odetną od Skype’a starsze wersje mobilnych okienek, to w sumie mnie nie dotyczy (używam Lumii 950 XL z W10M RS2). Ale to, że przez wiele miesięcy nie potrafią wydać dobrze działającego klienta Skype’a na W10M to już „lekkie” przegięcie jest. Szczególnie, jeśli używa się np. polskojęzycznej wersji (brak powiadomień – w wersji angielskojęzycznej działają).

  • Simon Pater

    BTW na MS Store UK zabrakło L950. Jest jeszcze XL chyba sie dobrze resztki sprzedaja po takiej cenia 249£. I co teraz (mysle jak sie skoncza) czekanie do 2018 na Surface phone!?!

  • Ktosiek

    Głupie pytanie. L640 WM10 w oficjalnej wersji.
    Od samego początku mam problem z onedrive, nie wysyła fotek od razu. Czasami już po zrobieniu fotki ją wysyła, a czasami 10 minut i nic…
    Na WP8.1 wszystko śmigało od razu, cyk fota – internet 100/10mb/s to praktycznie od razu na kompie miałem, teraz tak mnie to irytuje, że szok…

    Oczywiście wszystko przy dostępności wifi.

    • DzieX

      Tak po prostu jest – nic nie poradzisz.

      • Ktosiek

        No to głupio jest. Coraz bardziej mnie irytuje WM10, aczkolwiek… To tak jak z kobietami, mimo iż irytuje to się ją kocha 😛 Ale są pewne granice, prawda? Dodatkowo L640 chyba coraz wolniej chodzi (aczkolwiek jak ostatnio wziąłem od kolegi taniego androida to mnie szlag trafiał)
        Cały czas chodzi mi po głowie Mi4c lub… Mi5. Oba fajne tylko mi5 trochę drogi jak na moją kieszeń 😛

        • DzieX

          Ja od jakiegoś czasu jestem na andku i powiem tak – siłą androida są dopracowane aplikacje. Interfejs dużo bardziej podchodzi mi Windowsowy.

          • Ktosiek

            Dokładnie! Jakbym przesiadał się na andka to z bólem serca i tylko przez to, że Chińscy producenci smartfonów nie wspierają tego systemu, a MS nie prezentuje nic ciekawego i na moją rękę. Głównie chodzi mi o dobry aparat i aplikacje (brak aplikacji xiaomi mnie boli). Gdyby nie to to albo zostałbym przy 640 albo przesiadłbym się ciut wyżej 830? Bo mi się mega podoba i ma dobry aparat 🙂

          • DzieX

            Akurat mam 830, bo z niej wcześniej korzystałem. Niestety ciut wolna już. Słaby procek.

  • SylwB

    Albo Panowie z Microsoft pomieszali własne recepty… Albo celowo ubijają WP 8.1 i lumie, przed nadejściem… SP. Trzeciej możliwości nie widzę… Ale może i mało widzę 🙂

  • monioks

    W messenger na pc jest dostępna funkcja dzwonienia

  • Slawek

    Początek końca.. Właściwie półmetek.

  • Trzeba mieć nadzieję, że webowe Skype będzie działać (bo i co zostało…)